Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

spiller safe jeg :wink:

investeringskonto = Nano

3 Likes

Hehe… Sier jo litt om mange av dere andre når jeg fremstår som en feiging med min portis :joy:

1 Like

ja, ser du tilogmed har kontanter i porteføljen din :wink:

1 Like

2 Likes

En særdeles fin børsdag! Flott at det er sol ute. Fungerer bra for sommerporteføljen. Veldig moro og spennende fremover.

6 Likes

Flotte greier, snakk om blå dag! :+1:

2 Likes

Porteføljen min er opp 2,86% idag, fornøyd med det. Venter bare på “dommedagen” til WR :wink:

1 Like

Her er min utvilkling. Snur nok snart, gjelder å bite tenna og sitte i det :slight_smile:

5 Likes

Noe skjedde …


5 Likes

Lenge siden du investerte i bitcoin og ETH?

BTC i 2013, ETH i romjula 2016.

8 Likes

Å dæven… håper du gikk inn med mye penger da, du må jo hatt en eventyrlig vekst? :smiley: har ikke ETH gått 18-gangen siden nyttår?

Som det alltid er, skulle ønske det var mer :stuck_out_tongue: Hadde en dedikert sparekonto til klokke med en håndfull tusenlapper på som jeg kjøpte ETH for. Tenkte at enten blir det Breitling, ellers så blir det Fakeling :stuck_out_tongue:

Kunne fint kjøpt en klokke nå, men lar det stå, og renamer “kontoen” til Tesla-konto
:oncoming_automobile:. Men lar de vel i kjent stil stå lenge nok til at det bare blir en Lada :stuck_out_tongue:

5 Likes

Sikker på at du ikke skal oppgradere til Rolex?

Går det i dass, så får du billig ekte Rulleks i Thailand :sweat_smile:

1 Like

Jepp, har en slik på ønskelisten: http://www.panerai.com/en/collections/watch-collection/luminor/luminor-marina-logo-acciaio---44mm_pam01005.html

2 Likes

Pan er innafor det også. ##UglyRich

Tror du hadde kommet bra ut av det om du hadde solgt litt av kryptovalutaene (ikke alt) på dagens nivåer.

Poenget er at man ikke behøver å selge alt på en gang. Lykke til med framtidige klokkekjøp og kryptovalutaene :+1:t3:

Ps. Ikke ment som noen anbefaling

1 Like

Status per 27.05.17


Lenge siden jeg har gjort denne øvelsen.

Gjorde meg noen betraktninger om at det nå kanskje kan se ut som om NANO begynner å utgjøre en veldig stor del av porteføljen, men jeg har nå på dette tidspunkt “tatt så mye gevinst” som jeg kan tilgi meg selv i NANO.

Jeg startet i februar en prosess med å likvidere noen posisjoner og redusere andre, akkurat i skrivende stund er kontantinskuddet mitt redusert til ca 40% av hva det opprinnelig var, mens porteføljen i tidsrommet fra den andre kombinerte NANO/PCIB intradag peaken i vinter er ned ca 27%, noe jeg lever helt greit med.
15% av nedgangen fra portis ATH utgjøres da av uttak, mens de resterende 12% er nedgang i aksjer.

Ser ikke bort i fra at jeg i tiden fremover kommer til å øke kontantinnskuddet på aksjekontoen igjen, men i tiden som har vært nå har det for meg vært det riktige valget å redusere eksponeringen.

/rant

Skjønner ikke 100% sammenhengen mellom denne grafen til nordnet (kun zerokontoen) og tallene jeg ser ellers, men den gir et greit bilde av uttellingen ihvertfall.

(Synd å si det, men hadde jeg ikke ramlet over NANO for snart halvannet år siden hadde portisen min slitt med å holde følge med markedet. Stang inn.)

5 Likes

Så du har solgt såpass i Nano at du har en effektiv kostpris på 5 kr?
Og er i pluss i Pcib og har godt med aksjer der? Ser ut som du har gjort det meget bra da! Sitter rimelig trygt i de to hvertfall, og de er de største postene ser jeg :slight_smile:
Når ser du for deg å ta noe mer gevinst i Nano, og evt når selge deg helt ut? Har du et spesifikt kursmål, eller sitter du med noe til evt oppkjøp eller til de er på markedet med Betalutin/ Humalutin?

Kjører en Fitbit Charge 2 jeg :wink:

2 Likes