Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Ja jeg kom meg jo veldig tidlig med i NANO og hadde nok tro på caset til å sitte i ro gjennom hele den tilsvarende dødperioden som vi hadde i fjor sommer, så jeg fikk med meg hele oppturen fra 24 til 128, etter at vi først hadde rast fra 28 til 20.

Og PCIB har også vært veldig bra for meg. Jeg anser foreløpic caset som veldig mye mer høyrisk enn nano pga at pasienttallet i kliniske prøver er veldig lavt i forhold og det er grunnen til at jeg har solgt så mye der, men jeg tror at PCIB også har en meget rell sjanse til å gå fra emisjon på 7 til kurs 500.

Har ingen konkrete planer om å selge mer i NANO egentlig, nå sitter jeg bare med popcorn og følger med.

3 Likes

Sprer risikoen litt :joy:

Er forøvrig rimelig fornøyd med årets avkastning så langt. Er ikke en som har tid til å trade, så klarer jeg 100 % i året må jeg si meg fornøyd :wink:

Både NANO og TRVX går en spennende høst i møte. Med litt medvind kan dette virkelig gå veien. Og så kommer jo 2018 som virkelig kan bli et drømmeår :slight_smile: Og som de fleste som kjenner meg her inne vet er jeg ikke akkurat redd for å ta risiko - det har jeg også tapt en del spenn på tidligere - altså ikke nødvendigvis den beste å “kopiere” :wink:

6 Likes

Har du så mye på Nano i år eller er det andre aksjer du også har vært inne i? Målet mitt er også 100% i år.

Funcom, TRVX og NANO i kombinasjon.

1 Like

Jeg har ca 25% til nå i år så blir relativt fornøyd hvis jeg klarer 100% :stuck_out_tongue:

3 Likes

Samme som meg @nofun, vi klarer 100% :wink:

2 Likes

Har ikke regnet over men på tross av at jeg har alt for mange Fun aksjer til for høyt snitt så har jeg ca 20% tror jeg…

2 Likes

Har et hårete mål på at Nano går til 200 eller over i år, ved 200 er jeg på ca 115% i år :grin::+1::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

2 Likes

Etter Uke 22 ser min portefølje slik ut:

2 Likes

Grei økning i portisen de siste to ukene. Ligger nå på ca. 37.18 % for året.

Bunnskrapt for cash å handle for, så da blir det bare å sitte med disse papirene.

Regner med å få en avklaring på APCL posisjonen ila. denne måneden.
Kommer nok til å cashe ut en god del til forbruk / ferie, og nedbetaling av gjeld.

4 Likes

Etter et år som nybegynner i aksjemarkedet med alt for mye prøving og feiling med ca 0% etter mange vinner- og taperaksjer, er jeg nå all inn i NANO. Får se hvordan det går, men har ståltrua.

1 Like

Kan fort være en meget smart avgjørelse. Jeg er også all in der.
@Nocturne pen vekst så langt, men satser på at det er barnemat i forhold til når desember er omme :smiley:

1 Like

Lik min med Trvx på topp og Hiddn underst med lyttepost på wrl. Må bli bra💵

1 Like

Ble litt påvirket av @Larsen her en dag, og la til litt VRC/VRM i crypto-porteføljen.

4 Likes

Hvordan handelsplattform bruker folk her inne?

Her er beholdningen min. Aksjer med bare en grønn søyle er avsluttede posisjoner, så, PCIB er avsluttet i pluss, mens PHO og TIL ble avsluttet med tap. Alt jeg har tjent av penger på aksjer kommer basically fra to aksjer, Starbreeze og Kitron.

Jeg solgte litt Kitron tidligere i dag, og ser an en inngang i Fingerprint. Alternativt, så vurderer jeg å sitte i noe cash over sommeren (When in May, stay away). Er fortsatt veldig positiv til Kitron, men hadde mer enn 50% av beholdningen i Kitron, noe jeg synes er litt mye.

(Grafen er litt misvisende for Starbreeze, jeg har basically inngangsverdien i aksjer, jeg har akkurat kjøpt noe tilbake etter å ha vært ute av aksjen i rett under et år)

4 Likes

Da har jeg rensket opp litt i voksenporteføljen, ut med railcare og fordelt utover de andre.

5 Likes

Byttet ut cash fra Kitron med aksjer i Fingerprint:

5 Likes

Har du vurdert å splitte opp verdi og realisert i to farger? :slight_smile:

Jepp, ville egentlig ha verdi+realisert “stacked”, men har ikke Excel-skills til det. Blir antageligvis bedre med tre søyler enn sånn som jeg hadde det. Da er det i hvert fall mulig å se at jeg har veldig mye realisert i Starbreeze og en del i Kitron.

2 Likes