Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Får vel melde meg på i forumet.
Ligger noe gammelt rask (Smart Energy) fra tidlig utprøving, men har begynt å finne min form.

6 Likes

Porteføljen nå, måtte ofre noe og det ble RNB, mest fordi jeg ikke hadde noe bra å selge. Tror på alt.

4 Likes

Min portefølje vaker rundt ATH med følgende aksjer:

AXA
Funcom
NANO
PCIB
TRVX

Hadde 40k GIG som røk ut til fordel for Funcom
Har også fondsporteføljen som er opp 3-4 % på ett års tid, men den ryker snart, trur eg…
Får se om jeg får tid til å lage en ny kake etterhvert.

4 Likes

Også ble det plutselig ikke så mye farger igjen på portefølje kaken. Et resultat av en dårlig skrevet pressemelding og at markedet ikke forstår realiteten her så ble det rett og slett for vanskelig å motstå. Her ble det ganske alvorlig påfyll. Server problemene er reelle, men de var der dag en og to, men spillerne strømmer til og flere og flere kjøper spillet. Faktum er at spillet fenger. Men dette er portefølje tråd så skal ikke utdype mer. Blir oppgang på denne i morgen :smile:

7 Likes

Har vel aldri slengt inn “kaka” mi, så da gjør jeg det nå. Sånn ser porteføljen ut om dagen:

2 Likes

Har ikke satt meg inn i Solon Eiendom, er det noe å satse på? Jeg tenker Spetalen…uff og huff, men jeg tar kanskje feil?
(Er klar over at Axa også er et Spetalen prosjekt… :slight_smile: )

ift. Solon, skal jeg være helt ærlig og si at dette er en pott jeg har fra laangt tilbake, og er vel en av de største lærepengene mine om at man av og til burde ta tapet før det blir for seint :stuck_out_tongue:
Har snittet meg litt ned nå nylig også skal den bare ligge urørt i et håp om at jeg kan få solgt meg ut i fremtiden en gang uten for mye tap…
Eiendom i Oslo er jo interessant selvfølgelig, og vi får se hva de får ut av Bionor-delen. Ellers er det ikke noe jeg er så satt inn i, bare snittet ned litt og ikke lest meg noe særlig opp på Solon delen

1 Like

Litt blandet dag. Jeg eksekverte i og for seg i henhold til planen for dagen, men uttellingen ble ikke all verden. Trodde helt ærlig ikke at det ville komme noe stort stop loss raid i dag, trodde momentumet var for sterkt.
(Kompisen ved siden av meg på kontoret solgte på 5, whataballer.)

Ditchet AXA, sikkert dumt men skal faktisk ta pengene ut av kontoen. (Mulig gamingpc på gang!)

4 Likes

Du har flere avslutt enn kronn i dag jo

2 Likes

avslutt?

Ble det faktisk flaks med stoplossen din på Funcom ettersom du kom inn igjen på 4.33? :smile:

Ordre som gått gjennom mener jeg, utførte handler

Ah, ja jeg pådrar meg litt kurtasje på dette, men går nå med et lite overskudd.

Laplagam,
Haha, ja det var det da. Kjører veldig tight i funcom nå fordi jeg er livredd for å bli sittende igjen med for lite aksjer i pcib.

1 Like

40% Bergen
35 % Hyard
25% Funcom

Kjøpte Funcom i går og solgte i dag ved 5, men måtte kjøpe litt igjen på duppen :slight_smile:

2 Likes

Ble litt mer Funcom rundt 4.52

Edit litt tidlig men…

Edit 2, litt mer nå rundt 4.35, okey folkens da er jeg med litt her.

9 Likes

Få endringer her. Fortsatt 100% i Funcom fra 26. januar. Har hatt 2 trades med 30% av aksjene ved små topper på 5-10 øre fortjeneste per trade. Ser forsatt ingen grunn til å snitte ned. Resultatene som kommer i morgen/i løpet av helgen ser enda bedre ut enn det vi har sett til nå. Jeg har en liten bekymring rundt at spillermengden bunnet litt lavere enn forventet i dag, men det er i spørsmålet om jeg bør ha 10kr eller 12kr som kursmål på 2mnd sikt. Glad på Funcom og Funcom-investorene sine vegne fremover :slight_smile:

4 Likes

Akkumulerer i PCIB.

3 Likes

Begynner å bli litt mer typisk “tekinvestor portefølje” nå. Tok en pause fra Next fordi peer Fingerprint aksjen er under mye press, så tenker at sentimentet kan smitte over på Next.

4 Likes

North, Funcom og Targovax og det har gått og vil gå bra.

Var tidligere nærmest all inn i Funcom fra 1 kr til salg på 4 kr.

Solgte 50k Axa 2,59 og kjøpte 30k Funcom på snitt 4,32
Solgte ytterligere 17k 2,62 og økte i TRVX

Lagt aksjefond for salg, så nå blir det all in i aksjer, bortsett fra en liten andel fondssparing.

Oppdatert portefølje:

Axa 5,78%
Funcom 39,8 %
Nano 21,1 %
Pcib 26 %
Trvx 7,24 %

Begynner å bli få selskaper i porteføljen min nå, jeg tenker 5-7 er ideelt, aller helst 6. Håper på en kjapp oppgang i Funcom så jeg får kjøpt tilbake mere Axa igjen, samt muligens Starbreeze, Episurf, evt øke i PCIB når Fondskronene dukker opp. Også mulig de går rett i Axa og at porteføljen ellers forblir uendret.
Greit å være i likvide selskaper, Axa kan en feks hoppe inn og ut av uten å påvirke kursen, med feks 50k aksjer som jeg i dag solgte.

Edit: Endret etter siste salg og kjøp.

6 Likes