Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilke kryptoexchange handler dere på?

Er forholdvis ny til cryptos. Har lest en del om eToro, bittrex, coinbase, etc.

Ser at eToro er veldig dyr mtp fees, i hvertfall sammenlignet med aksjer hehe. Noen som kan dele hvilken exchange de bruker og hvorfor de har valgt den?

Bittrex er min foretrukne. Lite nedetid og har nesten alle myntene jeg er interessert i. Du må nå verifisere deg selv for kun krypto handel men det gikk raskt og smertefritt

1 Like

Ok. Men du kan ikke registrere deg på den direkte har jeg forstått? Dvs du må først signe deg opp på coinbase, kjøpe bitcoins, så overføre disse til Bittrex og så kan man veksle disse over i andre cryptos etterpå?

Handler de “store” (Bitcoin, Ripple, Etherium og Litecoin) på Bitstamp og et par mindre (som ikke finnes på Bitstamp) på Bittrex.

Hvilke exchanges er det som regnes som trygge og kredible i disse dager? Bitstamp, Kraken, eToto, Bittrex, Coinbase, etc. Er noen av disse å fraråde?

Jeg handler på bitfinex, og kjører robot (crypto-php) på bittrex.

Men hvilken exchange signet dere opp på i starten for å kjøpe faktiske bitcoins? Kraken, Gemini, Coinbase, etc? Man må vel begynne med det før man kan gå over på de andre har jeg forstått?

Localbitcoins og bitcoinsnorway ( Gemini er ikke åpen for nordmenn).

Til trådstarter:

Jeg handler/har handlet på:

Bitfinex
Bittrex
Coinbase
Coinexchange
Gdax
Binance
BitGrail
BitFlip

De to nederste for å kjøpe RaiBlocks, BitFlip kan ikke anbefales.

  • Virvox men de har en grense på 100 dollar eller noe, og man må kjøpe/veksle med deres lokale coin så vidt jeg husker, ganske knot - og feil på siden osv.

Jeg overfører stort sett penger til Coinbase og derfra til Gdax for handel. Jeg synes det er enklest

Har gode erfaringer med Sturle i LocalBitcoins (Bitmynt), ikke med Bitcoins Norway.

Interessant - kan du si litt hvordan den funker…? Du er fornøyd osv…?

VargVemund: Så nå er er coinbase og gdax du holder deg til?

Den følger signaler fra mining hamster og kjøper coints/tokens på vei opp. Så setter man en % for profit f.eks 6% som den selger ved. Man kan også sette stopp loss og en del annet. Den har klart å gjøre omtrent 5-10% i uken på toppen av bitcoins egen økning. Bra det synes jeg.

1 Like

Til å kjøpe ja, men det er nok litt fordi jeg er litt lat. Men så overfører jeg til andre for evt trading. Må innrømme jeg kjøper med kredittkort på coinbase innimellom, fordi det er enkelt og jeg får kjøpt på sekundet. Når jeg frykter at kursen skal stige raskt feks. Men jeg har maks 1000 euro grense på kjøp og selv om grensen skulle vært økt flere ganger står det fortsatt at jeg må vente (“wait one day” har stått i flere uker).

Heftig… Hadde aldri turt å prøve på noe sånt uten å høre om noen som har brukt den…! Spennende - tror jeg skal prøve meg på en sånn :slight_smile: Takk for tipset!

Hvor mye kan du overføre med kort til Coinbase? Antar du kan overføre mer med bank, men hvor lang tid tar det?

Det er slik at du har en limit for å kjøpe, først på 350 euro tror jeg, så går den opp til 500, så til 750, så til 1000 så til…? Normalt må man vente en mnd tror jeg (du har en countdown som viser hvor mange dager det er til grensen øker - hvis du ikke kjøper i mellomtiden). Men plutselig fikk jeg økt grensen mye raskere. Og nå har jeg hatt “wait one day” i flere uker uten at grensen har økt.

For overføringer er grensen 15000 euro, og det har den vært siden jeg startet. Har lest om andre osm har mange tusen i ukentlig kredittkortgrense.

Kjøpe med kredittkort er forresten både dyrt på grunn av fees, men også fordi COinbase har dårlig vekslingskurs.

Kjøpe med kredittkort er galskap! Nesten 4% av beløpet forsvinner i fees.
Hvis det bare er snakk om 1k lapper send meg en pm så kansje jeg kan selge litt :slight_smile:

Er ved FOMO-kjør jeg vil kjøpe og da skjer det veldig impulsivt :slight_smile: Som akkurat nå :slight_smile:

Er Localbitcoins lettere å komme i gang med å få kjøpt BTC nå eller siden Coinbase, Kraken osv sliter jo pga høy pågang av kunder? Forsøkt x antall ganger på coinbase nå uten hell.

Har konto på coinbase og gdax, men disse har ikke så stort utvalg. Har et par spørsmål om binance, hvor jeg allerede har konto:

  1. Koster det mye å overføre fra gdax til binance?
  2. Er det like trygt å ha penger på gdax som på binance?

Noen som har noen tanker om Bitfinex og Bitgrail?