Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva var din beste investering? 🤑

Kjøpte et maleri for en god del år siden. Tilfeldig kjøp og kjøpt ene og alene fordi jeg likte det og nekter å ha IKEA print på veggene. Betalte 6000,-. Noen år seinere hadde verdien steget til opp under 400.000,-.

Det er røfflig 6500% avkastning. Henger fortsatt på veggen her hjemme og det skal det fortsette å gjøre.

20 Likes

Hvilken kunstner?

Billy Childish

2 Likes

Bitcoin 2 ganger. Fra 3k til 12k og nå hvor jeg har kjøpt mellom 6-16k til nåværende tidspunkt!

4 Likes

Kjøpte Aker solution for rundt kr. 4,- den 19. mars (første aksjeinvestering). I August kom det utbytte-aksjer i Aker offshore wind og Aker carbon capture. Solgte alt i januar, så kr. 4 ble til over kr. 50 i sum (rundt 18 for AKSO, AOW til rett over 11 og ACC til 21,50.

Det kjipe er at jeg var ny uten erfaring og kjøpte 500 AKSO-aksjer (ikke sats mer enn man har råd til å tape ;), skulle gjerne hatt råd til å tape 1 million 19 mars 2020 :slight_smile:

4 Likes

Pengene som ble brukt på aksjonærlister i Funcom i tiden rundt Secret World lanseringen, ref. Trond Arne Aas sitt nedsalg. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Likes

Viser jo at selv amatører kan gjøre det greit på børs :wink:

Jeg hadde jo planlagt ferie basert på release i april så satt i Italia med dårlig mobildekning da TSW ble launchet. Mistet 80% av gevinsten i den runden så er desidert den dyreste ferien jeg har hatt. Tror uansett at jeg lærte en del og ikke sikkert at avkastningen i dag hadde vært noe bedre hvis jeg ikke hadde fått den smellen.

5 Likes

Au, den er lei! Jeg var heldig og kom meg ut på rundt 18kr eller noe, så hadde kjempegevinst. Var tidlig i karrieren dette for min del, så jeg satsa hele gevinsten på et eller annet oljeselskap skulle treffe blink og jeg pensjonere meg. Det gikk jo som det måtte gå, og da lærte jeg meg heldigvis å holde meg til ting jeg har noenlunde greie på videre derifra iallefall. Onde tunger spør ofte om det da i det hele tatt er noen sektor jeg kan investere i, men de overser jeg!! :stuck_out_tongue:

4 Likes

I sektorer som jeg ikke forstår kjøper jeg heller fond, f.eks gruver.

3 Likes

Har hatt noen fine år i Ascenium og Pexip og har den samme troen på de selskapene i dag som jeg hadde da jeg gikk inn i dem så det er stabile, langvarige forhold. Snapchat var ikke kjærlighet, men det kliniske forholdet kastet veldig av seg på kort tid og ga meg muligheten til nå i det siste å laste mer opp i Ascenium og Pexip.

1 Like

Fikk litt over 4x i Funcom og en del av gevinsten der fikk jeg doblet i Nintendo. Da var det god stemning med Zelda på Switch… En MBA ved siden av jobb la også til rette for ny jobb med et lønnshopp. Slik sett en investering som vil gi en garantert avkastning i over 30 år

2 Likes

Noen av mine beste var i oljesektoren og ligger noen år tilbake, 3-400 % i DNO og Canargo. Noen som husker sistnevnte?

Jepp… Heldighvis solgte jeg siste rest 2 uker før Canargo bare plutselig forsvant ifra børs… Slik jeg husker…
THIN, IDEX og Next er vell de jeg har hentet mest gevinst på… Next på utsnitt på kr 160,-
I ettertid traff jeg helt vilt bra…
PCIB inn på 12 kr og ut på kr30, før (forelskelsen) Tokk overhånd :joy: og jeg tapte helt vilt mye :scream:
Gjennom mange år har det blitt mye opp på mye, men også noen lærerike skrell :roll_eyes:

2 Likes

Den neste investeringen er alltid den beste :blush:

2 Likes

Ja Canargo forsvant etterhvert. Jeg hadde god dialog med Jason D’ Silva som var IR-ansvarlig der. Da han sluttet for å gå over til Questerre spurte han om jeg ikke skulle investere litt der. Dumme meg takket nei, og den gikk jo rett til himmels :sunglasses:

1 Like

Min bommert var å selge NEL på rundt 3kr, og var en liten stund inne på topp 50… Har ikke orket å regne på “tapet” der…
I 2017 tok jeg ut det meste av markedet og målet var å bygge opp kapital på nytt…
Nå heter jokeren Bioextrax :hugs::grin:

3 Likes

1 Eurojackpot
2 Koa
3 Akso (pga acc og aow)
4 Qfuel
5 Rec (så langt)

PCIB - første gangen. :crazy_face: (Første “skuddet” i aksjemarkedet) Mer usikker på PCI-aksjene jeg sitter i nå.

Ikke bli forelsket i en aksje…

Anser også kjøpet i Norwegian på 210 og salget etterpå på 170 som et lurt i etterkant. Ikke nødvendigvis kjøpet, men at jeg hadde hode til å kappe tauet selv om jeg som mange trodde alt skulle til månen…

5 Likes

Jeg kjøpte Nel med snitt på 3,20 så da var det kanskje fra deg jeg kjøpte. :slight_smile: Jeg rakk å være «nellionær» i noen timer da kursen gikk over 23,20 men solgte med snitt på litt over 18,- da det begynte å se teknisk skummelt ut. Kunne ha tjent enda mer på å beholde dem, men siden jeg satte en del av pengene i Kahoot med snitt på 42,- så vokste de greit uansett.

I dag sitter jeg med kun to aksjer, Kahoot og TRVX. Sistnevnte er et skikkelig elsk/hat-forhold siden jeg aldri får meg til å selge når den går ned og den lurer meg hver gang med en liten oppgang og håp om bedre tider. :slight_smile:

4 Likes
  1. Eiendom
  2. SwissBorg
  3. Bitcoin
  4. Fond sparing

Aksjer er vel på plass 10-20 et sted :sweat_smile: