Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

  1. Bioextrax
  2. Ultimo
    3.Abera
    :smiling_face_with_three_hearts:

20% SOFF
10% SIOFF
5% RECSI,
5% Nordic Unmanned,
15% Borr drilling.
5% BWO LPG
12% BWO
5% SUBC7
2,5% AKH
7.5% PCIB
og litt cash

Per nå så er PCIB en major failure, mens Borr og Soff har litt å bevise i Q3 :slight_smile:

2 Likes

ja…ikke for å kritisere,-men her ser jeg mulighet for å effektivisere potensielle gevinster,gitt ut ifra at du svarte meg?

Det jeg kan si,er at jeg lærte det at ofte er det greit å ha fokus på kvalitets aksjer…enn å ha “masse” aksjer,-som selvfølgelig er kjempetøft :wink:

men selv så sitter jeg ikke med noe svar,annet at jeg har gjordt alle mulige feiltrekk det kan gå an å få til på Oslo børs :sweat_smile:

For til syvende og sist,så er formålet som en investor er å tjene penger,-tjener ikke selskapene penger,så pleier portefølgen å gå på tryne :chart_with_downwards_trend:

Det er en ide noen ganger å se litt i perspektiv og se om pengene kan fordeles og forvaltes på en bedre måte,-gjerne ha en mer fokus på “Risk/Reward” i det man holder på med.

2 Likes

35% Ultimovacs
25% Petronor
20% Desert Control
10% Nano
10% Cash

1 Like

Uten tvil at både SOFF, SIOFF og BORR må levere i Q3 og Q4. Det er på en måte bettet jeg har gjort. PCIB er en tapt case per nå og fram til 2024. AKH halveis tapt case, men tror dog at jeg kan selge den med grei profitt om 2 år.
SUBC7 og BWO LPG er trading som jeg fort kan droppe.
RECSI og NUMD er vel ganske usikre så er forberedt på 20% prisfall, men tror at der kommer en framtidig oppside på 70-100%.
Men kan jo hende at jeg tar feil…
BWE kan jo ha en råere opptur en BWO, mye taler for det.
Men ja jeg tar jo en del risk, og hadde vel bra utbytte av det i fjor. I år så slipper jeg i allefall å skatte :wink:

hey,så lenge du finner ut av en “vinn/vinn” situasjon,så er det jo det som gjelder :man_shrugging:

liten kommentar om AKH,-så er den veldig bra som dekker alt innen “ESG” med sol,vind,hydrogen,REC/polysilicon(?) og et dataprogram(?) som kan fungere som et “fond” som dekker litt av hvert,så slipper man å splitte kapital “over allt” i det grønne skiftet.

1 Like

Kan jo komme en liten opptur fram til jul, og plutselig så må jeg sende penger til AS Norge :slight_smile: Ble dyrt i fjor i allefall… AKH har jo vært fin i det siste, nettopp de momentene du nevner som er viktige.

1 Like

Akastor
Aker Horizon
Aker Solution
BWO
HTOO
MSEIS
MPCC
SOFF
RECSI
QFUEL

Inn og ut
DNO
pSKY
SOFF
KAHOT

2 Likes

Har tradet AKSO ganske heftig wonka. (derfor jeg er ute av den nå mens den gjør et rykk) Bommet på alle oppturer, men samtidig så er det den jeg har tjent mest på ved siden av PHLY og EIOF.

tør du å trade Atlantic Sapphire? :sweat_smile:

Samma her, var med fra 4,5 til post emi tom børsmelding og selda rally i desember 20.

You win some and lose some - pgs i dag svei, men ikke nok til p knekke motivasjon.

Nei, fisk på land, har like lite å gjøre som mennesker i sjøen :slight_smile: Men interessant at du mener at jeg har gjort noen bomkjøp. Tar gjerne i mot dine impulser i forholdt til mine investeringer.

1 Like

kanskje vi kan se et opprykk til fase 2 er ferdigt?

mja…solstad offshore som største posisjon og borr drilling som leverer blodrøde tall var det i første omgang jeg kikket på… :relieved: :relieved:

Rørende å se så mange med BWO i porteføljen:’))

BWO er en luring. Er vel bare å ligge ut en salgsordre på 43,8, vente en stund til kursen er sub 30 og vente på ny oppgang.

SOFF er som joker nord

1 Like

jo,det er derfor jeg liker BW Energy,.-det virker som at “BW” har rett kompetanse når det gjelder selskaper med god og erfaren ledelse :wink:

2 Likes

100% cash …:scream:

1 Like

…Evergrande? :bomb:

1 Like

Ja Solstad trenger 400 mill+ fra drift i Q3 EBITDA, og Borr må ha 2 rigger til i drift for at bettet skal lønne seg. Jeg tror at det ordner seg. Det er gamblingen jeg har tatt, kanskje litt tidlig og med stor risiko :slight_smile:

2 Likes

Bare ikke DnB kommer med kursmål 1 på SOFF😅
Er overeksponert der/