Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Det kan jo tenkes, men det virker i alle fall som om SOFF har kontroll på NM. 10/20% utvanning i worst case eller mer?

all shipping har jeg bannlyst fra min portefølge,-altfor volatilt og har generellt null innsikt annet enn det jeg ser av grafer som fyker opp og ned…og forblir som regel nede…og skulle en type shipping bli “Hot”,så pøser rike investorer med båter inn i markedet for å vinne andeler og ratene er igjen på vei rett :chart_with_downwards_trend: :sob:

ok…borr trenger bare 2 rigger i aksjon for å komme i break even,- så bra! :smiley: :+1:

2 Likes

Ja det går fort å bygge skip i våre dager. Så er litt enig med deg i dine vurderinger. Men har samtidig tatt et bet, på grunn av mulig oppside. Får sannsynligvis svaret i slutten av Q4. Dersom havna er full så har jeg bommet :slight_smile:

1 Like

Dem betaler ikke gjeld før om en stund. Mye kan skje til da. Har ikke trua på utvanning for løsning av NM. Det tar seg opp. Bare vent til børsmeldingen om NM kommer - HAVIL tendenser med kursen. På den andre siden er det ønske tenkning, men noe «fait» må man ha i sine investeringer.

Ja, jeg tror at det kommer et lass med positive triggere i SOFF framover inkludert NM. Q3 er jeg dog litt usikker på, siden hr. Solstad fikk reprimande for å ønske å regulere tilbuds siden…

Ja helt klart en derail wonka :wink: I forhold til Borr, så blir den nok fin på mandag, nærmer seg kravet på 1 usd for å være listet i USA etter dagens handel
Today’s High / Low $0.9337/$0.813
Lukter kanskje litt kontrakt av prisstigningen der i kveld…(men det er bare min personlige vurdering)

1 Like

Hvis du liker farmasi selskaper,-så anbefaler jeg at du skjekker opp “Stenocare” som produserer CBD-olje fra egen fabrikk som nylig ble ferdigstillt,og er nå under et 4 årig prøveprogram i Danmark(videreført prøveperiode på ekstra 4 år?),salgspotensialet i EU er stort og effekten er kjent for å være god på å lindre smerter,skjelvinger/spasmer etc.

De hadde en samarbeidspartner “CanTrust”,som desverre ikke fulgte opp de strenge reglene innen produksjon,og Stenocare har nå i ettertid funnet ny parner og fortsetter arbeidet med å bli ledende innen CBD-sektoren,-aksjen er notert i utlandet,men kan kjøpes via vanlig VPS-Konto :wink:

Må nok lese meg litt opp Pleximus83, takk for tips.

1 Like

+Embracer Group
+Pexip
+Kambi
+Admicom
+AkerBP
+Subsea7
+Sveg
+Kitron

Akkurat solgt Nofi rundt 104,5.

Stålbull på Xplora, kjøper mer og mer om de ikke har problemer med produksjon eller tilgang på chiper neste kvartalsrapport.

1 Like

liten link.

Har troa på den der kaisovski. Bwe virker som et bra bet,men jeg har holdt meg unna olje en god stund nå. Veldig spennende med xplora. Har sett på den flere ganger,men ennå ikke kjøpt der. Har airx som er omtrent likt priset om man trekker fra kontanter. Airx har betydelig bedre grossmarginer. Begge er vekstmaskiner og ser ut til å fortsette i samme sporet.
Ellers mener jeg norbit var(men kanskje enda er)smarteste valg kortsiktig. Ingen nevner NORBIT her altså. Det er åpenbart at q3 og q4 vil vise at q2 ikke var en engangsforeseelse med guiding de ga. Med min eps gjetning på 0,6/q neste to q rapporter skal den strengt tatt ha høyere multipler enn kit(pga vekst og grossmarginer) Dermed bør denne koste 50kr om ikke altfor lenge(etter q4 rapport senest).
Har Elabs,Azt,Contx og Nkr. Utrolig derisk melding fra Elabs denne uka.

