Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Jeg er opp 5.95% i år og nærmer meg målet for 2018 som er 8% opp :slight_smile: Mitt mål er 8% opp hvert år på hele portis (nykternt men realt), i 2017 ble det 58%. Renters rente er ikke til å spøke med, men jeg tror det å ha et realistisk mål er bedre enn å bli skuffet hvert årsskifte, så tar jeg alt over 8% som bonus.

11

9 Likes

Fra størst til minst

  1. Funcom
  2. Canopy Growth og HMMJ
  3. Nattopharma
  4. 11 Bit Studios
  5. Integrum
  6. Toadman
1 Like

HMMJ
HIVE
NEL
NANO
TARGO

så får vi se hvordan dette blir :smiley:

1 Like

North energy 50%
Hiddn solution 30%
Scanship holding 20 % ca :wink:

Måtte bare ta ut litt Nano og satse på Ethereum og Bitcoin, som jeg har vært helt ute av siden før Jul.

Nano 50%
Targovax 25%
Ethereum XBT 5%
Bitcoin XBT 5%

Resten cash, ettersom jeg solgte Funcom på 3.1. Og veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre så avventer litt :slight_smile:

2 Likes

Er ganske tungt vektet i oljebransjen. Har tro på 2018 for bransjen sin del.

21% AKA
20% BERGEN
18% DOF
12% MHG
11 % KVAER
9% ARCHER
6% EMGS
3% SDSD

Angrer på lakseaksjen, gikk inn på høyt snitt og har vært med ned. Nybegynnerfeil, men heldigvis ikke penger som må realiseres nå. Går jeg i null på sikt så er jeg happy…

3 Likes

Hvordan har det gått med olje-aksjene etter at du gikk inn der?

Snittavkastning på 10%, godt ledet av EMGS, Archer og Akastor.
Har stor tro på DOF, Bergen og SDSD kommer men foreløpig så trekker disse ned snittavkastningen med minus.

2 Likes

55

Tar en liten oppdatering.

Skjedd store omveltninger fra sist.
Ute av Realfiction, Integrum og Gold Town Games. De to første endte stort sett i null, mens jeg puttet pengene i GTG etterhvert som de steg. Solgte meg ut fra GTG med en solid gevinst på bortimot 100% tidligere denne uken. Vurderte å sitte lenger med en liten andel, med mtp oppgangen som har vært og muligheter for grei ørkenvandring fremover valgte jeg å reinvestere i andre ting, noe som i ettertid har vist seg å være et godt valg!

Så er det porteføljen pr idag.

Nextgames: Står urørt, venter fremdeles på TWD: Our World. På tide at de får ut fingeren nå, lovet softlaunch i januar, senest!

IMINT: Tror på et godt år her. MCAP på 200MNOK pr idag. Har vist bedrede tall hele 2017 og fikk nettopp 3 års lisensierings kontrakt med en stor kinesisk smarttelefon leverandør.

Stillfront: Tungt inne her igjen etter å ha solgt ut rett før avtalen før jul kom i boks. Har sett på tallene og mener de fremdeles har mye å går på, om deres egne estimater slår til. Empire: Mill wars som skal lanseres i Q1 har vist lovende takter i Canada allerede, og med rett markedsføring å global lansering her tror jeg det virkelig kan spe på inntektene.

Funcom: Da var jeg endelig tilbake der hvor aksjeeventyret mitt startet. Har blitt banket både gul og blå av denne før (som vil gi et hyggelig skatteoppgjør), men har kjøpt meg litt inn igjen. Har kanskje ikke tro på umiddelbar suksess her, så kunne kanskje ventet med inngang, men det kan plutselig komme meldinger som får kursen til å gå, så jeg kjøpte meg inn litt. Har som de fleste her inne god tro på selskapet i et langsiktig perspektiv.

Eth: Ikke så mye å si. Føler jeg må ha litt eksponering mot krypto i disse dager, og Eth er den jeg har best magefølelese for.

