Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Induct Software :wink:

1 Like

Ekornes og Havyard; eier ingen av dem foreløpig, men oppsiden er der. Har også et bet på Ots.

Har jo prøvd å få deg i Havyard, men litt seint dær nå :slight_smile: Skal selv inn i NRC nå pga tipset ditt, ser for meg at etter Q1 kan bli en fin inngang da den er dårlig sesongmessig.

Polarcus kan bli pent om man har litt tolmodighet. Ikke noe jeg er inne i selv, men med “nytt kostnadseffektiv selskap”, kan de skape noe bra ila 12-18 mnd.

Hyard kar eg være nå, når eg ikke ble sittende på lavere nivå.
Polarcus er uinteressant, har tradet mye tidligere der, men kanskje NRC kunne være noe.

Får se litt, ikke noe stress

Norwegian Refugee Council? :frowning:

2 Likes

haha ja dårlig Q1 dær :smiley: Nei NRC group, men sikkert litt for kjedelig aksje for deg @Nocturne :wink: Verdiene her ligger 2-3 år lengre fram i tid + organisk vekst.
Skal lage en tråd for aksjen senere.
http://www.nrcgroup.no/

4 Likes

Ingen endringer på en stund. Har kjøpsordre liggende på Funcom kun.

3 Likes

Her er mine opp og nedturer så langt ifølge nordnets metode. Bare zerokontoen da. Den andre er opp ca 73% eller noe totalt.

5 Likes

Hadde vært interessant å få deg interessert i PEN - trenger noen gode Tekinvestor-innspill :slight_smile: Jeg kommer ikke til å selge, det er klart ting på gang, aksjonærer som er sure på ledelsen og stort sett ønsker at selskapet skal selge alle assets og legge ned driften - mens ledelsen ønsker rettet emisjon der kun ansatte kan tegne. Prisen er deretter. Ingen gjeld, penger på bok, disputt med operatør. Litt av hvert å ta av - men jeg tror det er mulighet for fin gevinst. Generalforsamling 24. mai, amnge aksjonærer ønsker å samle krefter og presse fram noen avgjørelser.

Sitter Myrseth fortsatt i selskapet?

Nei - han er ute for lenge siden. Eller - jeg vet jo ikke om han evt er inne gjennom et selskap eller privat, men ikke i Dovreporteføljen.

Dovreporteføljen er vel bare fiktiv?

Han var inne som aksjonær med en ganske stor posisjon. Lurer på om han satt i styret også?

Ah ok - jeg visste ikke det. Har er i hvert fall ikke i styret. Han anbefalte i hvert fall aksjen en gang i tiden, i Dovre-porteføljen. Snakket varmt om den, og plutselig var aksjen ute - uten noen forklaring. Jeg sendte til og med en epost og spurte men fikk selvsagt ikke svar. Jeg har ikke gjort noe siden. Nå ser det for meg ut som det har løsnet en del i selskapet så jeg sitter i hvert fall en stund til og ser hva som skjer.

1 Like

Gi meg en god innføring, så kanskje eg blir interessert :+1:
Har aldri sett meg inn i selskapet, tradet ett pat ganger for lenge siden

1 Like

Målet med en egenforvaltet portofølje må jo i det minste være å slå indeks. Litt kjekt å se på utviklingen siden jeg begynte å ta mer aktivt ansvar for kapitalen som var innvestert f.o.m september i fjor.

Frem til da lå jeg med tap i flere papirer og hadde egentlig lukket øynene og logget av. Hadde ikke vært på børsen på 2-3 år og egentlig bare “glemt” pengene som jeg tenkte ville gå i pluss en dag.

Så bestemte jeg meg for å begynne å ta noen tap, og snitte ned. Lære av feilene. Analysere hva som gikk galt. Begynte også å lese meg mer opp på cases og lage en strategi for inn og utganger (targets). Var ikke lenger like redd for å kvitte meg med et papir om jeg så det gikk feil vei.

Resultatet i følge Nordnet er jo oppløftende.

For å sitere Tony Robbins: “Where focus goes, energy flows”. :slight_smile:

11 Likes

Bra stigning!
Har faktisk vært på seminar i London med Anthony Robbins :slight_smile:

1 Like

Ny uke, ny liste fra størst til minst i min “get rich or die trying”-portefølje.
FUNCOM
PCIB
STAR-B
PHO
SF
NANO
THQN-B
G5EN
PDX
GIG
SEAM
EPIS-B
NATTO
KIT
----------Lytteposter--------------------
TRVX
GOMX
APCL
NXTGMS
HUGO

Gjort hva siden sist: Økt i KIT og NATTO. Solgt 50% i PDX. Tok en lyttepost i APCL litt for moro skyld.

6 Likes

Du har jo laget et eget fond der! Typ high risk,high reward :laughing::+1:

2 Likes

Jo takk. Målet er 65-100% avkastning i år :slight_smile:

1 Like