Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilke plattform handler dere norske aksjer fra?

Bruker idag Nordnet, men syns det er noe enkelt. Får ikke glidende snitt f.eks.
Hvilke plattform benytter dere? tips og hvorfor?

infront trader.

Den får du på nordnett. koster ikke allverdens om du ikke har nok handler til å få den gratis.

2 Likes

Handler på nordnet men bruker gratis charts på netfront og betalte charts på tradingview i tillegg.

1 Like

Infront terminal med handel mot Pareto og Nordnet. :slight_smile:

1 Like

Takk for gode svar. Kjenner Infront fra før og aktivert den fra Nordnet nå.

Er på jakt etter en handelsplattform hvor jeg kan tegne en trendlinje i grafen og velge f.eks. selg ved kryssing under linje. Noen som kjenner til en sånn plattform?

At det skjer automatisk integrert med en norsk megler? Da høres det veldig ut som infront terminalen, uten at jeg vet at det faktisk går.

Takk for forslag, da skal jeg sjekke ut det!

Ser ikke ut som Infront har det jeg er på jakt etter.
Jeg kunne tenke meg at en handel skjer automatisk når en linje du selv har tegnet opp krysses. Alternativt at handelen skjer automatisk om et glidende gjennomsnitt krysses.
Noen som kjenner til handelsplattformer hvor dette er mulig?

TC2000 Buy at trendline
Har noen erfaring med TC2000?
Hvordan fungerer de norske meglerhusene i dag, lar de deg handle fra tredjepartsplattformer?
Hva skal til for å opprettet konto hos en amerikansk megler?

Tror det er lite utbredt i Norge med automatisert aksjehandel via charts. Mulig det finnes men vet ikke om noen selv.
Interactive Brokers har det i allefall for US aksjer. Det står på hjemmesiden til IB at man kan handle aksjer i Norge også, men vet ikke om det gjelder alle aksjer på OSE eller bare utvalgte.

Det er jo mulig å legge inn kjøps og salgs ordrer basert på kryss av linjer i chartet ved selv å se til hvilken pris som vil være aktuell når kursen krysser en linje. “Manuelt automatisert”?

Så vidt jeg kunne skjønne så må man tilhøre amerikansk jurisdiksjon for å være kunde i IB?!
Jeg må si jeg syntes det er rart at ikke nettmeglerne og plattformene har kommet lenger her til lands, men det er antageligvis en treg bransje. En bekjent som har jobbet som it-konsulent i en av de store nordiske bankene er helt oppgitt over hvor gammeldagse systemer de jobber i.
Dette burde være en utfordring til Infront-miljøet, så fort de får lagt oppkjøp-styret bak seg… Syntes det er helt steinalder og måtte gjete stopp-loss’er…

Noen som kan anbefale en megler med god nettløsning for handel av aksjer? Jeg har Nordnet idag, men er ikke spesielt fornøyd…

Trenger en som kan gi meg tilgang til aksjer i flere land, i alle fall Norden og USA. Utover det bør det være en ok kurtasje og valutaløsning som ikke flår en.

DnB sin plattform har det meste fra USA, Europa og Asia i tillegg til hele Skandinavia.

Pareto