Har også et lite lodd i Tekinvstor tokens (Parsec) som jeg holder til vi alle er millionærer! :star_struck:

5 Likes

Min portefølje fra størst til minst. Jeg har nå lagt til overvåkning på alle disse, kommer den utenfor den rangen, så er det meningen jeg skal gjøre en ny vurdering, og hvis det ikke har kommet noe nytt siden jeg lagde dette innlegget, så skal jeg selge 10-33% hvis aksjen har gått ned, eller sette på trailing stop-loss på en 10-33% av investeringen.

  1. Kitron 7,30* - 8,15
  2. Funcom 12,5 - 16
  3. PCIB 47 - 62
  4. NattoPharma 8,4*- 11,5

Grunnen til at jeg legger til overvåkning er at jeg har utrolig dårlig erfaring med min egen evne til å å selge når ting går nedover og gevinstsikre når ting går oppover. Tanken med varslene er at jeg skal tenke: “Her har du tenkt at kursen har beveget seg mer enn forventet, nå MÅ du ta en grundig vurdering”.

I førsteposten min hadde jeg også forventninger til kursutvikling, men først og fremst til forventet oppside:

Kitron: i dag: 3,80, forventning: 5kr innen 6 måneder
Photocure: i dag 38, forventing 20eller 200 innen 36 måneder
Tanker Investment: i dag: 102,5, forventing 150 innen 12 måneder
Starbreeze: i dag 14,55, forventning 7 eller 20 innen 12 måneder

Resultatet var at når Tanker Investments halverte seg i kurs, så økte jeg! Aksjen fortsatte å synke helt til jeg til slutt tok tapet. Hadde jeg hatt forhåndsdefinerte varsler som over, så burde jeg ha revurdert og solgt lenge før kursen var halvert. Det er lettere å selge med 5-10% tap enn å ta 30-40% tap.

*Q4-tallene må komme før denne trigges

4 Likes

100% cash. Gikk cash 31. januar på stygg S&P-graf, men kjøpte likevel på noen formasjoner på fredag. Dumpet alt i går.

Snakkes om to uker?

Edit: etter OL

3 Likes

mine største aksjer for tiden fra størst til minst.
1.pcib.sitter kun med gevinsten (7 sifret beløp).meget stort potensiale
2.funcom.trenger ingen omtale tror jeg.
3.next games.trigger walking dead our world.pokemon go i walking dead versjon.
4.stillfront.spennende svensk spillselskap som nylig ble mye større.sitter her også kun med en del av gevinsten.
i tillegg har jeg andre mindre poster i en del andre spill og biotech selskap som også er meget spennende, men akkurat nå er pcib mitt største bet og forhindrer ytterligere økning i mange av disse.

8 Likes

Ping-pong mellom 200% og 300% fortjeneste side januar 2017? Er ikke lett å kjøpe billig og selge dyrt! :stuck_out_tongue:

1 Like

Solgte mye på mandag for å unngå store tap og sikre muligheten for gode innganger. Det betalte seg i går. Har tidligere gjort feilen å sitte uten cash når verdensmarkedet går i rødt. Denne gangen plasserer jeg heller noen skambud her og der og satser på at indeksen dipper nok til at jeg får et par napp :slight_smile:
22

3 Likes

Det så rimelig rødt ut hos meg når Kitron gikk fra 8,80 til 6,40 for å si det sånn. Det er hardt å skulle gevinstsikre i et selskap man har sterk tro på videre.

Jeg tar gjerne flere dager som dette. Takk på forhånd. :smiley:
image

3 Likes

Tenker du å øke i Nano eller ser du på andre aksjer?

evt om du planelgger å øke hva er kursen du ser etter?

Du er ikke alene i den båten, toskebåten

Etter å ha tatt pen gevinst i Kit sitter jeg nå bare i Funcom

image

Sitter med stor gearingmulighet og cash i depoet. Så nå er man klar for bevegelser.

5 Likes

Og du som svare så kjekt at du satt i andre aksjer enn Funcom. Nå viser du ditt sanne ansikt. :wink:

Det er helt korrekt. Satt med en god kit post. Og planen var egentlig å sitte. Og for gearingen sin del Hadde det vært lønnsomt å sitte. MEEEN blir lett revet med, og når man skal ha mer Funcom enn @Hakon så blir det fort sånn ;D