Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Til dere som trenger en veldig potent aksje…
Bioextrax…
Kan leses på hjemmesiden eller på det svenske forumet…
Ligger mye info der :hugs:

Link til forumet

5 Likes

1/3 next, 1/3 crypto (Ada og xrp) og resten cash. Kommer inn litt kr nå før jul så balansen blir da 50% cash

2 Likes

Borr er nå opp 46% siden 21. september, synd at det ikke var der nede jeg kjøpte den :slight_smile:

1 Like

du vet,du er ikke alene om å gjøre “feil”,-Tor Olav Trøim solgte seg ut av Storebrand og Yara for å satse pengene på Borr selskapet…men han har jo penger nok av til å tape,-det har ikke vi “småsparere”.

“Alle” vet at oljesektoren er underinvestert for den fremtidige etterspørselen,men timingen kan koste dyrt om en skulle bomme,-både under faktiske forhold,og ikke minst på det psykiske(der voliditeten tar knekken på deg :scream:)

2 Likes

Dette er aksjene jeg fokuser på nå:
image

Nekkar 57%
Komplett Bank 17%
Reach Subesa 12%
Episurf 10%

Jeg har økt i Nekkar og satser på å sitte stille gjennom en ny reprising av selskapet. Hovedbusinessen går godt og de har noen spennende R&D prosjekter som ser ut til å kunne slå til i løpet av 2022.

Jeg har redusert endel i Komplett Bank, men vil se Q3 rapporten før jeg bestemmer meg for veien videre. Q2 tallene viste nedgang som gjør at den forventede reprisingen ser ut til å la vente på seg.

Jeg økte noe i Reach Subsea før den siste oppgangen der. Den har fått dekning rettet mot institusjonelle investorer som setter base pris på 3,8kr. Samtidig finner de et finansieringsbehov på rundt 200 MNOK. Vurderer både å selge og å bli med i evt emisjon.

Episurf leverer som forventet og planen her er å sitte på hendene mens de kommersialiserer produktene sine. På det fundamentale så har de har levert akkurat som forventet siden jeg kjøpte meg inn. Når det kommer til det tekniske, så er aksjen infestert av tradere, så kursen går opp og ned som en jojo.

Ellers har jeg noe rusk og rask i porteføljen som jeg er på vei ut av eller ikke vil snakke om før i 2023 en gang. Framover så har jeg tenkt til å selge før jeg kjøper noe nytt og når jeg har kjøpt noe nytt, så skal jeg vurdere aksjen kontinuerlig i 1-3 kvartaler og hvis den ikke utvikler seg som ønsket, skal den ut av porteføljen igjen.

Så litt på VPS og hva jeg har tjent/tapt penger på og de 2 beste selskapene står for 90% av gevinsten og de 17 andre jeg har vært innom har gitt mindre tap/gevinster. Det er ikke lett å finne vinnere, men de man klarer å sitte på gir i hvert fall meg “all” gevinsten.

6 Likes

For 90 kroner stk i 2007 var jo et godt salg av han og Middelfart.

@morti: veddemålene vi har hatt har på min side handlet om de 2 vinnerene av 19 aksjer jeg har vært investert i. Synes det er litt morsomt å se. Mao, der jeg var sikker nok til å begynne å ta veddemål på siden, der har det gått veien. :sunglasses:

1 Like

jo…og så solgte han seg ut av Yara,og deretter gikk “All in” i Borr…modig mann :sweat_smile:

Neste gang du vil vedde så bruker jeg heller pengene på å kjøpe aksjen :sweat_smile:

3 Likes

Ja men jeg husker når de solgte sist Storebrand toppet ut på 90 pluss før Finanskrisen også.

1 Like

Det har vært ett godt år for meg:

Nanov kjøp 13-15-19
Ultimovacs fra 50-100. Er inne nå igjen fra 152.
Desert control: gav 21.
Okea: gav 21,1
Capsol: gav 11.

Alle selskapene utenom okea er selskaper som kan gå mange gangen om de lykkes. Jeg har soleklart mest i Nano. De er nære mållinjen og har en svært lav mcap sett i sammen med Peers. Produkt er bankers og jeg har tro på en smidig godkjenningsprosess fremover.

