Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilke tre aksjer ville du valgt?

(Spm til evilfreud i insider tråd)

Mitt lille bidrag:

Funcom
Nel
Targovax

1 Like

NEL - 40
Nano- 35
TRVX- 25

Get rich or die tryin :1st_place_medal::dart:

1 Like

Har du noen forslag til fond her? Har selv vært innom tanken men ikke helt gjort researchen…

Jeg har valgt core ny teknikk for eksponering til spill bransjen. Leter etter et bra fond for eksponering mot canabis

2 Likes

The Horizons Marijuana Life Sciences Index fund er en snakkis iallfall som jeg har plukket opp, men usikker på om dette er det beste valget. Vil i utgangspunktet ha eksponering mot cannabis til lavest mulig avgift, gearing mv hehe. Må lese meg opp litt på hva som er tilgjengelig :slight_smile:

Da har vi vår første konkurs i denne tråden. Det varte nøyaktig noen måneder… :wink:

4 Likes

Dette synes du var moro å påpeke, og blinkefjes etc?
Kanskje ikke like moro for de som var 100% investert der?
Greit å ikke rygge over folk som er overkjørt allerede vel?
Smilefjes blinkefjes etc. Or not.

2 Likes

Meeeen, wr entertainment har kun gitt underholdning til de som ikke har betalt? Ikke rart de går konkurs…

1 Like

Det var ikke min intensjon, men i denne tråden hvor TS helt klart ytrer et spesifikt ønske så finner jeg det komisk.

WR hadde ingenting i denne tråden å gjøre i utgangspunktet.

7 Likes

Ok mulig jeg misforstår.

1 Like

Tror nok @Labby var ironisk.

3 Likes

På dagens kurser:

Funcom 70% Inngang 14,76
Elkem 15 %23,84
Scatec Solar 15% 88,00.

2-5 år.

5 Likes

Hiver meg på her, på dagens kurser:
Nano 80%
Funcom 10%
Targovax 10%
To års horisont her, så tror jeg det vil bli meget god avkastning :money_mouth_face::+1:
Edit: redigerte fordelingen en del, etter 2 sekunders vurdering :sweat_smile:

Fortsetter diskusjonen fra Hvilke tre aksjer ville du valgt?:

Funcom, Salmar og Bakkafrost

Med 10 års perspektiv ser jeg på Funcom som et veldig bra valg. Litt av en snuoperasjon ledelsen har gjort! Og en veldig spennende pipe for fremtiden.

Men jeg må vente til nano kjøpes opp før jeg blir Funcom-aksjonær :stuck_out_tongue:

Har ca følgende fordeling
Nano 50%
Oncoinvent 25%
Pcib 25%

Tidshorisont 1-5 år

Mine 3 aksjer er følgende:
Funcom 90%
StarBreeze 5%
Remedy Entertainement 5%

Tidshorisont 2-4 år

2 Likes

Gikk helt ut av Elkem når det ble mer handelskrig, ikke handelsavtale.

Er veldig tungt inne i Funcom og kitron nå. Kitron kommer med kvartalstall 11 juli og har guidet 15 - 35% økning i ebit i år. Det er ikke priset inn av skjer for å si det sånn.

Tidshorisont for nåværende vekting: en uke til noen måneder. Har vært greit investert i Kitron siden 2015.

3 Likes

10 års horisont?

Selv om jeg sitter med Funcom og ATVI akkurat nå så ville jeg aldri “låst” meg til disse aksjene over så lang tid. På 10 års sikt ville jeg vel gått for f.eks Facebook, Apple, Google eller noen av de andre gigantene

3 Likes