Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilke tre aksjer ville du valgt?

Det virker som de fleste tenker milliardær eller konk om 10 år. :smile:

3 Likes

Alphabet 30%
Nordic Nanovector 30%
Storebrand 40%

3 Likes

Velkommen til tekinvestor! :smile:

Funcom 30%
PCIB 40%
PHO 30%

4 Likes

10 år fremover er nesten umulig å spå, så det eneste seskapet på Oslo Børs som ville fått pengene mine i de neste 10 år er TOMRA.

Mitt trekløver av aksjer jeg har tro på de neste 10 årene, risiko er høy, men alle tjener penger idag :blush:

50% NattoPharma
25% Fjord
25% Seamless Distribution Systems

2 Likes

10 år?
Coca cola eller McDonalds
Bouvet eller Webstep
Komplett Bank

1 Like

Tomra 50%
Elkem 30%
Scanship Holding 20%

1 Like

Hmmm vanskelig, men mtp mulig resesjon, lavere vekst og ikke muligheten til å selge på 10år.

Funcom 50% - Gjeldsfri og verden som marked
Fjord1 25% - Lange kontrakter på opp til 10 år med staten, årlig utbytte
NRC 25% - Etterskudd på jernbane vedlikehold i Norge/Sverige med staten som kunde - økt ordemengde mot 2030 med utbytte.

1 Like

Min portefølje:

YAR 33,3%
GJF 33,3%
TOM 33,3%

2 Likes

WR Entertainment ASA 100%

1 Like

Jepp
TRVX 50%
PCIB 30%
IDEX 20%

1 Like

Høy risk, bra reward:

NANO: 40% potensiell 4-10x
NAS: 30% potensiell 2-4x
NEL: 30% potensiell 2-8x

Tidsperspektiv: 2-5 år.

2 Likes

Ti år ? sikkert safet med
Yara 40%
NEL 20%
Tomra 40%

Poenget er vell mye å se etter den neste “Coca cola” aksjen kontra 30 diversifiserte aksjer som bare gjør du ikke taper mye på inflasjon via sparing… Selvfølgelig ikke en trader mentalitet

1 Like

Nå har ikke jeg rapportert noen av innleggene dine, men du er kanskje offtopic. Når tråden heter “hvilke tre aksjer ville du valgt”. Personlig ser jeg ingenting galt med innleggende dine :blush:

God påske Fokus!

6 Likes

Mowi 50%
Jinkosolar 25%
Funcom 25%

1 Like

Ssc 25%
Salmar 25%
Funcom 50%

1 Like

NEL 75%
Danske 20%
PCell 5%

1 Like

Orkla 33,3%
Storebrand 33,3%
NANO 33,3%

1 Like
  1. Funcom ( de er i en fin trend med en voksende pipeline de neste årene). Veldig bra i 10års perspektiv

  2. Kongsberg ( JSM raketten kommer til å starte et nytt Norsk industri eventyr og ordrene har akkuratt startet å komme inn.).

  3. Et fond med fokus på Canabis sektoren, skjer mye her, vanskelig å plukke fremtidige vinnere. Et fond er en god måte å ri den bølgen.

33,3% i hver aksje.

1 Like