Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva var din beste investering? 🤑

PowerCell, Nano (krypto), Arcane, SaltX, NEL. Solgte for tidlig i PowerCell og NEL, fikk ikke 10 gangeren, men likevel solid gevinst.

Hvis man regner i kroner er det fremdeles Kitron og etter det en del gamingaksjer ( Embracer, Stillfront, Funcom, Starbreeze,Paradox ). Regner man i prosent blir det nok Embracer som jeg har sittet med i rett over 5 år ( kursen har da gått fra 11,57 til ca 256kr nå ).

8 Likes

Funcom og Bergen-ett eller annet, begge etter tips fra @Nocturne :blush:
( ikke BerGenBio, men noe maritimt)

Om ett år eller to så regner jeg med at svaret er Nordic Nanovector, med to FEITE streker under svaret :money_mouth_face: :sweat_smile::+1:

3 Likes

Bergengroup tror jeg det var? :sweat_smile:

1 Like

Crazy bra hvor du traff med gaming aksjene! :stuck_out_tongue_winking_eye: Hvis jeg skal ha sjans til noe slikt, så må det enten være at episurf klarer å bli markedsledende innen kneproteser, eller hvis nekkar klatrer det samme med merder.

Har 3x i nekkar på 10 mnd, så har faktisk 2x så mye gevinst der som jeg fikk etter fem år i Kitron. Sånn går det når man selger seks måneder for tidlig.

3 Likes

Nordic Nanovector

3 Likes
  1. Hus i Oslo. 15 prosent på 2 år
  2. Index Fond QQQ, 30 prosent på 6 måneder etter Covid smellen.
  3. Funcom 70-100 prosent.
    4 . Kahoot 100-200 prosent
1 Like

Enkelt å greit, Kitron.
Kjøpte denne rundt april 2015 for 2,54. Justert for utbytter er jeg nede på 1,03 å så kommer jo 0,70 inn i år også så da havner jeg på 0,33 øre. Kommer ikke til å selge denne viss ikke noe helt spesielt skjer. Takk til @nofun og @Christian som fikk vekket interessen min for denne.
Nå er det Nekkar og Talkpool som jeg håper kommer til å ypper seg mot kitron. Spent på Soff også.
( Må nesten legge til, den morsomste og mest engasjerende investeringen min FUNCOM. Tjente vel 150k også på denne)

4 Likes
  1. Etherium
  2. Tesla (solgte for tidlig, men men fikk god gevinst)
1 Like

Kjøpte et maleri for en god del år siden. Tilfeldig kjøp og kjøpt ene og alene fordi jeg likte det og nekter å ha IKEA print på veggene. Betalte 6000,-. Noen år seinere hadde verdien steget til opp under 400.000,-.

Det er røfflig 6500% avkastning. Henger fortsatt på veggen her hjemme og det skal det fortsette å gjøre.

20 Likes

Hvilken kunstner?

Billy Childish

2 Likes

Bitcoin 2 ganger. Fra 3k til 12k og nå hvor jeg har kjøpt mellom 6-16k til nåværende tidspunkt!

4 Likes

Kjøpte Aker solution for rundt kr. 4,- den 19. mars (første aksjeinvestering). I August kom det utbytte-aksjer i Aker offshore wind og Aker carbon capture. Solgte alt i januar, så kr. 4 ble til over kr. 50 i sum (rundt 18 for AKSO, AOW til rett over 11 og ACC til 21,50.

Det kjipe er at jeg var ny uten erfaring og kjøpte 500 AKSO-aksjer (ikke sats mer enn man har råd til å tape ;), skulle gjerne hatt råd til å tape 1 million 19 mars 2020 :slight_smile:

4 Likes

Pengene som ble brukt på aksjonærlister i Funcom i tiden rundt Secret World lanseringen, ref. Trond Arne Aas sitt nedsalg. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Likes

Viser jo at selv amatører kan gjøre det greit på børs :wink:

Jeg hadde jo planlagt ferie basert på release i april så satt i Italia med dårlig mobildekning da TSW ble launchet. Mistet 80% av gevinsten i den runden så er desidert den dyreste ferien jeg har hatt. Tror uansett at jeg lærte en del og ikke sikkert at avkastningen i dag hadde vært noe bedre hvis jeg ikke hadde fått den smellen.

5 Likes

Au, den er lei! Jeg var heldig og kom meg ut på rundt 18kr eller noe, så hadde kjempegevinst. Var tidlig i karrieren dette for min del, så jeg satsa hele gevinsten på et eller annet oljeselskap skulle treffe blink og jeg pensjonere meg. Det gikk jo som det måtte gå, og da lærte jeg meg heldigvis å holde meg til ting jeg har noenlunde greie på videre derifra iallefall. Onde tunger spør ofte om det da i det hele tatt er noen sektor jeg kan investere i, men de overser jeg!! :stuck_out_tongue:

4 Likes

I sektorer som jeg ikke forstår kjøper jeg heller fond, f.eks gruver.

3 Likes

Har hatt noen fine år i Ascenium og Pexip og har den samme troen på de selskapene i dag som jeg hadde da jeg gikk inn i dem så det er stabile, langvarige forhold. Snapchat var ikke kjærlighet, men det kliniske forholdet kastet veldig av seg på kort tid og ga meg muligheten til nå i det siste å laste mer opp i Ascenium og Pexip.

1 Like

Fikk litt over 4x i Funcom og en del av gevinsten der fikk jeg doblet i Nintendo. Da var det god stemning med Zelda på Switch… En MBA ved siden av jobb la også til rette for ny jobb med et lønnshopp. Slik sett en investering som vil gi en garantert avkastning i over 30 år

2 Likes