Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Nja, nyhetstørke kombinert med utlendinger som bare selger og selger og selger borger jo ikke for noen umiddelbar opptur da.

Tror på en myk landing etter den siste tidens drama, så nedsiden føles veldig begrenset. Tror NANO hadde redusert volatiliteten i aksjen voldsomt om de hadde guidet på nye tall i juni allerede på Q3.

Ja, de hadde vel kanskje ikke noe håndfast nok i tide til Q3

@Savepig to fram og en tilbake er jo bedre enn det motsatte da :smiley: les sist mandag…rødmandag. evt tirsdag kanskje? Prøver å glemme den hehe

Har 30k i Funcom, snitt 4,5. Vurdert å kanskje gå unn med 10k til, men litt shaky i beina nå :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Det er jo nada! folk her med ca en million aksjer på samme snitt!

2 Likes

Har en 10 mill å leke med så er 100k ingenting, har en feks 200k og 50k i minus er det straks noe verre…

@Celestar hvis du er tålmodig får du pengene igjen. Hvis ikke er det noen andre som er glade for å få dine penger…så brutalt er aksjemarkedet.
Jeg har selv snitt på 3,85 og ligger greit i minus. Trader med 20-30% av askjene.

7 Likes

PLUR :heart:

Veldig bra sagt, man må respektere at det som er lite for noen, kan være mye for andre, like mye som at dei som har lite kunnskap, må lov til å lære av dei som kan mye, og da gjerne stille spørsmål som i proffes øyne, kan se dumme ut, men er viktig for en med mindre kunnskap.

Fy faen så skikkelig eg er :wink:

17 Likes

For meg er 30k til 4,50 ganske mye, men kommer ikke til å selge nå. Har tro på at den kommer til å gå opp igjen, men er fortsatt litt ubehagelig å tape 30k på 2 dager

1 Like

Jeg kan ikke spå hva Funcom står i i morgen ettermiddag, eller om en måned, men jeg blir overrasket om vi ikke ser 4-4,50 før sommeren.

Hvis det er noen trøst så ble min og mange andres portefølje voldtatt en veldig sort torsdag i slutten av mai 2016. Jeg kjøpte mine siste aksjer dagen før kriseemisjon ble kunngjort til 2,45 og neste morgen var det Matching halt for Funcom. Når handelen startet igjen var vi rundt krona og vaket. Det skal jeg love deg var jævlig kjipt!

Men nå smiler jeg og ler, dagen lang. :nerd_face:
(Er vel lov med litt ironi?)

3 Likes

Rolig nå @Evilfreud !
Nada i forhold til hva?
30k aksjer kan for mange være en stor posisjon sett i forhold til inntekt og/eller investeringskapital.

6 Likes

Det ble mer Funcom i dag. Nå er Funcom 43% av porteføljen. 50% av det jeg satt inn var penger jeg satt inn på konto, og den andre halvparten tok jeg fra Nano. Kjøpte på 3.83 tidlig og deretter Nano delen over på Funcom på 3.53.

Så nå er det bare for Funcom aksjen og bite seg fast. Er vanskelig å holde sammen denne fargerike kaka når det er en såpass billilg godtepose som bare blir billigere og billigere liggende.

5 Likes

Jeg satt med 100k Funaksjer fra 5 kr (etter LMO) ned til 0.90 øre (bunn etter emisjonen) og opp igjen. Det var 3 lange år med mange små kjøp for å snitte ned som førte til at en initiell beholdning på 25k økte til 100k. Vet ikke om jeg vil anbefale det, men så skal det sies at Funcom 2.0 ser umåtelig mye bedre ut enn Funcom 1.0 (TSW / LMO).

5 Likes

Forøvrig fortsetter jeg vårrengjøring av portoføljen. Neste man ut på listen var PCIB. Operation Stay in cash er ganske behagelig. Kommer til å ta ut en del nå og bruke på noe gøy og noe kjedelig (betale ned lån). Resten skal inn i aksjer igjen, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg igjen skal få for volatilitet (Funcom / Nano) eller long (Storebran / Havyard).

1 Like

Jeg kjøpte mine første Funcom aksjer for 42,1kr :neutral_face:

6 Likes

Nano er ganske garantert + i mine øyne fra 95, mulig du får inngang rundt 85 med tålmodighet på et par uker og er rask om det skulle komme, ellers er det alltids mulig å sitte til Funcom sine spillertall øker og salg/markedsføring har begynt å vise seg mer, men da blir det jo fort å løpe litt etter også. Vanskelig å si med Funcom nå, på sikt har jeg personlig trua, men jeg er klar over risikoen der som du også er. Havyard kan som du sier bli kjedelig, men framtidsutsiktene ser såpass bra/sikre ut der at om det er nattesøvn og profitt på sikt man går etter ville jeg ikke vært så redd for å begynne å kjøpe der i dag. Storebran har jeg ikke fulgt med på.

Med andre ord, klarer du igjen å gå ut før momentum avtar og holde deg kald når alle roper hurra ville jeg gått for Funcom/Nano+ viktig å ha tid til å holde seg oppdatert. Om du vil la aksjene stå og fokusere på andre ting ville jeg valgt Havyard 65%, Nano 20% og Funcom 15% og la det stå i et år eller to. Gevinsten fra Havyard på 2 års sikt bør dekke inn eventuell krise i de to andre på sikt med en slik fordeling. Viktig å få med seg videre kontrakter og forhandlinger som skjer i Havyard også da :slight_smile:

2 Likes

Takk for tips @Martins! Regner med du ikke har solgt deg ut av Funcom? Den fordelingen er nok ganske bra som du beskriver. Jeg har trua på Funcom på lang sikt selv om det spøker litt nå etter at hypen rundt CE har dødd noe ut.

Storebrand får man utbytte av og aksjen spås opp mot 100 kr på 1-2 års sikt. Eneste er at det fort blir kjedelig når man er vant til 10% opp ned-aksjer :slight_smile:

Skulle ikke du inn i Nano om den bikket 103?

Jeg håper å kunne laste litt Nano på 85 ja :wink:

Har en slump med Havyard allerede så mulig jeg øker om den faller noe mer ned (ca. 3% i minus der nå fra mitt snitt). Skal sjekke ut om det er noen andre aksjer også som kan være gode på litt lang sikt!

Jeg prøvde ut 60% Funcom, 20% Nano, 20% Havyard i noen dager nå etter fallet til 90 og 13, men som jeg sa synes jeg Havyard blir litt for kjedelig så er tilbake med 80% Funcom 20% Nano nå. Kommer nok til å gå tilbake til 100% Funcom om den går mer ned 3,2-2,8 området eller mer i nano om den går ned 85/80 området. Om begge skulle stige er det mulig jeg sikrer gevinst i en for å sette inn i den andre før noe spennende skal skje.

1 Like

Problemet vårt blir om Funcom faller til 3.2 eller lavere og Nano til 85 eller lavere. Kanskje jeg også må kjøre en 50/50 split da eller noe. Begge skal jo opp på sikt! :smile:

3 Likes