Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilke kryptoexchange handler dere på?

Bruker selv gate.io da den har ca 1700 coins og er veldig lave fees. Også en bonus du kan handle med kredittkort med kun cirka 2-3% fee med deres Gate Connect konsept. Skal du handle bare for 100-200 USD så er dette genialt. Men skal så klart ikke handle store beløp med kredittkort. Bitcoin, Ethereum etc. handler jeg via NBX, men vil jeg åt tokens som ikke finnes der bruker jeg gate. Spesielt fint når man hører nyheter om noen high risk prosjekt og vil handle raskt.

Coinbase og firi.

Sistnevnte på alt de har pga overlegent volum i norden og skatteberegning. Alt av sære coins firi ikke har bruker jeg coinbase til.

Bruker Swissborg !

To av hovedgrunnene til at jeg liker denne er:

1. Deres DEX børs (Kan leses om her: Decentralised Crypto Exchanges (DEX))

2. De tilbyr Thematics “Krypto-fond” innen forskjellige sektorer og investerings mandat (Kan leses om her: Thematic Investing: Diversify in High-Growth Opportunities)

Bruker i hovedsak Binance, og iblant KuCoin og Gate her for ting som ikke Binance har.

Men jeg kjøper ofte USDT gjennom Nexo siden de har lavest fee og ingen trøbbel med å kjøpe via norske banker. Fra Nexo overfører jeg til Binance gjennom Polygon der jeg betaler 0 i fees :ok_hand:

1 Like

Binance og Coinbase var de første CEX jeg startet med, men forstod etterhvert at særlig Coinbase tar seg godt betalt i fees for kjøp og salg av USDC. Byttet derfra til Binance men hatt problemer i det siste med kjøp av USDT via Binance og derfor gått over til Nexo.

Bruker Binance for det meste og så kjøper jeg noen tokens på DEX markedet.

Hva er beste/billigste måte å ta ut noen millioner i fiat?

Har brukt Binance til EUR-uttak. Det har vært rimelig. Men får masse spørsmål fra bankene med utenlandstransaksjon. Så tenkte å prøve meg på uttak hos noen som er godkjent hos finanstilsynet. Har prøvd Firi, men mye spread for å veklse USDT/C til NOK og dyrt om man snakker store summer. Tenkte å teste K33 markets i neste omgang, tror de kan være bra da de bare er mellommann/megler.

Har også Binance i tankene nå, prosessen er jo enkel og grei. Har all dokumentasjon og skattepapirene i orden, så regner med det skal gå bra. Kunne også tenkt meg å bruke Firi, men orker ikke gjøre det over mange dager.