Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Yes, står på listen! Prioriterte, og prioriterer fortsatt, BPY av litt forskjellige grunner. Blant annet har jeg i en tid vært ganske (les: for mye ) overvekt i Eolus Vind og fornybar energi. Mistenker at BEP blir å finne i porteføljen på et tidspunkt, men med mindre den faller en del så blir det ikke med det første.

2 Likes

Hyggelige dager for oss i Eolus Vind nå :slight_smile:

2 Likes

15% Nano - snitt ca 50kr
25% Hunter Group - snitt ca 3.3kr
10% Crayon Group - snitt ca 16kr
Cash 50%

6 Likes

Da er mesteparten av pengene flyttet til de selskapene jeg tjener penger på. Ser etter utgang i resten.

55% Funcom
35% Kitron
10% Annet

4 Likes

50% aker bp
50% cash

Gått helt ut av funcom, da jeg heller vil bygge opp en portefølje som betaler gode utbytter.

5 Likes

60 % equinor
15% Nintendo
10% Funcom
10% Nokia
5% H&M

7 Likes

Gjort noen få endringer:
Kjøpt en start posisjon i Berkshire (P/B 1.25x er for lavt)
Økt eksponeringen i Hunter på 3.055.

Ingen andel cash?

Viser ikke cash delen, men har alltid 10-20% på sidelinjen om proppen skulle gå helt ut av markedet. Jeg har også mer eksponering i prosjekter som ikke er børsnotert, så tenker egentlig bare å vise den børsnoterte porteføljen.

2 Likes

Kjøpe berkshire er jo nesten som å sitte med cash

2 Likes

USD ja, så får vi se hvordan det går med NOK fremover :grinning: Har selv litt over 50% cash for tiden. Antakeligvis for pinglete, men jeg liker ikke mannen med Twitterkontoen.

Det er jeg uenig i.

Berk har $120 mrd i cash (20 er reservert katastrofer i sammenheng med forsikringsarmen) av en markedsverdi på $503 mrd. Det likner mer ett 80/20 fond, på veldig lave multipler.

Joda, enig i at det var en veldig spissformulering for all del. Men det er en aktør med solid mye tørt krutt

PHO
B2H
Axa
Hex
NHY
Pci
Nano
Lerøy
Trvx
Asetek

Vinn eller forsvinn? :slight_smile: (Regner med du er vektet opp i de litt mindre binære bettene)

1 Like

100% pcib

NHY
KIT
ELKEM
NANO

Dette har jeg tro på .:grinning:

Du har tro på handelsavtale mellom kina og USA siden du har tro på Elkem?

1 Like

Ja hvorfor skal man ikke det. En dag må vel den Trumpen ta til fornuft ? Det varer ikke evig, og Elkem har mye på gang når det gjelder batterier. Jeg har god tid…:slight_smile:

Overrasket over at du har såpass mye i Hunter, som vel må sies å være et ganske friskt bet i forhold til vanlige parametre innen verdi-investering?