Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

100% rødt i dag:
image

Kitron er de som har blitt tyngst rammet, noe som er ironisk med tanke på at de ser ut til å komme med et historisk sterkt Q1 om 1,5 måneder.

3 Likes

Samme her…

lol

Mens alt annet går ned :stuck_out_tongue: morsom bug

n

3 Likes

Min portefølje for øyeblikket (tirsdag 6.3.18 kl. 15), kom gjerne med kommentarer :slight_smile:
Tallene i parentes er del av total portefølje og avkastning siden kjøp.

Fond (49.4%, +29%):
DNB Teknologi (16.3%, +61%)
Delphi Nordic (11.7%, +23%)
KLP AksjeVerden Indeks (7.9%, +13%)
DNB Health Care (2.8%, +10%)
Franklin Biotechnology (5.7%, +19%)
JPM Global Healthcare (4.9%, +16%)

Aksjer (47.9%, +38.7%):
Bouvet (12.7%, +315%)
Nordic Nanovector (8.0%, +405%)
Nordic Semiconductor (4.5%, +12%)
BW LPG (4.4%, +8%)
Scatec Solar (4.2%, +5%)
NEL (4.0%, +51%)
XXL (3.3%, +20%)
Avance (2.9%, +5%)
Thin Film Electronics (2,8%, -16%)
Index Pharmaceuticals (1.3%, +4%)

8 Likes

Veldig god spredning, og bra økning i verdi på nesten alle! Du er nok langsiktig i alle?

Ja, er nok det i utgangspunktet ihvertfall. Men har vurdert å redusere eksponeringen generelt litt en stund nå, virker litt mer usikkert framover nå enn for noen måneder siden. Ser jo ganske tydelig at aksjer som som NANO, NEL og THIN f.eks. ikke akkurat er det beste å sitte med i generelt dårlige børsperioder… Men tror samtidig alle kan gå en god del opp på litt sikt.

Når det gjelder fond har jeg tenkt på en stund å bytte ut Delphi Nordic med KLP AksjeNorden, og eventuelt også redusere eksponeringen litt mot Norden og og kanskje sette noe i KLP AksjeEuropa i stedet. Kunne vel også økt andelen i KLP AksjeVerden for så vidt. Har (stort sett) fast månedlig sparing i DNB Teknologi, Delphi Nordic og KLP AksjeVerden, i resterende fond er det innskudd med mer ujevne mellomrom og relativt lite siste halvåret egentlig.

1 Like

Ja, det er akkurat det… Hvis det blir suksess til slutt (som jeg fortsatt har god tro på) så kommer kursen sannsynligvis til å ende opp på mange hundre kroner, og da har det jo lite å si hva kursen er fra dag til dag nå. Jeg var også særdeles heldig med inngang på 12.45 i november 2015 (og har ikke hverken solgt eller kjøpt noe etter det) så sitter relativt rolig fremdeles, men det er jo ikke spesielt morsomt å se papirgevinsten gå fra 10-gangen til 5-gangen på litt over et år… Sett i ettertid kunne man jo selvsagt spart store summer på en fornuftig stop loss-strategi her, men samtidig er det litt vel skummelt på så volatile aksjer.

2 Likes

For aksjene jeg følger, så har det stort sett alltid gått an å kjøpe seg inn etter den kritiske meldingen man venter på, bare man er kjapp nok. Da gjerne med bare 10% premie fra dagen før. Sjekk PCIB og Funcom som eksempler.

Hvis du har skikkelig tro på en case, så er det neppe lurt å selge hele posten, men kanskje 25% ved x% fall og 25% til ved y% fall fra topp? Så får man heller skru på nyhetsvarsling og være klar til å kjøpe inn igjen. Hvis man skal være aktiv på vei ned, så må man nesten være aktiv på vei opp også.

2 Likes

Problemet er vel ikke når man bare tror aksjen skal ned en uke eller to, men når f.eks Funcom brukte nesten fire måneder fra toppen på 26,85 til 07.02.2017 til bunnen på 10,45 den 31.05.2017. Sjansen for å ikke finne en interessant case på 3-4 måneder er jo null. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kom på en ting, for jeg har en case hvor jeg ved riktig melding kommer til å kjøpe. Som du sier, jeg må da ha cash tilgjengelig, ettersom det er en type melding som gjerne gap-er opp 10% og så har du noen timer på deg til å kjøpe før den ender 20-30% opp. Det blir gjerne for kort tid til å få en ok utgang i en annen aksje. Dette er vel en av de gangene hvor belåning kan være greit. Man må da bare behandle det som når du bruker kredittkortet og betale det tilbake ASAP.

… nå gikk jeg jo glipp av Invuo og 100% oppgang tidligere denne uka, så da lurer jeg på om noen kan gjette hvilket selskap jeg venter melding fra? :stuck_out_tongue:

1 Like

Få høre. Har 20k liggende til et Christian lodd.
Hvordan er været. Over eller under skyen ?

For se om noen klarer å gjette riktig først. Aksjen er over skyen og alle indikatorer er positive og kursen er over sma50 >sma150> sma200. Jeg kan gi et hint da, jeg har aksjer i selskapet. :stuck_out_tongue:

1 Like

Kitron ?
Pcib når jeg sjekket teknisk . I bunn av stigende trend nå også. Spennende

3 Likes

PCIB tenker jeg… :slight_smile:

1 Like

Pokker da Christian, nå får jeg ikke sove i natt… :sweat_smile:
Edit: takk Christian nattesøvnen reddet. :rofl:

1 Like

And we have a winner!

Venter på utvidet fase 1 readout. Sitat av snøffelen fra ho:

Uansett, jeg tipper at de 12 er inkludert i løpet av 4 til 6 uker slik at vi har resultat på safety i slutten av februar / begynnelsen av mars (de trenger jo noen uker til papirarbeid).

Så, en uke igjen? :stuck_out_tongue:

(Jeg er ikke all-in i PCIB, fordi biotek. Det er en grunn til at jeg venter på meldingen før jeg gjør noe mer)

4 Likes

Takk kjøper 1k imorgen :lion:

1 Like

Don’t blame me hvis meldingen uteblir og så ender opp negativ om noen måneder, er som sagt biotek :stuck_out_tongue:

1 Like

Oki :slight_smile: DOF ser også spennende ut teknisk og mye kontrakter.

1 Like