Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

  • ELEMENT :smile:
    Den som intet våger intet vinner.

Røk ut av pcib på stoploss.

1 Like

Du ser sliten ut @Savepig😂

3 Likes

Pcib ble byttet ut med nano, ble gevinst Pcib menst eg kjøpte nano like under 60kr så det var en bom.
Solgte Funcom på 18,2 ish men wg kjøpte igjen en krone dyret enn eg kunne ha gjort
Iox ble en kjapp utgang, noen kroner fattigere enn inngangen.
Gig ble atter en gang en god trade, med utgang på 6,25ish
Den gikk noe over det, dagens kurs er 5,9 så eg er fornøyd

5 Likes

Ned 2% denne uka :neutral_face::
26
Ute igjen av Targovax med 50øre tap. Også ute av Integrum. Isteden økt Nano gradvis nedover. Satset på at støtte 54-55 skulle holde, men den røyk lett gitt… Snittet nå 56,6. Burde vært 52-ish, men når jeg ser at det stuper i USA og likevel glemmer å sette forhåndsordrer deretter så må jeg bare takke meg selv…

Samme med Fun egentlig… Hadde 15% av maks, tidligere solgt på 19,54 som skulle inn igjen. Tok halvparten på 17,91. Resten burde vært plukket like under 17, men sjansen byr seg forhåpentligvis igjen :slight_smile:

Veldig spent på Talkpool til uka!

God uke til alle :money_mouth_face:

7 Likes

Status er 65% kontanter og resten i Nel, og håper på et oppsving der.

3 Likes

110 % Funcom. Første gang jeg har sped på med kredittkort i mine 9 år på børs :slight_smile:
10% belåning er vel ganske safe… men merker følelsen på dagskurs ligger mye tettere. Og jeg trader oftest i 2-3mnd perspektiv.

1 Like

Kredittkort er idiotisk! Trenger du kreditt skaffer du det via megler. Koster deg ca 5% rente.

2 Likes

Ikke uenig med det. Men har ikke mye kontakt med megler, etter de mistet lisensen :slight_smile:
Handler nå fortsatt gjennom Saxo bank… og går egentlig fint. Men dette lånet er jeg rimlig sikker på å betale tilbake 1-2 mnd. hvor jeg vil gevinstsikre 30% av beholdning. Ser så god risk-revard nå at jeg bare måtte :wink: Men enig med deg; ikke invister med lånte penger.

Støtter Evilfreud 100% her.
Ikkje bruk kredittkort til aksjekjøp!!!

2 Likes

Man er sin egen lykkes smed! Bør nok følge godt med i tiden fremover.

Hadde ikke falt meg inn å maxet kredittkort på 250K a 24% rente for bruk på aksjer selv om jeg fått 5000 ektra nano aksjer for det i dagens marked.

Det tar deg nøyaktig 3 minutter å bli kunder hos pareto. så tar det deg nøyaktig 40sekunder og finne frem belåningskjema. og et minutt for å fylle det ut.

Å bruke kredittkort til aksjer er dumt på alle måter.

Har man aksjekreditt, kan du bruke boliglån/boligkreditt om det skulle brenne på dass, evt kredittkort en dag eller to mens du finner en bedre løsning. Kjører man kredittkort som nr1 løsning har du INGEN mulighter for å fort fikse det om det brenner på dass.

9 Likes

Ny uke unnagjort, og det ble litt bevegelser hos meg. Spenningen min knyttet til Talkpool endte med skuffelse, så de aksjene røyk ut inntil videre. Traff foreløpig dårlig med det salget, men håper på grei inngang igjen. Nano solgt på knappe 52 som intradag var ok. Vektet også ned i Fun selv om det satt langt inne. Jeg er generelt forsiktig for tiden pga makro/Trump og tar derfor gjerne noen små tap. Kan godt tenkes jeg er litt vel jumpy, men ville ikke risikere å se USA stupe med full portefølje. Så da ble det sånn:
41

2 Likes

Skjønner tankegangen din … satsa litt og gikk inn med mer i funcom jeg da :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ser nå ut som De andre børser går ganske så bra :slight_smile:

2 Likes

USA ser bra ut ja, men det visste man ikke kl 13 da børsen stengte onsdag.

1 Like

Sant det … slitsomt og måtte vurdere aksjebeholdning daglig opp mot hva Donald klarer stelle i stand hver ettermiddag :stuck_out_tongue_winking_eye::hear_no_evil:

Min tulleteori : “Noen” tjener stoooore penger på og sende kursene opp og ned 2-3% annenhver dag :joy: Donald har fått seg egen pengebinge som fylles opp med fortjenesten !! Hehe

2 Likes

Ja, hver gang jeg ser lyset på en aksje og nyhetene liner seg opp som bestilt…så finner vår oransje venn på et eller annet galskap og alt som fantes av oppdrift forvitrer.

2 Likes

OSEBX opp 0,7%, mens min portefølje ser slik ut:
image

1 Like

Kjipt den dumpen I Natto . Bunnløs nå.
Nå gidder jeg ikke fylle på lenger heller :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Volumet i Natto er så lavt, så om aksjen går opp/ned 5-10%, så har det stort sett ingen betydning.

1 Like

Deilig dag selv om porteføljen ikke er helt friskmeldt ennå

2 Likes