Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Det skjer ikke. Da tømmer jeg depotet og girer opp :joy::grin:

3 Likes

Og du har en gearingfordel ;(

2 Likes

Skulle ønske jeg kunne slå meg på brystet og le: «Ikke denne karen!»

Men det kan jeg ikke. Havner dessverre i samme dustekategori jeg også😖

4 Likes

image
Tror jeg må komme med slike forespørsler oftere. Ble en veldig pen dag i dag. Porteføljen min er da tilbake på ATH i gevinst. :slight_smile:

12 Likes

Lettet meg forrige uke. Satt med noen aksjer jeg følte jeg hadde lite peiling på. Ny oversikt fra størst til minst:

Funcom
Canopy Growth
11 bit
Toadman
Natto

1 Like

Solgte meg ut i høy risiko selskaper og krypto.

Sitter nå i (fra størst til minst):

  • FLEX LNG
  • AKER ASA
  • Global X Robotics and AI (BOTZ)

Følte det var riktig tid å kjøpe etter mye rabatt på diverse aksjer og ETF’er. Bare ønske jeg hadde mer :slight_smile:

image

teller opp i kveld

5 Likes

Flat uke så langt, men det gynger fint i denne porteføljen :slight_smile:

• BTCXBT 100% i pluss med denne posisjonen (snitt 173)
• Apple og fondene har jeg hatt hele tiden
• De resterende (Amazon, ETHXBT, Targovax og Nano) er aksjeposter kjøpt med gevinst fra BTCXBT :wink: Det er digg! La 2018 bli et fint år, takk!

4 Likes

Porteføljen er godt opp til ny ATH.
image
Min største investering er Kitron og nå er den bare et par prosent unna ATH, og jeg tror den ryker snart. Også pent at de skal betale ut 55 øre i utbytte til våren! :slight_smile:

8 Likes

Nok en god dag!
image
Eneste som går feil vei er PCIB. Invuo har jeg solgt og vurderer ny inngang, så det er bare positivt at den faller. :stuck_out_tongue:

SDS/Fing har jeg bare vekslepenger i. Ikke engang nok til parkometeret til @Hakon.

6 Likes

Her er min portefølje:
image
Har økt kraftig i Funcom og har nå 50% flere aksjer enn jeg hadde planlagt:

  • Emisjonen til Swedbank Robur på 13 kr for å få fart på publishing-businessen
  • Kjøpet av IP-portefølje med aksjer
  • Bearded dragons spillet er på vei inn i hype-fasen
  • Jeg synes det nye kampsystemet i CE ser svært bra ut
  • Potensialet på PS4 er veldig stort
  • Kursmål 20kr før mai

Jeg er på maxbeholdningen min i Kitron:

  • Opprettholder målsetningen om 3000 millioner i omsetning i 2020 (2436 for 2017)
  • Guidingen for 2018 er på 3-10% vekst i omsetning
  • Litt forbedret marginer
  • 55 øre utbytte for 2017
  • P/E 15 for 2017 ved ca 8,60
  • Direkteavkastning på på 8-9% hvis man trekker fra utbyttet for 2017 og regner med 10% vekst.
  • Kursmål: 10 kr i løpet av 2018 + 55 øre utbytte

Når skal jeg redusere i Funcom?

  • Bearded Dragons spillet blir dårlig mottatt
  • Xbox-patchen funker dårlig
  • Når kampssystemet går live blir det dårlig mottatt
  • Kursmålet blir nådd, eller er nær å bli nådd uten flere positive nyheter

Når skal jeg redusere i Kitron

  • Q1-tallene skuffer
  • Uro i verdensøkonomien
  • Teknisk analyse er negativ
10 Likes

Bra plan du har lagt om ting ikke går helt på skinner! :+1::grinning:

3 Likes

Solgt meg ned i flere kryptovalutaer og risikofylte aksjer. Fokuserer på Aker etter fin inngang ved 415 nivået. FLEX LNG ble også pen inngang rundt 10.50, får se hvordan ratene og de nye skipene påvirker fremtiden i selskapet, spennende og lite selskap.

Beholdningen vil øke i Aker og FLEX.

ETF’en Global X Robotics and AI holder jeg for å være eksponert mot en rask voksende sektor.

Ønskeliste:

  • Ønsker å kjøpe Arendals Fossekompani som utbytte aksje, men syntes den er vell dyr akkurat nå.
  • Kitron skal inn i porteføljen igjen, gjorde et ganske uklokt valg da Kitron fortsatt lå på 6.50 tallet…
  • Frontline ser interessant ut ved disse nivåene. Tror man kan gjøre godt bunnfiske der.
4 Likes

Lenge siden jeg har oppdatert portoføljen her på tråden men mye fordi jeg fremdeles sitter “nesten” all in i Nano. Har diversifisert LITT siden sist da. Så nå ser det slik ut:

NANO: 85%
KRYPTO: 15%

Og videre så er de 15% fordelt slik:

Resultat så langt i år:

NANO: - 11.73%
KRYPTO: + 40.27%

Resultatet er basert på trading + Arcblock ICO (som åpnet 130% opp). Regner med tallet her vil svinge da 6/8 av disse innvesteringene enda ikke er kommet ut på markedet.

Doblet potten min i Gameflip i dag, og den utgjør nå min nest største krypto-innvestering.

Planen er å vekte mer over fra aksjer mot krypto etterhvert, men det er uaktuelt å selge mer Nano på disse nivåene :smile: Vurderer å lage en egen kryptoportistråd men det er sikkert ikke så mange som har interesse av det… ?

9 Likes

Jeg hadde lest en tråd om kryptp-tradingen din! :slight_smile:

2 Likes

En del mer tradisjonelle investorer får nok øynene opp for kryptoinvesteringer om du og andre poster om krypto i denne tråden. Hadde vært gøy å se fordelingen i prosent om en mnd, to mnd osv, hvis du ikke gjorde noen endringer!

2 Likes

Ja, det er mye å hente, men jeg er også forberedt på at det vil svinge enormt og derfor utgjør innvesteringen så langt heller ikke mer enn det jeg er komfortabel med å tape :slight_smile:

Planen er å være langsiktig med prosjekter jeg har tro på og gjort grundig research på. Andre er flips - og noen kunne jeg nok vært foruten. Regner jo med å tape litt på prøving og feiling også. Av de på listen som er hodl’s for meg er det foreløpig kún Gameflip og Arcblock. Muligens Hybridblock og Morpheus også men må se hvordan de åpner.

Resten ryker nok til fordel for noe annet :slight_smile:

2 Likes

Jeg skjønner: du vet jo at jeg tenker litt anderledes! Var jeg deg ville jeg åpnet en egen wallet og overført en del av coinsa til den, når du selger deg «ut». Altså at du ikke selger deg helt ut men beholder feks 20%, men på en oppbevaringskonto adskilt fra de andre. Man kan ikke vite hva de ulike prosjektene kan få til.

1 Like

Flere dager som dette takk! :smiley:
image

6 Likes

Stemmer for det.

image

5 Likes