Da er jeg helt ute av Komplett Bank hvor jeg har helt mistet tilliten til hvordan selskapet styres. En fin lærepenge om å ikke kjøpe det billigste selskapet i sektoren. Jeg skulle valgt et ganske tilsvarende selskap som ikke hadde en track record som inneholdt store avskrivninger. (Jeg endte noen % i minus, sektoren er opp 50% i samme periode).
Jeg har økt i Nekkar som ser ut til å nærme seg en lang konsolidering. I mellomtiden så har de levert bra på Starfish og Skywalker prosjektene sine og kommet med noe som for meg var litt overraskende og veldig positivt, en joint venture med Transocean for Inteliwell, et system for å borre oljebrønner kjappere og billigere.
Jeg har økt noe i Reach Subsea etter Q3 rapporten som var veldig god. De har i ettertid også uttalt at markedet for 2022 og 2023 er i vekst og gir dem gode muligheter. De har også økt kapasiteten sin med 20%. På kvartalsrapporten så sa de også at USV-prosjektet skulle kjøres i gang i 2021 og at finansieringen mer eller mindre var i boks.
Sitter bare på hendene i Episurf, venter fortsatt på at de blir repriset slik den oppkjøpte konkurrenten som gikk for tilsvarende ca 15-20kr i Episurf.
Alt i alt, så er jeg veldig fornøyd hvordan disse tre selskapene leverer og er veldig komfortabel med disse posisjonene nå.