Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Klart mest Starbreeze, og så en fin lille portion FUNCOM :slight_smile:

9 Likes

Vært med siden Januar, hadde 80k når det smalt mener jeg, til 1.9, fått snittet til 1.49 siden mai, “rep-emi” og aksjer rundt kronen, går rette veien nå :slight_smile: Håper på 4.5 ila hypen, men tror ikke vi går noe særlig over 3 , så blir vell å selge på 100% gevinst.

Time will tell :blush:

1 Like

Jeg har Pho, pcib og nano. Pcib er kommet omtrent like langt som nano og er priset meget lavt ift nano. Men umulig å vite hvem som lykkes i biotech aksjer.derfor har jeg litt spredning her og ikke bare en.

Min portefølje er nå, fra størst til minst:
AXA
NOM
FUNCOM
AQUA
BIONOR

1 Like

Portefølje pr nu

THIN

2 Likes

Cash/Kontanter - 40 %
Stillfront - 20 %
Seamless - 18 %
Funcom - 15 %
PCIB - 7 %

3 Likes

Ouch.

4 Likes

Nano - 31,5%
OCY - 10,5%
DetNorske - 9%
Veidekke - 6,5%
Dnb - 6,5%
Kontant - 13,5%

1 Like

Da har jeg startet ryddingen og har solgt meg ut av B2 Holding og Tourn. Tourn er opp over 30% siste måneden og kan sikkert går 30% til men den har normalt falt tilbake etter slike oppganger så benyttet sjansen til å komme meg ut.

4 Likes

@Nofun av disse, hvem er de fem du aksjene du har mest troen på framover?

1 Like

Veldig vanskelig å plukke ut 5 og kommer jo an på hvor langt fram man ser. Det er vel ikke noen bombe at det er Kitron jeg har mest tro på :slight_smile: Ellers har jeg selvsagt troen på alle spillaksjene men er nok forskjellig tidshorisont på de. Jeg tror f.eks at kursen i Funcom er høyere i desember enn den er i dag og kursen i Starbreeze er høyere i mai enn den er nå. Stillfront er den minst sexy av de 3 spillaksjene men mye kan endre seg de neste 6 månedene. Panoro kan bli veldig bra fra dagens nivå men er nok høy risiko siden de bare har en inntektskilde og de har et par ting som må fikses på Aje.

4 Likes

Da har jeg solgt min beholdning i KIT og fasiten ble 15% avkastning på 15 dager. Skal nok inn igjen mer langsiktig senere, men disse pengene skal nå snart inn i InDex Pharmaceuticals.

Kontanter
FUNCOM
IDEX
NOM

2 Likes

Det har vært utrolig fristende å trade i Kitron, ettersom de har hatt et fast mønster, men jeg har i stedet bare sittet på aksjene. Jeg får greie meg med 150-ish prosent på halvannet år. :slight_smile:

11 Likes

Med tanke på guiding + at flere begynner å få opp øynene for selskapet så er det ikke utenkelig at det kan bli kjekt framover også :slight_smile:

Husker en gang for lenge siden jeg fikk megler til å undersøke hva analytikere sa om KIT. Jeg var bekymret for om den var for ill-likvid til å gjøre en større investering.
Rådet var at den var dyr og at større fisker ville ut. Så da ble det med en mindre investering da…

Den falt litt etter at rådet kom, jeg tror kursen var under 3 og siden har det gått brukbart oppover for denne.

2 Likes

Tror det er et klokt valg. All erfaring viser at de virkelig store pengene ligger i å finne et langsiktig case som bare stiger og stiger. Problemet er bare å finne slike case da :slight_smile:

5 Likes

Min erfaring med å trade Kitron aksjen har vært veldig god. Jeg har nå meravkastning i forhold til om jeg bare hadde sittet stille det siste året. Problemet med min strategi om å kjøpe->legge ut for salg>selge legge ut på kjøp er at jeg ikke får benyttet pengene til å skaffe avkastning andre steder mens jeg er ute. Men det å fiske og prøve å selge på topper er noe som både frister og passer tidsplanen min. Da får jeg handlet selv om jeg ikke er på pc. Og som oftest blir det gevinst ut av disse handlene.

Mitt problem er når jeg leser en eller annen løk av analytiker som høres veldig smart ut der og da. Også handler ut fra det uten å egentlig ha noe mer kjennskap til det. Jeg gjør det sjeldnere nå fordi jeg har blitt mer observant på det. Det gjør også at jeg sjednere finner nye aksjer. Men fremdeles den dag i dag blir jeg påvirket av slike fra tid til annen.

De gangene jeg gjør det best er når jeg handler kjente selskaper som jeg har fulgt i en fem-tiårsperiode. Da kjenner en igjen et godt kjøp når en ser det, bedre… Sist da jeg kjøpte Statoil for 99 kroner f.eks. Det var en no brainer spør du meg.

Sjelden slike “analytikertips” lønner seg.

9 Likes

En kan jo mistenke noen analytiker tips for å være laget for å hjelpe større fisker å selge seg ut/ned uten å gruse kursen.

7 Likes

Min portefølje rangert etter dagsverdi, ikke kjøpt eller solgt siden forrige gang jeg la den ut(da alfabetisk), forøvrig rundt ath for porteføljen:

Axa 26%
Funcom 25%
Nano 15%
Hugo 13%
Gig 12%
Next 7%
PCIB 4%

Alt ca, dette blir jo 102 tilsammen, men mobil og hoderegning… Det får holde!
Spennende å se hvordan forholdet er om en måned.
Denne porteføljen er forøvrig 25,3 % opp, men det er et realisert tap på ca 9 %
Er allikevel passe fornøyd, mye nybegynnerfeil og tidvis løs mage…
Men i veldig godt humør i dag :grin:

5 Likes

Hovedkonto: Funcom 100%

Pensjonssparing: WR Enterteinment 100%

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

8 Likes