Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Fin portefølje :thumbsup:

1 Like

Føles betryggende med Axa, er litt større risiko med de andre.
Funcom er nok den jeg er mest usikker på, har bla litt med eksponeringen å gjør…

1 Like

Jeg er usikker på Hugo, kanskje greit med tanke på den “lave” kursen og at emisjonen nå er unnagjort, men de har en del å bevise for å nå de høye målene de har satt opp. Det var langt unna etter H1 resultatet som ble fremlagt.

1 Like

Jeg har nå mindre cash og mer aksjer, så fra tidligere veldig overvekt av Natto da jeg var mer pessimistisk til børsen så har det blitt litt mer spredning. Solgt litt ned i Next med snitt på 165, men skal ha de tilbake, og om det blir billigere eller dyrere får vi se. Prøver å lære av dere som selger litt på gode dager og kjøper på dårlige (men med bare en liten del av posisjonen). Står og stamper på 50% avkastning i år (var oppe i 65% i august og nede i 45% i september). Har også litt ETH, og planer om å kjøpe mer, og noe diverse fond osv.

8 Likes

Mine tre største er KOMP, MONO og NOVI. Idag steg alle tre, og jeg kan stolt melde at porteføljen min idag endelig er verdt like mye som 1. januar i år.

6 Likes

Jeg har ikke regnet med fond, det får vi komme tilbake til. Jeg har ca fond for en verdi ca 20% av aksjeporteføljen i tillegg, hvis det var forstålig… :slight_smile:

1 Like

Min portefølje, etter å omsider har kvitt meg et par tapere:
AXA 37%
NOM 24%
FUNCOM 16%
BIONOR 8 %

Kontanter 5 %
Nordnet Superfondet Norge 10%

5 Likes

Gjort noen små endringer siden sist

Hugo og Bionor er ute, Index og Kit er inne og samt økt i AXA, meget fornøyd med portisen sålangt.

Planen er å selge storebrand når den når 45, men nå er den så i seget at jeg er litt usikker.

9 Likes

En endring er gjort i det siste.

  • Tatt funcom inn i varmen. Snittkurs: 1.23

(Selv om jeg er veldig forsiktig med den aksjen pga. dårlige erfaringer tidligere… heh.)

Er nå uansett klar med mer cash og følger med :wink:

3 Likes

Pinglete portis!
Bare sikre kort jo, sikkert som banken, ihvertfall Axa :grinning:

1 Like

2 portiser. Ingen slår disse:


:heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat:

10 Likes

Hehe, kjørte mye mer all inn før. Nå kjører jeg max 50% inn i en aksje, om den stiger mye så selger jeg ikke nødvendigvis, men startinvesteringen går aldri over 50%. Prøver også å spre pengene litt sånn at jeg er mindre utsatt.

7 Likes

Ny inn i min portefølje er InDex Pharmaceuticals. Ellers ingen endringer siden forrige oppdatering :slight_smile:

FUNCOM 36%
INDEX 31%
IDEX 18%
NOM 10%

Cash 5%

4 Likes

NANO ≈50%
TRVX ≈50%

Målt i antall aksjer…

Cash? Ikke nå lenger…

6 Likes

Akkurat nå.

Funcom 49,4 %
Nokia 42 %
Targovax 8,4%

4 Likes

Tenkte at eg etter noen uker borte fra forumet, måtte innom å se litt, da tenker eg at det første eg kan gjøre, er å oppdatere porteføljen min.

Her har eg gjort en del forandringer, eg har lempet noen på dør, noe i pluss og annet i minus, dei største aksjene eg har nå, er som følger :

Hugo ( sitter med uforandret antall, men kursøkning har dratt verdi opp )

Funcom ( som eg skrev på HO for ett par dager siden, ut med Gig og inn med Fun, er med i hundretusenklubben )

Apcl, er fryktelig usikker på denne, synst det tar lang tid, sammen med begrenset cash, så frykter eg ny runde med emisjon. Og hva med forpliktelser i lisensene ?)

Ute av Nom, bionor og biotec

Eg tok også noe Dof rett under 90, som eg sa eg skulle gjøre i god tid før det ble gjort, alt ble solgt da kontrakt ble meldt og ett bra rykk kom for kort tid tilbake, tror på ny inngang under 90

Sitter med mindre poster i Iox, dno

Den mest spennende synst eg er Hugo, men også veldig risikabel.

Case eg følger utover høsten og jakter ny inngang i, er :

Avm , men avventer finansieringsplaner

Dof , bondholders kommer til å selge mer, satser på flere kjøp fra 90 og nedover

Nom er hele tiden på radaren, samme er Gig
REC har et også ett øye til, men foreløpig uten å ha handlet

11 Likes

Uten forholdstall:

AXA
FUN
SSO
KIT

Mye cash akkurat nå, grunnet høydeskrekk.

Mye fond, men det er ikke noe jeg diskuterer så mye her :slight_smile:

Ingen spesifikke case om dagen. Usikker på hvor lenge jeg skal sitte på AXA, det ser litt for bra ut om dagen, og da er det somoftest ugler i mosen…

6 Likes

Uforandret portefølje fra mandag, men har steget fra 25+% til 32+%
Rangering/rekkefølge endrer seg av og til, feks når Hugo var oppe i 2,10.

Er vel litt usikker på Funcom, ellers langsiktig.

Eneste i minus er PCIB (inngang 5kr)

1 Like

Noen endringer her tok en lyttepost i gig og axa og ut med gomx og kjøpte liten post i trvx.Økt ytterligere i Funcom og pcib og kit.funcom er nå litt over 25 prosent av tilgjengelig kapital.

3 Likes

Kitron
Strong
Sso
Mono

4 Likes