Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Liten svipptur ut og inn i Funcom. Troddet jeg skulle gjøre en god trade, men tok feil. Nordnet ble vinnere av den handelen med en fin porsjon kurtasje. Nå håper jeg bare de gir disse pengene som stipend til Tom Hauglund så han kan studere litt mer Funcom aksjen i tilfelle han skulle fortsette å uttale seg om denne :smile:

5 Likes

Flyttet litt fra Star b til Stillfront. CEO er fornøyd med Siege

3 Likes

Edit: så at Salt-X hadde ramlet utenfor kakestykket

Får vel dele porteføljen min også.

I de selskapene jeg sitter med størst poster, ligger jeg ofte “long” med størsteparten av beholdningen, for så å trade med resten. Legger inn salg og kjøp noen prosenter fra RT alt etter hvor volatil aksjen er for å hente litt på topper og bunner.

Bruker som oftes å aldri tømme meg for cash, men har 0% cash etter jeg økte SaltX-beholdningen ca 20% med en tradepost i dag på 18,40, kunne gjort en bedre inngang men har god tro på caset. Har lagt dagens post til salg på 20,20

Har ellers tradet litt siste dagene med ca 1/4 av Funcom-beholdningen, har ikke truffet topper og bunner perfekt, men flakset meg til noen eksta kroner :slight_smile:
Hadde IKKE regnet med reaksjonene som kom etter den beryktede e24-artikkelen.
Blir en spennende tid i Funcom fremmover, håper de får skaffet ny official server supplier asap :slight_smile:
Den dagen ledelsen slipper salgstall tror jeg markedet, og ikke mist media får seg en skikkelig tankevekker!

Mandag kan ikke komme raskt nok :joy: God helg tekinvestors! :beers:

7 Likes

Siden sist har jeg kjøpt Funcom, og lagd dette fancy diagrammet, sortert etter avkastning uten utbytte:

Siden sist så har TIL hentet seg inn noe, så bare 50% tap der, ikke 60%. Endte opp med å kjøpe meg litt opp i Funcom hvor aksjonærene ikke heeeelt ser ut til å vite hvordan de skal håndtere en vellykket lansering.

6 Likes

Jeg håper TIL kommer tilbake, ligger litt minus i aksje nm med min posisjon der nå. :thumbsup:

1 Like

Må ærlig innrømme at siden vi er i februar, så droppet jeg shippingaksjer i aksje-nm. Ihvertfall for tank, så er det sjeldent en god måned. Hadde jeg tatt det med i betraktning når jeg doblet i TIL med ekte penger ifjor, så hadde jeg nok gjort det bedre :slight_smile:

1 Like

OK jeg har ikke peiling på sektoren, men får se om det tekniske holder, burde være støtte på SMA50 39.10, og nedgang på lavt volum.

Går sikkert like bra som om Richard Paulsen skulle prøve seg på gaming sektoren.

4 Likes

Litt morsom denne kaken for meg :slight_smile:

Planen min var alltid å selge meg helt ut av Funcom og gå all in i Bioteksektoren og da spesielt i Nano. Som dere ser har det motsatte skjedd siden sist:

Ut:
PCI Biotech
Sanion AB
APCL
Nano (delvis)

Inn: Funcom

Vektingen er ca. 73% Funcom og 27% Nano. Kanskje 50/50 er mer fornuftig?

1 Like

Vurdert å bytte ut Nano med Targovax ?

Mener at en større del av potensialet allerede er tatt ut i Nano.

Har selv som nevnt lengre oppe i tråden sittet i Funcom, North, og Targovax siste måneden med targets innen 1 -1,5 mnd h.h.v 5,50 - 3,60 - 28.

1 Like

Targovax og PCIB er på radaren @Burnside, men har desverre ikke nok kunnskap om dem til å gjøre en veloverveid innvestering der enda.

