Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hunter treffer ekstremt hardt på mange av parameterne. Det er mange porteføljer man kan se på hvor det er vanskelig å vite hvorfor alle posisjoner er rene «value bet» feks Michael Burry, Monish Pabrai eller Seth Klarman.

Tilsynelatende kan det se slik ut at Hunter ikke er det, og at andre selskaper er mer rabattert, men med mitt snitt i Hunter har jeg implisitt kjøpt VLCC til all time low, inflasjonsjustert. Det sier seg selv i shipping at det skal bli vanskelig å tape penger om du får kjøpt stål så billig.

Jeg er heller ikke redd for å ta «store» bets.

Hehe. Da tenker du på biotekaksjene, ikke samt?

1 Like

Biotec
Nel
Tech
Napa
Next

Noe disponibelt cash

Har tradet litt med vekslende hell i nano, nas psg og qec med vekslende hell, dvs noe tap og noe gevinst men totalt sett sanysnligvis på minus :roll_eyes:

Edit: ut av napa idag, har hatt to kjempe greie trader der :+1:

2 Likes

60% PCIB
22% STRONG
18% PHO

Og litt utenom på en traderkonto som går sånn passe.

41% PCIB
21% STRONG
20% PEN
18% PHO

Pluss tradingkonto

Roughly:
25% Bristol Myers Squibb
19% Eolus Vind
13% Equinor
12% Brookfield Property Partners
10% Elkem
9% Grieg
5% Ferronordic Machines
4% Transportadora de Gas del Sur
2% Capacent

3 Likes

Enig med deg at Trump ikke kan holder ut i evighet, men målet hans er å få bedre betalt. Tror ikke at innførte tollsatsene derfor bare forsvinner :frowning:

Kan ikke tenke meg at Kina pålegger seg selv at de skal forpliktet kjøpe mer av USA.

Porteføljen min er slik-ish

PCIB : 84%
NANO : 11%
ULTIMO : 5%

Min portefølje kan man se her!

7 Likes

Kjekk blogg! Har ikke sett den før :slight_smile: kjekk portofølje og :sunglasses:

1 Like

Takk, den er relativt fersk (måned gammel) så kommer nytt content fortløpende :blush:
Men blir mitt investeringsunivers som deles der så bare å følge med :+1:t2:

1 Like

Satt sammen en liten lang-portefølje til damen for ca 2 uker siden. Hun ringte fra jobb i dag og spurte hva som skjedde med verden. Kjedelige aksjer har gjort det bra i det siste.

Equinor er største posisjon.

12 Likes

“The blog was launched in July 2019 as an investment site for amateur private investors as well as big-swinging dicks who are dedicated to the dividend growth investment…”

:face_with_raised_eyebrow:

Haha, du blir knust av fruen din i markedet. BURN! :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ja, vet det :sweat_smile: Tror hun fikk helt perfekt inngang, begynte å kjøpe torsdag 15. august og var ferdig kjøpt mandag 19.

1 Like

:arrow_right: https://www.zerohedge.com/news/2017-06-25/big-swinging-dick-defined

1 Like

Veldig kort portefølje

Hedge mot fallende OBX. Med håp in hanging snøre på at proteføljen divergerer mot OBX så det blir win /win

image

“Short OBX”, mener du da BEAR 2X ?

Min portofølje er:
Mikrobeløp i kitron
Mikrobeløp i talkpool
Makrotap i Nano

4 Likes

Det er den den fulle risikoverdien som vises i kakediagrammet. (aka: posisjon * leverage)
Denne er et sted mellom 5x og 10x. Hater egentlig disse ETF/Sertifikat sakene da jeg aldri føler meg helt trygg på hvor “rebalansert” dem blir, så sitter på dem stort sett bare i trenden.

Plusset er at dem er lett tilgjengelige og enkle å bruke uten risk for å tape mer enn innsatsen.