Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Er jo et “fond” han eier, men tror du han har tid til å holde seg oppdatert på alle?

Målet mitt er å ha 6-10 aksjer som jeg følger tett og forventer en høyere avkastning. Enn å eie 20-25 og ikke vite helt hva som skjer i selskapene.

2 Likes

Han eier 3 fond (se nederst i listen) - men ja, skjønner hva du mener :smile:

Er sikkert en moment strategi eller lignende, kjøp vinnere hver måned og ikke dyp fundamental analyse

1 Like

Risikospredning er aldri dumt, personlig kommer jeg til å gå over til 2-3aksjer som jeg vekter likt i + et par mindre kontra å kjøre alt inn i en aksje når portisen når forventet verdi senere iår.

3 Likes

Ser veldig bra ut for meg… kan du utdype denne strategien?

Du velger ut en periode x måneder, og kjøper vinnere og bytter ut mot tapere.

Ser bare små jeg

Ja, trodde den grønne var en stor post men ser det står “others”.

Den største er Hexatronic. :smile: Det mørkegrønne/blå store feltet er masse små. “Resterende”

Men kjøper du liksom aksjene som er vinneren i januar i februar da eller?

Ja, du kjøper kanskje x vinnere på børsen og bytter mot de x dårligste i din portefølje.

Endring siden sist:

Økt noe i APCL på billigsalg. Blitt en større post enn jeg hadde regnet med, men whatever.
Portoføljen som helhet er ned 7.8% denne uken, men sånn er det med high risk… :sweat:

Nordic Nanovector: 87.7%
African Petroleum Corporation: 12.2%
Cash: 0.1%

3 Likes

Økt noe i Induct og Funcom denne uken.!

5 Likes

Ya gånna gett øgly filty disgøstingly ritsj! :laughing::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

1 Like

Nordnetporteføljer:

Minste:

Zero:

APCL har tapt seg godt i verdi, så jeg håper på rekyl neste uke. Har dessverre ingenting å investere hvis ikke skulle jeg økt litt igjen.

Inkludert aksjer i DnB og Skandiabanken er:
Panoro Energy største post totalt sett.
INSTA er nest største post totalt sett. Tror denne vil være minst dobbelte om ett år.
NOFI tredje største. Kommer til å selge litt i NOFI så snart jeg overfører på aksjesparekonto.

Planen er å øke jevnt i Stillfront. Sannsynligvis også i Fingerprint og Episurf.

Jeg blir våt i trusa av å se hva som kommer i Starbreeze. Må innrømme at jeg digger det selskapet mer enn Stillfront men tror Stillfront er en sikrere plassering. Skal få på plass Starbreeze i porteføljen etterhvert. Kommer sannsynligvis til å kjøpe litt i Hugo, kanskje prøve å overtegne i emisjon, avhengig av prisen den 23. mai.

3 Likes

Trvx
Fun Inn
Nano. Inn
Hiddn

Wrl. Ut
Apcl. Ut

6 Likes

På tide med en oppdatering da det har vært nytt innkjøp. Var tålmodig på et kjøp på 4 blank i APCL. Fikk lurt inn en liten kr 25k post der. Ellers er det meste som tidligere. Symmetrien er dog helt ødelagt.Ikke bra. Likevel, satser på at dette er en skikkelig god sommer portefølje. Satser på mye god stemning fremover.

5 Likes

Veldig usymmetrisk kake det der… klør på ocd,en… :joy:

2 Likes

Det er likevel noe vakkert med den usymmetriske kaka ifht. sist gang… :slight_smile:

1 Like

Ny uke, ny liste fra størst til minst i min “get rich or die trying”-portefølje.
FUNCOM
PCIB
STAR-B
SF
NANO
THQN-B
G5EN
PDX
PHO
GIG
SEAM
EPIS-B
NATTO
KIT
----------Lytteposter--------------------
TRVX
GOMX
NXTGMS
HUGO
FING-B

Gjort hva siden sist: Økte midlertidlig mye i PHO, men solgt mesteparten nå. Solgt lyttepost i APCL med tap. Kjøpt lyttepost i FING-B pga mange innsidekjøp. Kjøpt masse t-retter i HUGO.

1 Like