Hva mener du med at potensialet til Nano er tatt ut? Hvis Nano lykkes tror jeg personlig vi snakker kurs på 1.3-2x Algeta :slight_smile:

Potensiale i det korte bildet (3 mnd), tror bare TRVX har mer å gå på i denne perioden.

1 Like

Vil si meg uenig der. Nano kommer snart med oppdaterte data for høyere dosering, og Targovax har gått mye siden nyttår, pluss at den nærmer seg kursmålet på 25. Nano er så langt i minus i år.

Synes fortsatt risikoen i Targovax er svært høy siden det er begrenset med pasientdata, og konkurransen innen immunterapi er mye større. Har også skjedd en del usikre hendelser siste halvåret, som bytte av ceo, forsinkelser osv.

Nano har gått mye, men ut i fra dataene, behandlingsmetoden og konkurranse-situasjonen synes jeg utsiktene ser mye mer lovende ut. Ledelsen er også bunnsolid.

Selv vekter jeg meg høyest i Nano, men har også en liten posisjon i Targovax og PCIB. Øker etter hvert som vi får vite mer.

2 Likes

Hva tenker dere om min portefølje, oppsiden ser ut til å være >2x, er fristende å selge ut Axa til fordel for Funcom.

Det som holder meg igjen er størrelsen på Funcom posisjonen i porteføljen, hva er nedsiden?
Det ser ikke ut til at noen av oss ser nevneverdig nedside (det i seg selv er et lite faresignal), Funcom lytter til spillerne og tar tak i problemer veldig kjapt.

Hva tenker du @holmes?

Oppdatert portefølje:
Axa 5,78%
Funcom 39,8 %
Nano 21,1 %
Pcib 26 %
Trvx 7,24 %

Hvorfor solgte du Gig ?

For å kjøpe mer Funcom :wink:

Hva tenker du om spørsmålene jeg stilte over?

Hva var spørsmålet? Skjønte ikke spørsmålet

Han lurer på å bytte Axa mot Funcom og spør deg om det er lurt?
Samt om det er noen nedeside i Funcom nå(risk).

Aha, den største risikoen i Funcom er slik jeg tolker det noe spesielle valg fra ledelsen. De gjør helt riktige ting med det operasjonelle og spillene, men så kommer ting som emisjonen. Dette var grunnen til at jeg sto utenfor selv om jeg likte det de gjorde med spillene, nedsiden var stor hvis de ikke lykkes. Nå er sannsynlighet for at de skal hente finansiering minimal da Conan exiles vil gi nok cash til å finansiere flere nye spill, så nedsiden er helt klart redusert voldsomt nå, men ja jeg vil gjerne at ledelsen beviser seg utenfor det rent operasjonelle også.

Å diversifisere porteføljen er uansett aldri feil, selv om man også bør satse skikkelig når man tror sterkt på noe.

Min strategi fremover med Funcom er å kjøpe dippene så lenge spillet gjør det så bra som det ser ut til nå.

7 Likes

@Duogdu

Må si meg enig med @holmes. Nå kjenner jeg ikke til Axa caset men ifht. hvor Funcom står om 1-3 mnd slik det ser ut i dag er jeg ikke i tvil (det ser du også av min portofølje :slight_smile: )

Edit: kan også legge til at jeg ville vektet meg mer opp i Nano og ned i PCIB mtp. 20/100 tallene?

Takk @holmes og @Nocturne
Jeg tenker å vekte opp 10-15% i Funcom for så å gevinstsikre i Funcom på 10+ med ca 25%

Da kan jeg sitte igjen med 75% av porteføljen med snittkurs <1,7kr.

For dette kan jeg få en pen posisjon i et annet selskap, gjerne Axa eller Gig.
Tror ingen av disse to vil gi like kjapp avkastning som Funcoms potensiale på 1-3 måneder.

Så får vi se hva det går an å få Funcom på i morgen. Jeg tror kjøpene på fredag rundt 4,4 og 4,5 i ettertid er gode kjøp…,

Nano-PCIB? Hmmmm jeg tror de skal få stå og godgjøre begge to :blush: