Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilket unotert selskap vil du helst investere i?

Ilder AS

IoT for industrien. Smart styring av data.

1 Like

Stripe: https://stripe.com/

2 Likes

Følg med på greenstat​:+1::clap:spennende selskap før børsnotering​:blush:

3 Likes

Noen som har investert eller fått tilbud om å investere i Purapipe? Prises idag til vanvittige 680 millioner chf eller rundt 7 milliarder NOK. Skal ifølge dem selv være nær avtaler med store vann og oljeselskaper i blant annet Saudi-Arabia. Skal snart være i mål med ferdig produksjonsutstyr og nødvendige godkjennelser. Det planlegges for notering på NASDAQ i løpet av 2024 hvis markedet er bedre da. Minstesum for investering idag er 100.000 NOK. Svært lite info å finne om selskapet annet enn en avtale med Iran tilbake i 2017 som gikk skeis.

purapipe.com

Purapipe

1 Like

Som du sier, svært lite info om selskapet, og det som finnes kommer vel stort sett fra dem selv.

Jeg er ikke inne, men har prøvd å finne litt info om dem for en stund siden. Jeg fant ingenting som bekreftet noe av det de selv presenterte, men heller ingenting som avkreftet noe. For min del ble rødflagget heist, men håper for all del de får til noe.

Det var vel snakk om et større prosjekt i Irland også? Noe info om det? Tror det var kommunalt vannverk.

2 Likes

Ascenium. Meget spennende selskap som er nær å slå Intel på prossesor siden.kan bli en vanvittig prising on de får dette til og det er veldig nærme nå. Fins på pareto sine lister.

2 Likes

Har investert selv, begynner å komme litt mer aktivitet fra dem på Twitter og LinkedIn. Jonathan Hirshon som var på PR teamet i Apple og Sony blant annet er med som CCO.

Jeg tror ting vil ta tid og mer informasjon vil komme etterhvert, akkurat nå er det high risk å investere, men kan også kanskje gi high reward om de lykkes. De er registrert i Sveits, noe som lett kan søkes opp og det er 12195122 aksjer registrert i selskapet.

Hva tenker dere om Alv B As? Målet dems er å utstede krefvaksimer til dyr.
Slik som alle andre Farmasøytselskaper, tenker jeg at det kan bli et nytt Targovax, som vil trenge finansiering i flere år før godkjennelse.

Forrige emmisjon(avslutter 13 April 2022) hentet de i overkant av 10 mill til kurs 22, nå henter de til kurs 17 som er en nedgang på rundt 22-23 %
Emmisjon i år:

Emmisjon i fjor:

Skjerneset-Gruppen

  • HAVBRUK
  • FREMTIDSRETTET

Skjerneset-Gruppen

Skjerneset har investert betydelig kapital for å bli Norges ledende oppdretter av berggyltyngel, for bekjempelse av lakselus. Oppdretterne har et økende problem med lakselus, og etterspør bærekraftige løsninger. Berggylt har vist seg å være en meget effektiv og ettertraktet metode, da den er skånsom for laksen. Etter å ha ferdigstilt anlegget i 2022, forventer Skjerneset å dra nytte av et marked i sterk vekst og å tilnærmet tredoble omsetningen sin fra 2022 til 2023, og oppnå positiv bunnlinje. Med sterke eiere som Tigerstaden på laget, er det naturlig for selskapet å sikte mot en børsnotering.

Status

KOMMER

Følg

2 Likes

Purapipe, var/er det bare svindel eller finnes det noe oppdatert info, noe håndfast vedr test av prototype og når selskapet skal inn på børs? Ble fortalt for ca 3 år siden at prototypen var under produksjon og at man nærmet seg at selskapet skulle på børs?
Ble som deg pitchet denne investerings muligheten for noen år tilbake, vet at flere bekjente av meg har hoppet på denne som skulle bli den investeringen som gjorde meg økonomisk uavhengig resten av livet ble jeg fortalt. Var skeptisk til å investere og er i dag glad for det, jeg finner ingen informasjon som forteller meg at dette er mer enn en god idè på papiret.
Ser her og noen forum at Jonathan Hirshon skal være bundet til selskapet som CCO, hadde vært fint om dette kunne bekreftes, men jeg finner ingen steder at han er bundet til Purapipe, på hans Cruncbase profil har han ingen pågående oppdrag for dette selskapet… https://www.crunchbase.com/person/jonathan-hirshon

Om noen har informasjon så er jeg nysgjerrig på å lese, på forhånd takk. :slight_smile:

Hvorfor ikke sende spørsmålet til IR hos Purapipe i steden for å spørre på forum?

Du finner skjema for kontakt her:
https://purapipe.com/contact-us/

Det skulle kjøres en emisjon i sommer der de hadde mål om å få inn CHF 50M. Pr august fikk jeg tilbakemelding om at de hadde signert opp for CHF 16M, og har gjort mange forsøk på å få informasjon på status etter dette uten at det tydeligvis er mulig å få svar på. Så nei, kan ikke si jeg sitter med en veldig god følelse her. Ellers har jo Investornytt hatt en artikkelserie om Purapipe det siste året, som forsåvidt har virket veldig positiv men med tanke på hvor mye personene bak den siden er i media i forbindelse med endel uheldige saker er vel ikke akkurat det mye å stole på heller. Ellers kom det et nyhetsbrev fra Purapipe på TWex her nå en dag om at de hadde inngått en MOU med Khalifa universitet vedrørende rørene. Så gjenstår det å se legitimiteten av dette.

Sitter med en følelse av at jeg gjorde rett i å ikke hoppe på denne…