Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Med porteføljer som avviker ekstremt fra indeks, vil også avkastningen til tider også gjøre det. Keep calm! :v:

1 Like

Ser du :face_with_raised_eyebrow:-et porteføljen min litt og jeg må vel ærlig innrømme at jeg egentlig bare kan stå for Funcom/Kitron delen av porteføljen. Resten er spekulativt på litt sviktende grunnlag. Vurderer å flytte ut de pengene vekk fra aksjer og over i et indeksfond. Jeg har historisk sett ikke gjort det bra med de mindre posisjonene mine.

2 Likes

Nano, Pcib, Pho og Spotify!

1 Like

Kan jo oppdatere her når jeg for en gangs skyld har investert i mer enn et selskap :sweat_smile::+1:
Ca 80% Nordic Nanovector
Ca 20% Pci Biotek

3 Likes

Eier 30% nano 30% b2h og 40% fond

1 Like

Har 20% APCL, 20% GIG, 5%IOX, 35%NEL, 20%PLCS

Nano, talkpool, lifecare

Hva er snittkursen din i Lifecare? (om man kan spørre?)

0,30

1 Like

Ikke min portis, men vurdert å lage en liten portis som følger dem slavisk.

Hvordan beregner Pareto kjøpskurs/salgskurs?

Vet jo at en annen aktør, som jeg ikke husker navnet på, ser på sluttkurs for å si om det er kjøpssignal/salgssignal, også bruker de snittprisen for den dagens handler som inngang/utgang. Noe som gjør det umulig å følge handlene. De måtte jo ha brukt snittprisen for dagen etterpå, når de faktisk vet at signalet har kommet. Sist gang i Funcom, så sa de short på 18,12, men dagen etterpå åpnet kursen på 17,70, så det var bare tull. :stuck_out_tongue:

Tipper de jukser som alle andre, derfor jeg skal følge dem slavisk i et år . starter 01.01.19

Hadde det ikke vært lurere å faktisk sjekke først? :stuck_out_tongue:

lenge til 01.01. God tid å sjekke, mistenker jeg treffer karl oscar før den tid også. Så da skal jeg spørre.

2 Likes

Jeg har lekt med tanken på å ta ut pengene fra alle andre enn de 2-3 største aksjene mine og putte det i et indeksfond. Tror det hadde lønt seg. Bruker jo ikke nok tid på småfirmaene og da hadde jeg brukt mer tid på de større investeringene.

3 Likes

70% Funcom
30% PCIB etter emisjon ved dagens kurs

98 nel
1,5 cash
0,5 krypto

Siden det er dagen for bekjennelser; nano 40%, trvx 7% og nom 2%, resterende 51% ligger i nattbordskuffen.

127% Funcom
3% olje

Burde vært motsatt siste 3mnd :flushed::money_with_wings::money_with_wings:

2 Likes

Giring? Eller ikke helt bokstavelig? :stuck_out_tongue: