Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Som sagt i Iox tråden, så ble det is og gevinstsikring av ca 1/2 der i dag, eg kunne dermed komme tilbake i Funcom med ett helt passe antall aksjer.
Litt høyere snitt nå da, dog en fin slant fra Iox på en ukes tid, som smaker godt :+1:

5 Likes

PLCS røk ut i dag med 18% fortjeneste. Sov i timen der.

Inn kom en liten post IOX og PCIB, sistnevnte lodd svarte ikke til forventningene etter meldingen…

1 Like

Takk for tips Kronn, jeg gikk inn litt etter deg i IOX, men sitter også med en pen månedslønn i gevinst :grimacing:

Nå har jeg penger til VM :joy:

2 Likes

Vil tro det blir helt andre tider nå framover når så mye usikkerhet er feid til side.
Kursen vil nok ikke gå rettlinjet opp, det gjør den vel aldri, men jeg tror nok den vil komme på et høyere nivå framover.
Og til trådens tema, jeg har bare Nano :rofl::+1:

1 Like

Bare hugs å realiser gevinsten menst den er der :blush:

3 Likes

Skulle gjerne ha like fordelt porteføljen, men er på et punkt nå hvor jeg ikke ønsker å øke eksponeringen. P/B på OSE på 2.1- 2.2 USA 3.3. Vi drifter ganske bra mot overprising i hele markedet så har 70% cash nå. Om jeg vekter opp så blir det i FB først, siden det er den beste ideen jeg har på blokka nå. (FB er kanskje den eneste av de største tech-aksjene som faktisk er underpriset).

Ønsker over tid å utvikle en portefølje som er veldig konsentrert på 8-10 selskaper, hvor største posisjon maks vil kunne utgjøre 20-25% (Om den største skulle gå mye mer enn resten av porteføljen vil jeg ikke re-balansere).

Portefølje:
Aker ASA - Inngang: 285.83,-
Facebook Inc. - Inngang: 187.30
Norwegian Air Shuttle ASA - Inngang: 217,- (før rep emi).
Storebrand ASA Inngang: 54,-

Aktuelle Kandidater:

Sparebank 1 Midt-Norge: P/B 0.95 P/E 8.9x. Denne skal ikke falle veldig mye mer før den bør kjøpes.

Hunter - Asset Play på VLCC. - Veldig spennende i sammenheng nye svovelutslipps reguleringer, der Fredly har valgt å gå for scrubbere isteden for å brenne MGO. En bør være veldig oppmerksomme når investorer som Fredly tar så store bets i % av sin formue.

Olav Thon Eiendomsselskap: P/B 0.6x - Det finnes ingen billigere selskaper på OSE målt på substans. Særdeles attraktiv risk/reward. Det er veldig interresant at OLT har veldig lavt påslag i obligasjonsmarkedet, samtidig som aksjemarkedet priser inn konkurs. Dette er en veldig god indikator, i og med at de fleste pengene i obligasjonsmarkedet er institusjonelle aktører.

Tomra: Prisingen er den eneste årsaken til at jeg ikke har denne.

Har også noen selskaper på blokka som jeg kommer til å ta en nærmere titt på: Borregaard, B2Holding, Link Mobility, Flex LNG, Spectrum, Scanship Holding, iRiver Gaming/GIG, Scatek Solar,

11 Likes

Amen.

Enig angående Tomra. Ser bra ut, men er usikker på hvor mye mer det er å hente.

Jeg lukter litt på Komplett Bank og NOFI om dagen da de virker gunstig priset ut fra inntjening og vekstpotensialet.

Om Tomra’s inntjening neste 20 år vokser med 15%-20% årlig, så vil du få ca. den avkastningen.

Selv med dagens prising, dette med miljø er i startgropen av en mega-trend. Tomra driver med mye mer enn pante-automater som folk flest forbinder de med, som f. eks søppelhåndtering.

NOFI er priset relativt billig PE: 8/9 P/B 2 (relativt lavt til å være forbruksbank som gjerne har velidg høy ROE/ROI). Her vil det komme politiske grep som vil kunne begrense deres vekst i Norge. Jeg kan veldig lite om hvordan dette ser ut politisk i de andre nordiske landene hvor de vokser mest nå.

Tomra er nok i starten av en rivende utvikling, men er det ikke også typisk for alle utviklende sektorer at flere konkurrenter kommer ned og at prisen på tjenester synker med stigende tilbud…

18
14
Tatt ned risiko på grunn av kommende overtakelse av ny leilighet. Derfor har også CE-aunch vært en slags target for meg siden lang tid tilbake. 1.mai var jeg nesten all-in aksjer og på min maks i Funcom (som var nesten 68% av portisen). Håpet på kortsiktig brudd over 23kr, men da det ikke ble noe av solgte jeg ut alt på ca 21,5 like etter launch. Har kun tradet litt i fun etter det. Kan godt komme til å øke litt, men totalt sett ser jeg ikke på kurspotensialet til Funcom fra der vi er nå som noe veldig spesielt. Det er heller liten nedside som evt gjør den mer attraktiv enn andre.

Ellers fikk jeg vektet jeg meg godt opp i NANO på ca 50kr. Har nå større tradepott enn long i Nano. Har trua der fremover, men melding om “first person dosed” i H1 er avgjørende.

Talkpool er fremdeles spennende. Sitter rolig der inntil den begynner å gå :slight_smile:

6 Likes

Sitter med følgende portefølje nå

Nano 41% (50)
Aker BP 37% (144)
DNB 17% (105)
PCI 5% (47)

Solgte SUBC, Funcom og LSG for å kjøpe mer Nano, så får man se om det var et smart trekk. Skal inn i SUBC igjen på et senere tidspunkt, om den fortsatt er på nivå som idag eller lavere. Solgte også en liten pott i NAS, for å kjøpe PCI, det kan se ut som det var litt for tidlig mtp melding om Lufthansa. Hadde STB i hele 2017, liker Storebrand aksjen fortsatt godt, vurderer ny inngang i STB igjen.

Andre selskaper jeg følger tett er Borr, Axactor, MING, NONG, B2 Holding, BG Bio, MHG, Salmar, MPC, Novo Nordisk, Hunter, Golar LNG, NOFI og Komplett.

5 Likes

Morsom tråd og følge med litt på, selv er eg inne i de her:

Pho snitt 28
Nel snitt 3
Pcib snitt 49,5
Nano snitt 64

2 Likes
1 Like

Da har eg realisert Iox og tatt etter min målestokk en ganske så pen gevinst.

Tatt inn Gig

11 Likes

Grattis! Ble det is på deg? :smiley:

2 Likes

Har også øget i GIG.
Kom desværre ikke ind i IOX… men flot set af de som gjorde…

Takk, blir nok en is senere idag :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Sender ut pengene på jobb igjen med en gang? Burde vel få hvile seg over helgen med den innsatsen de har gjort? :slight_smile:

2 Likes

Det blir ikke penger av å kvile :slight_smile:
Neida, er vel kanskje en vanlig feil å gjøre, det å stresse rett videre, men for min del har eg lenge hatt plan om inngang i Gig igjen, etter salg rundt 5,15

3 Likes