Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Sant med offshore, men jeg har troa på en oppgang nå framover og de nærmeste årene.
Så lurer på en liten post der en plass. Men andre ting vurderer man jo også selvsagt :smiley:

Også vurdert en liten post i Axa, bare la den ligge rolig 1-1,5 års tid ca. Hvis man klarer det da :grin:

1 Like

Tror det er andre selskaper som gir bedre risk/reward enn havyard nå. Må ikke glemme at de kom på børs til 34,- like før olja droppet. De tjener bra med penger når ting går bra, men har også stor giring under byggingene. Selv har jeg vært litt skeptisk pga. Sævik som har prioritert arbeidsplasser over selskapenes økonomi, bra for lokalt næringsliv, men dårlig for aksjekurs og potensiale på sikt.

Andre selskaper som kan være gode alternativer er SOFF/DESSC/FAR fusjonen. Blir nok top 3 supply rederi globalt og kommer til å tjene bra med penger hvis markedet tar seg opp. Mye gjeld. For tiden så har DESSC vært priset ned mot 1.29, som er 3 øre under hva Fredriksen og Røkke betaler i emisjonene. (12.50 i SOFFA/B, 1.32 i DESSC, FAR er overpriset)

Ellers så har man SDSD som et rent asset play. Det er nok det sikreste kortet i supply pga. null gjeld. Hentet penger på gjennomsnitt 71 øre (siste emi var 90 øre), kjøpt opp skip til 25-35% av nybyggspris. De kan drive greit på ekstremt svake rater, og tjene godt på å selge skipene hvis markedet tar seg opp.

4 Likes

Gikk 95% cash sist uke og tømt kontoene men satt igjen med litt på nordnet kontoen til litt derivat handel.
Så flott å se SDRL ned 25% i Usa i går :slight_smile:

2 Likes

Operation stay-in-cash fikk seg en liten knekk på fredag da Funcom droppet så mye. Det ble rett og slett for fristende til å ikke ta et bet. Så får vi se om den snur eller faller mer. Har i allefall cash in hand i begge tilfeller. Kommer til å ta ut ca. 5% av kontantene på konto nå til å kose meg med :slight_smile:

3 Likes

Porteføljen min består av:

Funcom
Nano
Natto
PCIB
TRVX

Kjøpte i går TR i Episurf til snitt 0,59 SEK
Aksjene her blir finansiert ved salg av 10% i PCIB
Usikker på om jeg skal kjøpe flere TR i Episurf.
Synes det er et spennende selskap, verdt å lese seg opp i tråden for Episurf. Takk til @holmes.

3 Likes

Har pr dags dato 100% i PCIB. Hadde 60% PCIB og 40% NANO da det smalt nedover på tirsdag, men så tenkte jeg at markedet sier at NANO skal holde seg nede en stund, mens i PCIB er det forhåpentligvis litt mer optimisme rundt triggers de kommende mnd. Så håper på en kjappere tur opp igjen på snittet i PCIB. Om det er var smart vil vise seg, men jeg må vert fall kvitte meg med 40-50% når jeg har tjent tapet inn igjen. :anguished: Snitter i overkant av 36 kr.

1 Like

Synd du ikke kjøpte TRVX på tirsdag og solgte på intradagstopp i går, 31,70 tror jeg den var oppe i.
Antar at du er klar over risikoen.
Jeg er solid inne i Nano, PCIB og en mindre andel TRVX. Jeg satser på at ikke alle tre kolapser samtidig…
100% i et biotekselskap er høy risiko…

Ja, vet. Men det var umulig å forutse at TRVX skulle gå så sinnsykt. Tipper at det er mest på grunn av haussing angående den konferansen i Zurich og at kursen smeller ned igjen hvis ikke det dukker opp noe nytt, akkurat som på Q4 rapportene.

Og ja, jeg er helt enig. 100% i et biotek selskap er alt for risky. Liker det ikke. Men tenker å selge ut ca halvparten på neste rykk opp. Håper at det kommer snart. Teknisk sett så skal det jo det.

Har en Corvette som jeg skal selge. Når jeg får solgt den så putter jeg inn det tredobbelte av kontoverdien pr dags dato, og da kommer jeg til å diversifisere litt mer enn det jeg gjør nå. Vurderer 33% i hvert NANO, TRVX og PCIB. Tror det vil kunne gi solid avkastning mot slutten av året, uten at risken er alt for høy.

Skremmende lite Gig i porteføljene her, men eg har så det holder for flere :thinking:

3 Likes

Vurdere det samme. Solgte litt nano for å kjøpe targo igår. :muscle: Om det var lurt får jeg vite litt ute i neste uke. Sitter i begge. Gikk ut av targo for litt siden (før jeg kjøpte tilbake). Observer et stort moment i Targo. Jeg får litt allusjoner til når nano stod i 25kr.

1 Like

Liker ikke å sitte utenfor TRVX jeg heller. Hater å se den stige når jeg er utenfor. Men jeg tør ikke å kjøpe nå siden jeg har en teori om at mye av oppgangen skyldes optimisme rundt Zurich konferansen. Håper å se den ned på rundt 25 eller lavere i neste uke, så kjøper jeg. :slight_smile:

1 Like

Det var egentlig litt av den samme planen jeg hadde. Men valgte å bite i det sure eplet ved å kjøpte tilbake. Kan fort komme en korreksjon i targo.


Like å kjøpe aksjer som “går” på høyt volum.

1 Like

Hjelp! Jeg ønsker ikke å hause TRVX, det var bare en kommentar til @100dollabills kjøp i PCIB…
Det var to rå dager i TRVX torsdag og fredag, og jeg forutså de ikke. Når jeg får den evnen skal jeg dele på Insider chaten :joy:

@Kronn mulig jeg skal redusere litt i biotek og gå inn Gig igjen. Har sansen for selskapet, men nettgamblingen kan jeg styre meg for, sier mot meg selv her, mulig det blir uforståelig…

1 Like

Hovedporteføljen - mangler Episurf som vil komme inn med 10k aksjer + overtegning.

I tillegg har jeg ethereum, noe fond, og en voksenportefølje som er mindre aktiv og lavere risiko.

4 Likes

Sitter atm 100 % i Funcom, men når kursen henter seg inn over 4 skal jeg spre meg ut til minst 2 andre i forskjellige sektorer. Har tro på Funcom over de neste årene, men det er hardt å være med på berg og dalbane.

1 Like

Jeg har prøvd å argumentere med å tenke langsiktig. Ja vi kan cashe ut nå og bruke pengene - eller vi kan la dem stå og jobbe for oss og cashe ut 2-5x om 2-3 år. Your call :wink:

2 Likes

Solgt totalt 50% i PCIB
Doblet antall tr i Episurf.

2 Likes

Solgte enda mer, har igjen 25% i PCIB

Ja. Fra 16 oktober har jeg i tur og orden rukket å selge TRVX, ACAD og TGTX før de føk av sted.

Tar det som et kosmisk tegn på at jeg ikke skal selge OMER uansett hva som skjer.

2 Likes