Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Må innrømme at jeg løy ufrivillig tidligere, var ikke 100% i Funcom, men 101% med overtrekk :stuck_out_tongue: Så ikke avgift for SMS-varsel på 852kr. Mulig jeg skal revurdere sms-varsel som er uviktige framover :stuck_out_tongue:

vet ikke hvilken megler du bruker, men på Nordnet kan man få varsel via e-post gratis. Det funker jo likebra som sms det vel? :slight_smile: Slipper du utgiften tenker jeg på

3 Likes

Nja, vil ikke koble noen av mailene mine til mobilvarsel. Blir for mye plinging :slight_smile: Tjener uansett mer på å ha sms varsel enn det koster, så er ikke noe problem for min del. Skal huske å skru det av for f.eks. kjøp og salg jeg gjør live. Liten vits i å få varsel om at man kjøpte når jeg akkurat gjorde det manuelt :slight_smile: Det er ca 70% av utgiftene.

Da har man kjøpt litt Nano for gevinst i Funcom. Blir nok porteføljen for en stund fremover dette. Det eneste som evt. kan skje er om jeg ikke gidder mer og tar tapet i Solon (Bionor…) :stuck_out_tongue:

4 Likes

18.6% opp i år, dårligere enn mange her da jeg ikke var med på pre launch reise i Funcom eller biotek hype, men greit i forhold til mitt mål 8% årlig avkastning. To viktige rapporter som kommer de neste dagene så mye kan skje, opp eller ned.

Får jeg til dette så vil jo hver prosent hvert år blir flere og flere kroner etterhvert som porteføljen forhåpentligvis feiter seg opp. Jeg skal også netto inn med mer hvert år.

4 Likes

Du har en sånn strategi som jeg sa til kundene mine da jeg var finansrådgiver i Storebrand for en del år siden. Ble litt annen praksis når jeg skulle sette igang selv gitt :slight_smile: men så gav jeg råd til folk med mye mer penger enn meg. 8% var liksom ikke så sprekt da jeg hadde hundre tusen å handle for.

4 Likes

Funcom har vært herlig siste tiden, fantastiske gevinster siden November. Meget fornøyd. Trodde jeg ikke ville gå inn igjen men det har jeg nå gjort. Var inne med 90% men idag solgte jeg halvparten. I mellomtiden har jeg også flyttet min portefølje fra en aksjekonto til en Investeringskonto Zero. Allerede er porteføljen opp over 50%. Så slik er stå’a nå:

Gammel konto endte slik på 1 år:

9 Likes

Enkel oppstilt.
Cash 40%
Fun 25%
AMsc 20%
Nano 15%

Alt er bare gevinst fra mitt Funeventyr :slight_smile:

4 Likes

4 Likes

Vektet meg ned litt i Nano siden Funcom er på billigsalg i dag.

NANO: 54.9%
FUNCOM: 44.7%
Cash: 0.4%

1 Like

Vektet opp i Natto da prisingen der er helt latterlig. Kursen burde være langt høyere. Fikk aksjer på 10.70. Gikk dessverre utover Next og Fun.

1 Like

@holmes NattoPharma ser spennende ut, leser meg litt opp der nå. Hvordan ser du utviklingen der framover?

1 Like

Vanskelig å si da det er mange gamle aksjonærer som har knuget på aksjene sine lenge og etterhvert skal selge seg ut i 0. Men jeg har kjøpt en del på 10-tallet i dag som jeg forventer å få god avkastning på.

Det skal være kapitalmarkedsdag 15.05.2017 der selskapet har sagt at de vil gi mer guiding rundt hva de forventer i 2017.

Mcap under 200 MNOK, ingen gjeld, gikk såvidt i pluss i Q4 og vokser ca 60-70% i året. Forventer selv at de har nok cash for å støtte fortsatt vekst det neste året.

Ok, takk for tips. Ser spennende ut, jeg kjøpte meg inn på en post ca 10,60.
Følger med framover, og lærer om dette spennende aksjemarkedet! Solgte meg ut av Funcom for nå,med en bra gevinst i mine øyne. Så går jeg nok inn der igjen senere.

2 Likes

Siden sist har jeg solgt Golden Ocean med pen fortjeneste, kjøpt og solgt Storebrand med pen fortjeneste, og nå vektet bra opp i DNO i tro på gode nyheter i morgen.

3 Likes

I dag fikk jeg svi for denne porteføljen. Likevel, ikke veldig uforventet at en korreksjon ville kommme nå i Funcom. Satser nå på at kursen gradvis skal begynne å stabilisere seg. Kommende triggere er AO på steam, ny stor oppdatering til TSW, oppnådd mål om topp 10 survival games, lansering til XBOX og ikke minst, et lass med CE public servere i ferrarri lignende tilstand. :rocket:

Ellers var også biotek litt sorgen i dag. Likevel, kan ikke gå på skinner hele tiden, så her er vi fortsatt med friskt mot :smile: No pain no gain.

4 Likes

10% på en dag er solid. Man får huske at man har hatt en del dager med 10% opp og.

2 Likes

Funcom 90%
KomplettBank10%

1 Like

Har også rundt 10% sydlig retning i dag.
Felles skjebne, felles trøst?
Bullshit! Det er bare kjipt.

Hvis jeg stikker fingeren i jorda har jeg en helt eventyrlig vekst siden nyttår.
Og jeg sitter, tror vi skal opp igjen, men det er mulig det kan bli en tålmodighetsprøve å nå 7-8 kroner.

Håper det ikke er noen ferske Funcomfans her som har gått på en stygg, realisert smell.
Funcom er en rå aksje, men den er brutal, og er særdeles bra for de som digger selvpining…

1 Like

Min ble -5.95% så ikke så galt som hos dere. Ser ut som jeg traff en lokal topp med salget av 1/2 parten av Fun-aksjene på 4.85. Veldig fornøyd med det!

3 Likes