Vil slå et slag for NRC som er min nyeste investering. Mye av de råtne prosjekta fra tidligere tider forventer jeg er ute av systemet Ila dette året. Ifjor ved q3 guidet de 4% ebita margin for 2021. Dette måtte alt reduseres i januar i år. Kursen gikk ned til dagens nivå og har tradet omkring 15,5-18kr i år. Dersom man ser litt på ordreinntaket så er dette fantastisk bra og begynner å dra seg mot 8mrd dersom man tar med rammekontrakt til FTIA. Dvs at selskapet drar seg opp mot et ordreinntak på 10mrd allerede i år med et ok inntak for q4. Selskapet har en 2024 målsetting om 10mrd topplinje og 7% ebita margin. Marginer er nøkkelen og ser vi på q2 er ebita 3% som viser riktig utvikling. Jeg tror på 4% for H2. Uansett;med solid ordreinngang så langt i år og ved(og delvis med)beviselig marginbedring i H2-21 kan dette være et perfekt turnaround case. Dersom de når målet bør aksjen koste 100kr(nå 17kr).
Dessuten har antagelig en storselger blitt tom for aksjer(hadde 5,2 mill ved årets start). Jeg mener det er relativt low risk(svakt voksende marked) pga at de har håndterbar gjeld og resultatforbedring allerede vises(3%ebita er til å leve med såvidt).
Eier også Wstep som stepper opp. Flott utbytteaksje hvor jeg forventer topp og bunnlinjeforbedring fremover med økende utbytte som resultat.
Liten post i stro,Induct og dnb. Airx er også beskjeden post hos meg.

2 Likes

Odfjell Drilling
Aker BP
Eth
BTC

Skal sjekke ut airx. Bedre bruttomarginer sier du?

Grunnen til at jeg er bull på Xplora er selvfølgelug volumveksten guidet på salg av hardware, men spesielt abbonementsdelen som vokser raskt, med 50% bruttomarginer. Blir helt mo i knærne😂

Edit: sinnsyke marginer hos airthings ja, wow. Og de virker velkapitaliserte for vekstplanene sine.

Høyere marginer enn Xplora, og mål om 1mrd omsetning i 2024.

Tror/håper Xplora når 1mrd i 2022.
Søren, jeg trenger ikke flere aksjer å bli interessert i :joy:

Riktig! Samme her,jeg trenger ikke fler aksjer å bli interessert i:-)

Skjønner godt xplora posisjonen din(og de andre der som jeg kjenner litt til)og blir ikke overrasket i det hele tatt om den gjør det bedre enn alle de jeg sitter med.
Edit: hadde satt pris på om du ville argumentere litt mer for en eller fler av de andre du sitter med.

Vel, i et nøtteskall.

BWE: klar vei til produksjonsøkning i en bransje som det underinvesteres i. Gjelder forsåvidt delvis også AkerBP.

Okeanis: giret spill på kortsiktig produksjonsøkning i oljen via OPEC. Ekstrem inntjeningsevne i et godt marked. Aksjonærvennlige. Hele flåten sannsynligvis solgt i løpet av 2024, med mindre en absurd supersykel er i emning.

Evolution: nettomarginer som rører meg dypt. Operasjonell perfeksjon og markedsleder i økende marked.

Magnora: spill på grønn bølge som ikke er veldig eksponert mot de syltynne marginene i bransjen.

Apropos Xplora, så ser den ganske svak ut teknisk på kort sikt i grunn. Tydelig at markedet frykter både problemene med supply chains (som airx nevner selv i Q2-presentasjonen) og derfor også at vekstmålene ikke vil nås.

2 Likes

my beloved portfolio right now… considering selling AOW and may be Kalera to buy the dip of ELOP and SCATEC. Any comments welcome

1 Like

portefoljeoktober
Min langsiktige portefølje. Litt fleire bevegelsar denne månaden enn vanleg. NHY og OCY ut, og SCA-B, KCC og AKRBP inn. Har fortsatt høg conviction på AZT og CYVIZ.

Held kontantar, fond og tradingportefølje utanfor, men kontantandel har økt denne månaden og er på jakt etter plassering.

7 Likes

Solid value-portis

1 Like

10% Softox
90% Cash
Syntes det er vanskelig å finne noen gode trades nå

2 Likes

Har vært i samme mentalitet, men finner stadig nye value-aksjer, bare man er kreativ med screeneren og tenker ut et case. KMCP er kanskje en av de beste jeg traff blink på de siste 1-2 månedene. Tror det er en del flere der ute

1 Like