Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

@holmes
@Savepig
@Oilimp

Natto ja… husker den. Var inne for 3-4 år siden når kursen stod i 17 kr mener jeg det var. Var litt mindre erfaren da, så kjøpte meg inn etter lovordene på HO om at menaQ7 og Vitamin K2 skulle ta verden med storm. Godt å se kursen har gått “feil vei” siden jeg solgte meg ut. Minner litt om Biotec i grunn. Sikkert bra produkt, men de har ikke klart å maksimere salget antar jeg?

Det har tatt lenger tid enn ventet, men vokser jevnt og trutt hvert år og nå er de break-even, men flere år med sterk vekst foran seg. Sjekk tråden om dette.

1 Like

Litt mye omrokkeringer i porteføljen igjen, men det er rapporttider da blir det gjerne litt mer handel for min del siden det gjerne kommer en del ting man kan reagere på.

I morgen er det Seamless rapport, veldig spent på den må jeg si.

4 Likes

@holmes du har virkelig troen på Natto ser jeg? Hvor lang sikt ser du ca, evt ca kursmål?

1 Like

Ja, jeg tror det er en veldig god investering hvis man er tålmodig (det er ofte lite omsetning og lite action). Likte rapporten i dag.

Jeg har tidligere sagt 55 kroner innen et par tre år, men at det kan prises inn tidligere.

Etter hva de har levert i år, er jeg blitt usikker på om det er litt lite. Jeg har tidligere regnet med 30% årlig vekst fra 2017, men det ser ut som de får til mer enn det, og jeg har heller ikke regnet inn farma som gir ytterligere oppside.

Den nye ledelsen (siden 1 år) har så langt levert veldig bra.

Høres jo lovende ut, her må jeg lese meg mer opp ja, og kanskje laste opp posten min mere :+1:

Alle kjøp på 10 tallet hvis man får det tror jeg er gode, var overrasket over at jeg fikk såpass i dag med snitt 10.55

1 Like

Tror mitt snitt ble ca 10,6. Gikk litt i pluss faktisk på slutten.

1 Like

Jeg tror det lønner seg å skynde seg sakte i Natto. Omsetningen er til tider syltynn, og da er det bare å vente til noen går lei og selger til deg.

5 Likes

Nye investortjenester er noe jeg kan like!

4 Likes

Solgte meg ut av Thin med marginal fortjeneste for å hoppe på funcomtoget dagen før den gikk til 5.8+ solgte meg ikke ut så må nesten være med opp på virkelige nivåer.

Axa - 50%
Fun - 49%
Cash - 1%

Axa er en aksje jeg har veldig sansen for og som jeg kommer til å være i long.

Fun skal/må jeg holde på en stund men har fortsatt god tro på at selskapet kommer til å gjøre det sterkt.

Målet mitt er å komme meg inn i Thin film før fabrikken tas i bruk og de endelige ordrene kommer.

3 Likes

Status i dag, fylte på litt Seamless og Fun under dippene, begge hadde jeg solgt litt på en del høyere kurs.

3 Likes

2 Likes

Funcom 44,7 %
Nano 18,8 %
Natto 2 %
PCIB 24,8 %
TRVX 9,6 %

Solgte litt i Nano for å kjøpe en lyttepost i Natto.

2 Likes

Da ble vi kvitt kontantene våre. En god treff på 3.80 på Funcom. Ellers ingen endringer. I overkant stor eksponering i Funcom, men føler i forhold til nåværende kurs at det skulle være greit. Litt stabilisering før en gradvis oppgang mot Xbox launch så er vi der.

5 Likes

Kom inn i Storebrand med snitt 47,64.
PCIB 14,61
Funcom 4,03
Scatec 31,25
Next 133

5 Likes

100% Ute av Funcom.
30k i APCL på 3.34
150k i NEL

2 Likes

Én mnd siden sist jeg oppdaterte her og det har heller ikke skjedd så store forandringer - Annet enn at Funcom vokste seg så stor at jeg tok ut litt på 4,95 i forrige uke. Puttet halvparten av det inn i Axa (2,63) og halvparten inn i Funcom igjen på 4,45.

3 Likes

Uken ferdig. Slik ser det ut nå for meg:

Snitt kurs så ser det slik ut:

Thin Film Electronics 3.61
Funcom 4.65
WR Entertainment 1.81
Induct 17.95

3 Likes

Prøver å bygge en OK posisjon i Fun så da blir det litt frem og tilbake mellom casene med litt swing trading. Hadde vært enklere på 1 krone ja. Men jeg får trøste meg med at jeg faktisk kjøpte på 1 krone før emisjonen.

Episurf vil bli større etter emisjonen.

11 Likes