Uktimovacs: universal kreft vaksine. Som faktisk fungerer. Enormt potensiale og de er inne i store kreftformer som har enormt med pasienter.

Desert control: ett lodd på 1500 aksjer. Spennende produkt men det kan ta tid.

Okea: etter equinor det selskapet som profiterer mest på høye gasspriser. Starter opp yme feltet Any day og holder oljeprisen seg noenlunde så er det en aksje som vil tjene enormt med penger fremover.

Capsol: svært mange spennende meldinger siste tiden på notc listen . Føler meg heldig som har klart å plukke opp denne såpass tidlig på 11 kroner. De noteres ila året og har store ting på gang. Utlisensiere teknologien til å fange CO2 til en betraktelig rimeligere pris enn acc. Landet en mega kontrakt sålangt. Nordens største fangstanlegg i Stockholm .

Ønsker meg:

Elabs

2 Likes

Morsom dag etter at jeg konkluderte med at dette var de fire aksjene jeg hadde fokus på framover. :stuck_out_tongue:
image

4 Likes

Episurf litt bedre nå - 4,35

2 Likes

ELOP 100% inngangssnitt 4,4. Tap på rundt 100k første uke i aksjen pga emi på bursdagen min og nedgang i etterkant. <3 Dagens market cap er på skarve 330 mill.
Skulle opprinnelig være en kjapp trade, men jeg lærer aldri. :stuck_out_tongue:

Caset virker overbevisende i det korte bildet, men sure emisjonsdeltakere må ut først.
3 kommende meldinger som kan gi positivt utslag og ikke har blitt flagget i markedet enda(fra webcast på Facebook med bare noen få deltakere):
Daglig leder er i dobbeltrolle som styreformann og daglig leder i dag. De vil gjøre om styret til en 2+3 sammensetning av menn og kvinner hvor han trer bort fra styreformann-plassen ved neste EGF. (Bekreftet på webcast)
Selskapet vil gjøres om fra AS til ASA ved neste EGF. (Bekreftet på webcast)
Rep-emien blir nok(ikke helt bekreftet enda) avlyst innen kort tid, da handlen går 15% under emi-kurs. (Var ikke et av spørsmålene på webcast dessverre)

Er biotekinvestor og satser per tid på disse 4 case:

Hubro Therapeutics - spennende Radforsk-selskap som snart skal igang med sin fase 1 studie i friske frivillige. Utvikler peptid-vaksine som retter seg mot framshiftmutasjoner som ofte ses i MSI-assosierte krefftyper. Har også en svært spennende pipeline med blant annet et konsept for å utvikle profylaktiske vaksiner mot bl.a Lynch Syndrom

Combigene - selskap som utvikler behandling mot en type epilepsi. Fikk nylig en svært viktig avtale med Spark/Roche som derisker og validerer teknologien. Lav market cap, bør kunne reprises basert på valideringen og tilførselen av egenkapital gjennom avtale med Spark.

PCI Biotech - skulle være velkjent for de fleste, men utvikler altså en behandling mot den svært dødelige sykdommen gallegangskreft. Det biotekselskap på Oslo Børs med de klart beste kliniske dataene sett opp mot historiske data, i pivotal fase og tillegg spennende potensiale i 2 andre programmer, hvorav det ene er klinisk validert. Lav market cap sett opp mot potensiale i alle programmene

Calliditas Therapeutics - PDUFA dato 15/12 etter at den ble utsatt fra 15/9. Svært marked og svært lovende behandling for nyresykdommen IgA nephropathy. Straffet hardt i det siste, og har betydelig oppside gitt at FDA godkjenner.

7 Likes

Stakkars perma bear holmes

Screenshot 2021-10-15 at 17.29.59

10 Likes

67% av oppgangen er episurf? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg har bare 10% episurf, så porteføljen var opp 4% i dag. :cowboy_hat_face:

1 Like

Mest Episurf, litt Seamless og en god del PM miners

Solgte meg ut av seamless denne uken. Var bare en bitteliten posisjon og jeg aner ikke hvor den vil gå. Tenkte jeg kunne øke cash noe. Har du noe særlig forventning til seamless?