Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Usikker kortsiktig, optimist langsiktig. :slight_smile:

1 Like

Overvejer kraftigt om Polarcus skal med i min portefølje. Ser ud til at være på vej ud af et langvarigt fald og er brudt op gennem taget i den nedtrend den har været i meget længe. Dertil har oliepris stabiliseret sig langtvover de senere års prisniveau omkring 45-50$\tønde

Gjett om jeg dro på visning da …
avkastningyogg

Idag er Funcom redusert til fordel for Iox

1 Like

13 posts were merged into an existing topic: Hva er din investeringsfilosofi?

Hakon: Jeg skal dra opp en av hatten nå, og det er OLT - Olav Thon Eiendomsselskap:
Det er P/E på 5 på siste 12 måneders rullerende inntjening, og P/B 0.6. Nedsiden er veldig begrenset med denne type prising, og særlig for en etablert aktør. Du har en oppside på ca 40-50%, helt enkelt fortalt uten inntjeningsvekst… Det er ting som folk burde fatte interesse for, å finne slike kandidater og gjerne kjøpe et knippe av de vil generere alpha, langt utover folks fatteevne om du tar med renters-rente.

Vil bare nevne et annet selskap som har gjort det sykt bra… Bakkafrost! Men så har jo de fleste lakseselskaper hatt en eventyrlig vekst de siste årene

Har prøvd å oppdatere porteføljen min litt, der det står antall aksjer ønsker eg ikke å si eksakt antall, så eg har heller prøvd å fremstille det i antall deler av porteføljen.

Uansett, eg har måttet redusere i Funcom, det var den desidert største posten min, da Iox kom med meldingen om cor 6 løsning.
Dei av dere som var vert på forumet lengst, hugser sikkert at eg tidligere har vert særs tungt inne i iox, nå er eg tilbake der med ett veldig høyt antall aksjer, mesteparten kjøpt på fredag, så tok eg pittelitt idag.
Grunnen til at eg lenge bare tradet den, var risikoen med lisensen og om mydighetene skulle stå på kravet om tilbakebetaling.
Nok om det, poenget var at eg har byttet hovedstikkordene fra Fun, til Iox, på mangen måter mot min plan, men hadde ingen valg da iox kom med good news

3 Likes

Har fortsat 1/3 APCL, 1/3 GIG og 1/3 NEL, men har med succes traded i APCL.
Tror på den på lang sigt og den er volatil på kort sigt.
Fik ikke gjort alvor af at gå indvi Polarcus, men kan jo ikke være med alle steder på samme tid🤔

1 Like

Antall aksjer synes kun for deg selv om du bruker tekportefølje

3 Likes

Sitter tyngst i Funcom som de fleste på forumet, tungt i APCL siden krakket i fjor… blir det forlik her kan jeg få tidenes avkastning :joy: Ellers har jeg en post i NANO og realisert i IOX slik at det resterende jeg har er jeg med «gratis». Gevinsten puttet jeg inn i FUN :sunglasses:

3 Likes

Ok, takk for info, da kan eg skrive høyt antall på alle aksjene da, så tror eg selv at eg er en super riking :joy:

3 Likes

Skulle gjerne vert med på Apcl, men tørr ikke

2 Likes

Jeg er egentlig bare med i APCL siden jeg allerede har et stort papirtap… så på pengene som tapt da det stod som værst, men nå er det egentlig en potensiell joker hvis det skal løse seg på et eller annet vis

1 Like

Eg var tungt inne i Apcl for en tid tilbake, men solgte med pen gevinst på rundt 8kr, har siden gjort noen dårlige trader og tapt noe av det igjen.
Apcl en nok en av aksjene eg har hatt flaks i

2 Likes

8kr var en meget fin pris, husker godt den emisjonen på 7.5 rett før det gikk til helvette… Husker jeg satt på jobb og så den grafen :stuck_out_tongue: det var vondt å se på da hadde jeg allerede pumpet inn 6-sifret

1 Like

Eg har tatt ut nano, øket ytterligere med Iox

2 Likes

Status. Tok ut fortjeneste i en del biotek (TGVX/PCI) nylig. Ikke det dummeste jeg gjorde å selge TGVX på 18.

Solon mest da det har vært mye innsidekjøp nylig på ca 30 og tenker en inngang lik som innsidekjøperne kan nesten ikke gå galt?

NEL har jeg stor tro på, men avventer noen større kontrakter før jeg legger mer penger på bordet.

2 Likes

Siste kjøp er Stillfront, Nordic Nanovector og Profound Medical Corp (Canada)

2 Likes

Trenger mer funcom @Savepig :stuck_out_tongue: