Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Jeg også ønsker et sekssifret skattekrav/restskatt neste år🚀

5 Likes

Eventuelt legge inn betaling for mer skatt i måneden, så slipper du så stort skattekrav neste år. Slik jeg har gjort det :slight_smile: Er meninger for og imot det, men for meg fungerer det utmerket.

3 Likes

Det har eg alltid gjort, synst det er fin greie å gjøre

1 Like

Det har jeg også gjort. I årevis. Det sørger for at jeg får 10k igjen i stedet for å betale.
Trenger alltid mer penger, ekstra innbetaling gir romsligere feriebudsjett. :slight_smile:
Gikk jo på en smell i Fun som gjorde at jeg slapp å betale…

Høres ikke dumt ut nei, jeg har alltid gjort det med jobbinntekt. Startet i år med aksjer, så planen er å gjøre det samme med gevinster når jeg realiserer de.

Jeg realiserte rett over nyttår, slik at jeg har hele 2017 å betale skatt på den gevinsten. Nå er jeg inne i en Investeringskonto Zero, så trenger ikke tenke på skatt før jeg eventuelt tar kapitalen helt ut av den kontoen.

3 Likes

Du vet at du kan flytte verdipapirer uten å utløse skatt på gevinst om noen mnd ja? Fra VPS til aksjesparekonto, men ikke over til zerokonto

hvor mange aksjer har du?

Sitter med 90k og snitt 2,838 synest det er kjedelig nok, 248k og snitt 4 hadde fort gjort noe med stemningen her. Når det er sagt er vel papirtapet ditt til nå begrenset til realiserte tidligere gevinster og slik sett ikke så gale. Det blir et eventyr om kursen skulle klatre til 8 kr. Ikke umulig med CE boost ved summersale, lansering av nytt stor spill, og CE launch på xbox. Så satser vi på 12 kr ved ps4 launch og lansering av nytt storspill.:kissing_closed_eyes:

De mørke skyene er en eventuell turbulent q2 og q3 i markedene. (sell in may en go away)

2 Likes

Selger jeg alt nå (-340k) så er jeg +520k i år, men selger jo ikke nå, skal over millionen i realisert til sommeren :grin: Men børsen har en tendens til å ikke følge mine planer?! :sweat_smile:

6 Likes

60% PCIB
25% NANO
15% Saldo

Fikk nesten snappa til meg NANO på 78,25 med de tomme 15% nå nettopp. :slight_frown:

1 Like

Der fikk jeg de. Digg. :money_mouth:

60% PCIB
40% NANO

4 Likes

Litt endringer siden sist:

2 Likes

Kvittet meg med lytteposten i Havila og fylte på mer Nano i dag, så nå er det vel:
Nano 98,7%
Qec 1,3% :laughing::laughing::+1::+1:

2 Likes

Fondet måtte vike her forleden, nå har jeg skvist ut det jeg kan og er klar for at vi skal opp igjen! Snitt rett over 4, 250k :rocket:

4 Likes

4.250K? Tusen aksjer eller snitt på pris 4,25?
Har du over 4 mill aksjer så er du dypt investert :sweat_smile:

1 Like

Snitt 4 - 250k aksjer :smile:

1 Like

Aha, makes sense! Da har du dugelig med aksjer der! Jeg hadde 100K i Funcom på det meste rundt launch.
Du kommer nok til å tjene bra på det der med litt tålmodighet :smiley::+1:

1 Like

250K aksjer, er vel slett ikke usannsynlig at den stiger til 6-7 kr eller mer i år? En pen avkastning da ja, og hva med neste år med full release og PS4? :smiley::+1::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

1 Like

Legger ut en liten oversikt over porteføljen min. Tar også med snittkurser.

Funcom 34,87 %. Snittkurs 3,08
Nano 17,23%. Snittkurs 79,-
Gig 10,55%. Snittkurs 4,65
Golden Ocean 8,9%. Snittkurs 68,50
Apcl 8,18%. Snittkurs 6,75
Borr Drilling 3,57%. Snittkurs 34,-
Iox 2,59%. Snittkurs 6,88
Bxpl 0,69%. Snittkurs 0,45
Kontanter 13,42%.

3 Likes