Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva var din beste investering? 🤑

Noen av mine beste var i oljesektoren og ligger noen år tilbake, 3-400 % i DNO og Canargo. Noen som husker sistnevnte?

Jepp… Heldighvis solgte jeg siste rest 2 uker før Canargo bare plutselig forsvant ifra børs… Slik jeg husker…
THIN, IDEX og Next er vell de jeg har hentet mest gevinst på… Next på utsnitt på kr 160,-
I ettertid traff jeg helt vilt bra…
PCIB inn på 12 kr og ut på kr30, før (forelskelsen) Tokk overhånd :joy: og jeg tapte helt vilt mye :scream:
Gjennom mange år har det blitt mye opp på mye, men også noen lærerike skrell :roll_eyes:

2 Likes

Den neste investeringen er alltid den beste :blush:

2 Likes

Ja Canargo forsvant etterhvert. Jeg hadde god dialog med Jason D’ Silva som var IR-ansvarlig der. Da han sluttet for å gå over til Questerre spurte han om jeg ikke skulle investere litt der. Dumme meg takket nei, og den gikk jo rett til himmels :sunglasses:

1 Like

Min bommert var å selge NEL på rundt 3kr, og var en liten stund inne på topp 50… Har ikke orket å regne på “tapet” der…
I 2017 tok jeg ut det meste av markedet og målet var å bygge opp kapital på nytt…
Nå heter jokeren Bioextrax :hugs::grin:

3 Likes

1 Eurojackpot
2 Koa
3 Akso (pga acc og aow)
4 Qfuel
5 Rec (så langt)

PCIB - første gangen. :crazy_face: (Første “skuddet” i aksjemarkedet) Mer usikker på PCI-aksjene jeg sitter i nå.

Ikke bli forelsket i en aksje…

Anser også kjøpet i Norwegian på 210 og salget etterpå på 170 som et lurt i etterkant. Ikke nødvendigvis kjøpet, men at jeg hadde hode til å kappe tauet selv om jeg som mange trodde alt skulle til månen…

5 Likes

Jeg kjøpte Nel med snitt på 3,20 så da var det kanskje fra deg jeg kjøpte. :slight_smile: Jeg rakk å være «nellionær» i noen timer da kursen gikk over 23,20 men solgte med snitt på litt over 18,- da det begynte å se teknisk skummelt ut. Kunne ha tjent enda mer på å beholde dem, men siden jeg satte en del av pengene i Kahoot med snitt på 42,- så vokste de greit uansett.

I dag sitter jeg med kun to aksjer, Kahoot og TRVX. Sistnevnte er et skikkelig elsk/hat-forhold siden jeg aldri får meg til å selge når den går ned og den lurer meg hver gang med en liten oppgang og håp om bedre tider. :slight_smile:

4 Likes
  1. Eiendom
  2. SwissBorg
  3. Bitcoin
  4. Fond sparing

Aksjer er vel på plass 10-20 et sted :sweat_smile:

Aiai, Eurojackpot :moneybag:

Eurojackpot er en av mine dårligste investeringer, dog svært lite “investert” :wink:

1 Like

Hadde NAS som en av mine første aksjer, men solgte meg ut da det ble stille rundt oppkjøpsryktene samt at oljeprisene var på vei opp sommeren 2018. Veldig glad for det den dag i dag.

Canargo(cnr) med olje i Georgia og Dammerud (?) som var en forumguru der. Selv hadde jeg min første sukse i Iterated systems (ITR), det var tider det. OPC, MED, SOI,STP var også fine :slight_smile:

1 Like

Stemmer, Dammerud var litt av en forum-gud der med daglige oppdateringer og en som alltid holdt både humøret og moralen oppe.

1 Like

Hvor ble det av Dammerud egentlig? Husker han. Må vel evt være litt “oppi åra” nå…

1 Like

Han var en gammel mann allerede for 20 år siden så jeg tviler på at han er blant oss lenger dessverre.

1 Like

Den har jeg ikke gjort enda :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Ser ut som han la inn forum-årene på Stocktalk i 2014 ihverfall.

For min del synes jeg det er veldig givende at vi har forummedlemmer av alle årsklasser, vet jo veldig godt at jeg kommer til å sitte med både gaming, aksjer og forum om 30 år selv om jeg ikke har gått i pennalet til den tid

3 Likes

Mitt beste salg var koa på 4,7 etter kjøp på 5. Kursen gikk deretter til 0,12.

For å utdype litt. Jeg fokuserte for mye på P/E. Den var fin, nede på 6,7. Det jeg fant når jeg gravde mer var at de investerte for mye mer enn de skrev av uten at omsetningen økte. De hadde mao gjemt det som i realiteten var et underskudd. Når jeg da så på kontantstrømmen, så var en emisjon i sikte. Gjelden var for stor til at de kunne øke den.

13 Likes

Samme her. Its a way of life, until death. Apropos gamle legender: Vi hadde Georg også på ST hovedsakelig, men også HO. Selverklært olje-/offshore-ekspert som dessverre var altfor opphengt i Petrolia Drilling. Han traff ihvertfall god på teorien om at oljeprisen skulle opp til 100USD/fat, i en tid der oljeprisen knapt var over 10 USD/fat. Regner med at han også har forlatt oss, selv om det hender at folk skiftet nick også.

1 Like