Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Glemmer det meste som ikke er på Nordnet zero, fram til jeg kan overføre uten gevinstskatt. Men… det er fristende å selge litt likevel og satse på noe annet. :slight_smile:

1 Like

Tenker bare at flere kontoer og såpass mange aksjer blir mye å holde styr på, men det er meg da :blush:

Enig i det. Derfor jeg skal rydde opp når aksjekontoen kommer :slight_smile:

1 Like

Ser ut til å kunne bli en pen dag:

Er ikke så beskymret for nedgangen i Natto, volumet i dag er på 55 aksjer.

Dette er forresten også den nye porteføljen min. :slight_smile:

2 Likes

Ny uke, ny liste fra størst til minst i min “get rich or die trying”-portefølje.
FUNCOM
PCIB
STAR-B
PHO
SF
NANO
PDX
THQN-B
G5EN
GIG
SEAM
EPIS-B
----------Lytteposter--------------------
TRVX
GOMX
NATTO
KIT
NXTGMS
HUGO

Gjort hva siden sist:Økt mye i STAR-B pga forventet nyhetsflyt mtp spill fremover.
Solgt litt i PCIB pga. trigger over for denne gang.
Økt i PHO pga. jeg forventer fase 3 for Cysview flexible scope -resultat snart. Dette blir nok siste sjangse jeg gir PHO.

69% Nano
10% Apcl
21% Pcib

3 Likes

Nå har jeg kastet ut note og lastet det over i de andre aksjene i voksen porteføljen (ja jeg har lav kurtasje på denne porteføljen, tanken er å være langsiktig, men gjør også mindre justeringer underveis). Eolus vind har begynt greit.

3 Likes

Hele mars måned gikk uten at jeg gjorde én eneste handel, så nå fikk jeg det litt travelt med å plotte inn litt aktivitet igjen før april er historie :wink: Neida, tilfeldig timing. Solgte akkurat dieseldroget og har planer om å kjøre kollektivt en stund fremover, for knallhard sparing. Det bilen har kostet meg pr mnd i forsikring, diesel og bompenger skal nå inn i aksjer. Hvor lurt det er vil tiden vise, statusoppdateringer kommer underveis.

Startet med å kjøpe mer Funcom i går og snittet opp. Kjøpte også litt Kitron i går. Kitron er ny i min portefølje i år. Tradet den litt rundt Q-rapportene i fjor med hell, før jeg stappet det meste i Funcom.

Lastet så litt mer Axactor i dag og snittet dermed litt ned der.

InDex Pharmaceuticals er uendret.

Sitter langsiktig i alle, 1-3 års horisont, med mulighet for å selge/trade noe av Funcom innsatsen tidligere da jeg selv etter å ha blitt med ned fra toppen med storparten av beholdningen, fortsatt sitter med ca 20% urealisert gevinst.

5 Likes

Da gjorde jeg noen endringer i portisen denne uken jeg kan fortelle om. Har ikke solgt en eneste Nanoaksje, men kan ikke lenger si jeg er “all in” egentlig, da jeg fikk litt nye frie midler å kjøpe for.

Disse gikk inn i APCL og Funcom. Funcom klarte jeg ikke å slå meg til ro med, så da ble det inn på 2.45 i går og ut på 2.47 i dag. APCL ble kjøpt på 8.50 i går, og doblet denne med Funcom pengene på 9.60 i dag da @Sunhome har lovet så mye øl jeg orker :smile:

Slik jeg ser det: et nokså sikkert lodd, og et flakslodd :slight_smile:

Resten av kontantene får stå til jeg enten øker i APCL eller finner et annet flakslodd.

4 Likes

@Nocturne, ikke ofte man får anledning til å gå inn i en oljemygg rett før borring og kunne sitte risikofritt gjennom borring med kun en oppside fremfor seg! Penger på gaten og russiske prosenter, #uglyrich!
Spandere de øl’ene uansett hvordan det går :slight_smile:️:+1:

1 Like

Ble litt endring i dagens portefølje. Solgte litt pci til 26 og kjøpte Nano til 93. Hadde jeg knotet litt mindre med salget skulle jeg klart å kjøpt på 90 eller lavere, men kløneri gjorde at jeg ble litt for sen. Sånn er det!

Uansett, har troa på at dette kommer til å bli en veldig fin sommerportefølje.

4 Likes

Det er noe dritt å kløne! Snakker av erfaring!

4 Likes

Solgt det meste av APCL. Sikkert dumt men men. Venter på en EMI/finansiering, håper uansett at det går veien for alle med apcl ._.

2 Likes

Facebook
Nano
NVIDIA
Axactor
Amazon

Forholdet aksjene i mellom er likt, gjør opp status og rebalanserer (hvis jeg vurderer det som riktig) hver sjette uke.

Jeg er veldig eksponert mot teknologi og kommer til å vri porteføljen litt mot andre sektorer ila året. I tillegg til at amerikanske teknologiaksjer utgjør en stor del av porteføljen jobber jeg i sektoren så nedsiden er stor, men foretrekker eie aksjer jeg forstår.

Jeg har i tillegg Nordnet Superfond Norge og Storebrand global faktorfond. Kommer til å flytte mer penger til faktorfondet etterhvert som jeg selger meg ned i teknologi.

I tillegg vil jeg kvitte meg med Nano da aksjer med binære utfall er for risikabelt, men jeg ble tatt litt på senga av de siste par månedenes ørkenvandring. Stop loss er etterpåklokskapens verktøy.

Aksjer jeg følger med på: Skandiabanken, Rollins, Apple

3 Likes

Når gikk du inn?

100% Nano nå, er blått og forventer enda blåere framover, og en god boost i juni ifm Lugano. :smiley::+1:

2 Likes

Kjøpte Nano først i desember. Har kjøpt og solgt litt fram til nå. Det er fortsatt penger å tjene på aksjen, og jeg skal ikke ut med en gang, men aksjen passer ikke profilen jeg ønsker på porteføljen.

Risikojustert avkastning er bedre i andre aksjer, Nano kan stå i null, plutselig.

Nuvel, cashbeholdning tilsier 20 kr pr. aksje så at den skal stå i 0,- er usannsynlig men jeg skjønner hva du mener. Biotek er ikke for de risikoaverse og bør ikke utgjøre mer enn 20% av en portofølje (Nano utgjør for tiden 90% av min portis - men jeg liker å gamble :slight_smile: ).

2 Likes

Hvis du tror den kan gå i null, har du vel litt hjemmelekser å gjøre? :wink:
Klart det er risiko der som i alle investeringer, men nå vet vi vel såpass at risikoen er blitt betydelig mindre.
Og som Nocturne sier så har de 1 milliard på bok, så null er vel ikke et alternativ enda? :smiley:

Risikosport på det sterkeste!

3 Likes