Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Les posten over igjen: det er høyest risiko i perioden fra fase II til III, ikke I til II. Sannsynligheten for at legemiddelet kommer på markedet øker igjen ved velykket fase II.

Jeg snakker ut fra mine tanker om PCIB vedrørende det å vekte seg ned etterhvert. Nano har jeg ståltro på. 10 mrd? Da er kursen noe slik som 200+? Nei, det er for lite. Hvis Nano lykkes skal mcap opp i mellom 30-50 mrd.

Det høres kanskje mye ut men sjekk hva tilsvarende selskap som har lykkes er priset til så vil du se det faktisk er konservativt :wink:

1 Like

TekInvestor
Top 10 Aksjer blandt oss 19 som er i gruppen.

5 Likes

Solgte lyttepost i QEC med tap og prøver på ytterligere 15k i Funcom på 3,10.

2 Likes

Noen endringer siden sist:

• Funcom ut.
  • Økte i PCIB og Nano.
  • Nye inn: APCL og Saniona AB.

Kommer med en mer utfyllende tråd om sistnevnte snart for de som er interesserte.

Sikret litt gevinst i APCL i dag, og solgte PCIB på S/L så ikke helt reelt den prosentandelen som står der, men det er riktig slik portoføljen skal se ut på lengre sikt.

Målet er å være long i biotek og swingtrade med resten av beholdningen i small cap som APCL.

3 Likes

Solgt ned litt i Stillfront og spredd utover de andre aksjene, jeg har fortsatt tro på Stillfront, men hadde for lite i andre case som jeg også har veldig tro på. Solgte ned litt i Seamless også, mest fordi den posisjonen er litt for stor i porteføljen. Forsøker altså minimere risiko ved å spre meg litt mer jevnt over. Natto har jeg nå 60k aksjer, men jeg har veldig tro på at Q4 og eller Q1 blir veldig bra og vil føre til en reprising av aksjen.

5 Likes

100% Funcom her, 2.85 snitt. Forsøker å maksimere risikoen nå for å potensielt nå høyt opp tidlig i år. Er penger jeg kan tape, og tenker at om jeg ikke satser på en inngang i det markedet jeg kan absolutt mest om når jeg ser muligheter vil det være vanskelig å forsvare kjøp og salg der jeg har mindre peiling. Så får vi se om jeg har noe her å gjøre eller ikke. :slight_smile: Fullt klar over at vi kan teste lavere kurser, men ville ikke ta risikoen av om oppgangen kommer raskere enn forventet. Målet er å se fortjeneste torsdag ettermiddag og sitte videre så lenge triggerne holder seg innenfor forventningene mine.

3 Likes

All in over EA lansering tenker du?

1 Like

Må se ann, er fortsatt mye som kan endre seg. Spesielt om interessen rundt streamerne/youtuberne blir mindre enn jeg forventer. Følger med på utviklingen i målenivåene jeg har satt meg og venter også på bekreftelse om at noen av de store flytter over fra ARK til CE på sikt. Skal minst sitte til fredag 15:00 nå, om det blir over launch er usikkert enda. Men om det blir over launch vil jeg sitte med mye av det i 5-6mnd for å få hele CE fram til PS4 launch dato kommer inn i kursen.

1 Like

Ja… Jeg er ikke helt rasjonell pga de få aksjene jeg sitter med tap på fra 100. :joy_cat:

Edit:
Lol, av å til greit å poste hva man gjør for å få en vennlig realitycheck.

1 Like

Kjøpte mer Funcom nå på 2.52 og nå har jeg 95k der. Ellers sitter jeg rolig.

3 Likes

50% nom 50% SDSD (10 000aksjer per plassering) sitter long i begge.

4 Likes

Absolutt ikke planlagt, men det ble faktisk litt økning på Funcom i dag. Når kursen falt såpass mye så ble det salg på bunnsolide B2H og mer i litt mer risikofylte Funcom.

3 Likes

B2h er jo og den største snoozefesten av en aksje. :smiley:

3 Likes

Kursmål Natto @holmes ?

1 Like

55 kroner innen 2-3 år, men markedet kan prise inn dette tidligere.

2 Likes

Har middels risiko på porteføljen :wink: Blir neppe like høy avkastning i år som ifjor, men lov å håpe. Ble ikke med på emisjonen i Oncoinvent noe som jeg sannsynligvis kommer til å ergre meg over i lang tid. Ville vært en spennende investering :slight_smile:

5 Likes

Omrokkert i dag noe for å posisjonere mot kvartalsrapporter.
Tallene er oppgitt i promille forresten, ikke prosent. Desimaler ble ikke tillat der charten ble laget.

2 Likes

Har forsøkt å ha så mye aksjer i hvert selskap at jeg blir glad om det går opp, men ikke så mye at jeg blir veldig skuffet om kursen faller noe.

Nå er porteføljen rundt 5% opp i år, og da nærmer jeg meg allerede årsavkastning på 8% som er det langsiktig målet, men vet flere av dere har 50-100% allerede hehe. Men jeg er fornøyd med smuler nå i januar og jeg tror potensialet i porteføljen er god, og at det kan bli et fint år.

Edit - ny aksje inn i porteføljen Star-b. Begynner forsiktig.

8 Likes

Vet ikke hva jeg gjør, hjelp:

Hehe neida :slight_smile: 100% blir nok kortvarig, men 40-70% blir liggende lenge framover.

11 Likes