Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

@Rockstock Mener du hvilken Exchange, så ser det ut som at det er på Bitfinex Martins er. Grei Exchange der du kan velge å verifisere deg eller ikke.
Når det gjelder sider for prisutvikling liker jeg denne best: https://coincheckup.com/
Tidligere brukte jeg denne: https://coinmarketcap.com/

Jeg har diversifisert, da dette nå står skrevet med tusj på laptoppen (etter halmstråklamringen til Funcom i vår/sommer/høst), og siden jeg har flere hundre % gevinst i BTCXBT (med sikring av innskutt beløp og uttak av 100% gevinst) var det på tide å spre pengene litt :slight_smile: Så da ser det slik ut idag.

Apple er en keeper til jeg slutter med aksjer og jeg tenker på aksjen som et fond. Fondene (og Apple) fyller jeg på hver mnd, og resten av portis flytter jeg på når jeg føler det trengs.

7 Likes

Jeg startet egentlig med krypto i det små, men dette har tatt helt over for min del. Da jeg startet i september var andelen krypto 6% og aksjer 94%, nå er andelen krypto 42% og aksjer 58%. Dette skyldes i all hovedsak:

  1. Jeg har spyttet inn mer penger i krypto
  2. Verdiutviklingen på krypto har vært ufattelig bedre enn aksjer. Jeg lurer veldig på hvor lenge dette vil vare, men enn så lenge surfer jeg bølgen :sunglasses::v:

Krypto:
Siste kjøp er LUX, BNTY og DOVU. Har lyst til å selge noe for å kjøpe et par andre coins, meg jeg klarer virkelig ikke bestemme meg fordi jeg er redd for at det jeg selger skal gå som en kule i etterkant…
image

Aksjer:
Tok litt tap og solgte HYARD på 10 for å “kjøpe litt rimligere”. Klarte dessverre ikke det, og nå er kursen i 12,35… Dyr lærdom!
image

4 Likes

Håper du sikrer noe gevinst (jeg elendig der!) og er beredt på å ta tap på resten er det bare å kjøre på. Jeg håper jeg får gevinstsikret min gambling med krypto. Jeg synes det foreløpig er reinspikka galskap, men jeg er grådig og går ikke av veien for å gamble litt. Mitt mål er å ikke skyte inn mer en fem prosent av alle verdipapirer.
Det er en risiko som er innafor, synes jeg.
Uttellingen kan bli stor.__

Her er min oversikt pr i dag søndag:

image

Som dere kan se så er jeg hovedsakelig i fond, med 1 branch i Canopy (Shareville lister den som Resterende) og en annen branch i Saltx (svensk grønt energifirma) og resten i biotech. Jeg har hatt noen innganger i Eth XBT og tjent noen få tusen der for så å ta ut de små beløpene og putte dem i fond igjen. Jeg er glad i å ha et “fundament” til porteføljen og mener fond der, spredt ut over både indeksfond og ETF (Vanguard, iShares, hei Finansnerden!) funker best for meg. Så kan jeg gå inn med poster long der jeg føler for det og ha litt igjen for trades.

Jeg prøver stadig å komme meg inn i krypto, men sliter forferdelig med å få overført noen penger, da Coinbase vil ikke ta mine IDer og en del av de andre har stengt for nye kontoer. Jeg har heller ikke tid til noe daytrading og kan ikke følge med på dagtid pga jobb, så det er eftermiddag og kveld som jeg kikker over og tar avgjørelser.

Som @babyrage har vært inne på, jeg ser på alt over fundamentet mitt som moro og gøy, og føler det er den beste approachen til aksjemarkedet som småsparer. Ikke investèr mer enn en kan tape over fundamentet, iallefall ikke i mer volatile markeder som krypto og aldri belån noe. Jeg liker overraskelser bare inntil et visst punkt.

5 Likes

Kun Pled pharma som hindrer en helblå portefølje i dag. Håper det fortsetter når USA åpner…

image

4 Likes

dag

Mange gode dager her idag ser det ut som :stuck_out_tongue:

1 Like

Min portefølje, fra størst til minst (jeg tar ikke med de tre siste, som alle har 50-70% tap og derfor er knøttsmå og mye av årsaken til at 2017 gikk litt dritt)

  1. Kitron
  2. Funcom
  3. PCIB
  4. NattoPharma

PCIB har klatret godt på listen, hovedsakelig fordi den er opp 126%! Satser på at NattoPharma får gjennombruddet sitt i 2018.

2018 har startet bra, er i +18% totalt sett, bedre enn de 15%-ene jeg klarte i hele fjor. Nå skal det sies at 2017 startet omtrent på samme måte, før det dabbet veeeeldig av i slutten av mars. Får se om jeg klarer meg bedre i år. :slight_smile:

4 Likes

NANO 58%
TRVX 31%
GIG 11%

Relativt fersk i gamet. Startet forsiktig med GIG etter tilfeldig å ha lest en artikkel i DN om enormt potensiale men, høy risiko. Deretter satset litt tøffere i NANO OG TRVX. Tenker at dette er sjansen til å bedre på pensjonen. Har en fått nestren 3x på GIG. NANO så vidt i pluss nå.

Var litt ivrig på kjøpsknappen/dårlig timing, hva gjelder TRVX, så der ligger snittet litt for høyt, men vi er på 0 i disse dager.

Bratt lærekurve i dette gamet, men dette forumet er til utrolig hjelp og jeg er innom her flere ganger daglig. Takk til admin for utmerket jobb! :clap::clap::clap:

3 Likes

Hvis du er fersk i gamet så råder jeg deg til å lese, høre podcaster og lære mest mulig om de selskaper du er investert i.
Angående Nano og Targovax så er det utrolig mye bra info her på trådene, det er gull verdt å ta seg tiden til å gå grundig gjennom dem
Da vil du få en mye større ro og trygghet på investeringene og sitter lettere rolig når irrasjonelle nedsalg kommer. :smiley:

1 Like

Godfølelse det. Og det bestr er at den kommer mens Nano enda ligger k hengemyra. Viser bare styrken i å eie flere aksjer. Godt jobba

Hengemyra fra 68-69 kr i november til rundt 90 kr nå? Ja det er helt forferdelig :joy:

1 Like

Hirr din moroklump men takk.

Alt ligger jo til rette for fortsatt volatilitet og baluba i portisen, men det var godt med en pustepause.

Tja se på de siste 12 månedene med nano. Ingen kan påstå at det har vært sprekt

Heller det enn Funcom da, får hvertfall sove godt med Nano i portisen :wink:

1 Like

Min portefølje fra størst til minst:

  1. NANO.
  2. PCIB.
  3. QEC.
  4. PARSEC.
2 Likes

IOX, Pcib og Trvx har jo gått mye nå, bra avanse du har hatt der! :+1:

1 Like

Fra størst til minst:

  1. NANO
  2. Kværner
  3. DAT
  4. Etherium
  5. PCIB
  6. Miks av krypto med ca like mykje i kvar enkelt (Tron, Enigma, Ripple, Raiblocks, Omisego, Kucoin, IOTA)
1 Like

Legger bak meg to fine uker. Opp henholdsvis 5,2% og 6,98%.

For morro skyld regnet jeg også stigning i gevinst. Henholdsvis 39,49% og 40,81%. Har vel ingen annen nytte enn for meg selv :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det er jo det viktigste :slight_smile: