En liten oppdatering på min “Alt jeg har lært på TekInvestor”-portefølje, nå som en del ting peker nedover.  Prosenter viser andel av portefølje
Enkeltaksjer - utbytte og TekInvestor-favoritter, 42% (Mål: 40%)
Avkastning: 6,2%
- 
Telenor 3.3%
 Var ca. i 0 sist, og er fortsatt bare svakt opp. Men justert for utbytte har jeg ca. 8% her. Planlegger å gjøre et nytt litt større kjøp her, siden kurtasjeendringen til Nordea har gjort at jeg har måttet endre litt på “småkjøp”-strategien.

- 
Storebrand 7,4%
 Har økt noe her, selv om andelen av porteføljen er ned fra 7,7. Fortsatt over 10% avkastning, til tross for nye kjøp. Har holdt seg godt gjennom starten på året.

- 
Orkla 4,9%
 Denne er også stabil. Noen få prosent i pluss.

- 
Sparebank 1 SMN 5,3%
 Har økt litt i denne også. Fortsatt en vinner i porteføljen. Sto i 145 sist jeg postet, står i 149 nå.  Ser frem til info om utbytte.

- 
Yara 3,7%
 Her har jeg tradet og tullet, og kommet ut omtrent i 0. Litt mindre posisjon enn tidligere. Har holdt seg godt, til tross for høye gasspriser.  14% avkastning justert for utbytte slik det står nå.

- 
Nordic Nanovector 0 %
 Vektet meg opp etter forrige post, og tok på nytt total exit på 27 ved åpning etter skuffende rekruttering. Har vært helt ute, i påvente av antatt emisjon. Fikk rett i den antakelsen da Vurderer nå inngang under 14, men må ta et større bet nå som jeg faktisk må betale kurtasje, og da er det ikke like lett å bare smyge seg inn. Litt prinsippielt valg mellom satse på ny trade opp over 20, eller sette pengene i telenor Vurderer nå inngang under 14, men må ta et større bet nå som jeg faktisk må betale kurtasje, og da er det ikke like lett å bare smyge seg inn. Litt prinsippielt valg mellom satse på ny trade opp over 20, eller sette pengene i telenor Det er fortsatt en indre kamp og avgjørelsen er ikke tatt Det er fortsatt en indre kamp og avgjørelsen er ikke tatt 

- 
Embracer 0%
 Gikk ut av denne. Mange kursbevegelser jeg ikke helt forsto, og ikke hadde nysgjerrigheten til å sette meg inn i. Gikk på et lite tap der.

- 
Starbreeze 7,3%
 Har fortsatt å kaste gode penger etter dårlige her. Snitt på 1,23 (1,39 sist). Rt 0,979. Dundrende minus Holder fortsatt i påvente av hype Holder fortsatt i påvente av hype 

- 
Wavefoil 4%
 Sitter på noen emisjonsaksjer

- 
Nekkar 4,4%
 Nekkar har blit “fullverdig” porteføljemedlem siden sist. Kjøpte litt mens den dippet ned mot 9. Snitt på 9,6. Er et morsomt selskap å følge. Trygg inntjening, men også krydder i utvikling.

- 
Desert Control 1,7%
 Ny medlem Morsom tråd å følge, og et selskap med en beundringsverdig misjon. Hvis de i tillegg begynner å tjene penger kan det jo bli morsomt.  Kjøpe mesteparten midt på 20-tallet og litt påfyll midt på 30-tallet. Snitt: 30,5. Morsom tråd å følge, og et selskap med en beundringsverdig misjon. Hvis de i tillegg begynner å tjene penger kan det jo bli morsomt.  Kjøpe mesteparten midt på 20-tallet og litt påfyll midt på 30-tallet. Snitt: 30,5.

Fond, 23,6 (Mål: 25%)
- Holder Storebrand sine Fornybar Energi, Fremtidens byer, Global ESG og Global Value. Her har det virkelig gått unnabakke for meg siden toppen i november. Fra 13% i avkastning til - 5% per nå.
Holder meg dog til DCA har.
Avdrag på lån, 25,3% (Mål: 25%)
Har nådd målet her, opp fra 19,4 forrige post. Utfyller funksjonen sin. 25% av porteføljen står trygt, og stopper meg fra å hive alt av ledig kapital inn i akjser.
Cash 2,4%
Krypto 6,7% (Mål 10%)
Her går det unna. Tre DCA innskudd siden sist, som har økt snittet og ført til fall fra 55% avkastning på topp, til -12% atm.  Så er inne i greit lærepenge-modus nå. 
Fortsetter DCA på fast dato, 50/50 ETH/BTC.
Overall
Fortsatt så vidt i pluss. 0,3% avkastning etter stengetid i går  Ned fra 11,7% ved ath i november og 6,4% ved årsskiftet. Egentlig ikke så misfornøyd med å bare være ned 6% siden nyttår. Aksjedelen har hold greit stand, men fond og krypto har dratt solid ned.
 Ned fra 11,7% ved ath i november og 6,4% ved årsskiftet. Egentlig ikke så misfornøyd med å bare være ned 6% siden nyttår. Aksjedelen har hold greit stand, men fond og krypto har dratt solid ned.
Hva sier folket, skal tilgjengelig cash inn i Nano eller Telenor  ?  Hva sier din portefølje nå som børsene humper?
 ?  Hva sier din portefølje nå som børsene humper?