Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilket unotert selskap vil du helst investere i?

Hvis du kunne investere i et selskap som ikke er børsnotert enda - hvilket skulle det vært? :slight_smile: (i Norge eller utlandet)

1 Like

Havkraft - lovende norsk teknologi for høsting av bølgekraft. Første kommersielle avtale allerede signert! De har akkurat fått over 900 nye eiere i en fulltegnet emisjon på Folkeinvest, så det blir dessverre ikke ny emisjon med det aller første… men verdt å følge med på.

2 Likes

Hadde jo vært gøy å vært investert i den største kryptobørsen i Norden . ( Firi).

1 Like

Norsk tipping!

6 Likes

Agdir! Men de kan man faktisk investere i: Folkeinvest

Og så selvsagt Easee og Remarkable.

3 Likes

reMarkable og Amok Equipment virker som leverer god kvalitet på produktene sine blant norske selskaper

Modular Finance i Sverige

1 Like

Selv kunne jeg tenkt meg noen lodd i SpaceX :rocket:

5 Likes

Ascenium! But then again… I am :grimacing:

Skyhøy risiko og verdenstransformerende teknologi om de lykkes.

For å svare begge ender av tråden ellers;

  1. skatteetaten

  2. Vitol

1 Like

Skulle gjerne investert i Cognite før de kommer på børs

1 Like

Åpner denne tråden for alle, kom gjerne med flere forslag!

Inseanergy. Hadde sin emmisjon nå i desember/Januar 2021/2022 hentet 30 mill på 3/4 dager. Valgte å verdsette seg til kun 15 mill før emmisjonen.
Fikk sin første Kommersielle Ordre nå i August 22 men levering I månedskiftet Oktober/November.
OceanSun som er dem største konkurrent er verdsatt til 400-500 mill på Oslo Børs.

1 Like

Tror det selskapet som er mest interessant pga, vekst og mulig framtidig inntjening må bli VISMA. :grin:

1 Like

Et annet selskap jeg også synes høres spennede ut er: Parkit - Sharing Spaces

Kort oppsummert en AirBnb løsning for parkering. Utleier kan leie ut sin parkeringsplass på ønskede dager og tidspunkter. Litt som Easypark men at det er private parkeringsplasser/bedrifsparkeringer som legges ut. Parkit tar da en prosentandel av dette.

Brukt appen selv veldig mye i Oslo og spart flere hundre kroner på dette👌 kan anbefales på det sterkeste.

Med tanke på at flere gratis parkeringsplasser har forsvunnet og vil forsvinne i tiden som kommer vil parkeringeiere kunne utnytte dette.

En som jobber fra 08-16 eller feks fra klokka 16 vil kunne gjøre parkeringsplassen tilgjengelig I det tidsrommet, og gjøre parkeringsplassen utilgjengelig når man trenger den selv.

2 Likes

Helt klart General Fusjon, som nå har samarbeid sammen med UK ATOMIC ENERGY

1 Like

Takker for info.
Har drevet å oppdatert på hjemmesiden dems de siste ukene i påvente av en ny nyhet/ordre skulle komme.
Den uken jeg dropper å gjøre dette kommer det en ordre :sweat_smile:

Bremnes Seashore :fishing_pole_and_fish:

Hvorfor mener du at Inseanergy ligger foran OSUN? Sistnevnte har da posisjonert seg i de fleste verdensdeler, og har en rekke kommersielle piloter som kan bane vei for store kontrakter i årene som kommer.

Har Inseanergy “lånt” membranteknologien til OSUN, eller er det noe nytt her?

Aquagen :slight_smile:

1 Like

Hubro Therapeutics.

3 Likes

Skal innrømme at jeg ikke lenger har stålkontroll på OSUN, ga opp å følge med på de for 1 års tid siden (hadde ikke aksjer).

Dette sier inseanergy om konkurrenter:
Der finnes et antall leverandører av flytende solcelleanlegg allerede der et fåtall fokuserer på anlegg som skal operere på saltvann. Der er p.t. ingen kjente selskaper som satser på lokasjonsprodusert strøm til oppdrettsbransjen og som dermed kan kategoriseres som direkte konkurrenter.

Ellers finner du mye info fra emisjonen de gjorde på folkeinvest. De gjenbruker gamle flyteringer fra merder. Gått utrolig fort sammenlignet med OSUN, og et marked med penger og behov for grønnvasking som agerer mye raskere enn kundene OSUN sikter seg inn mot.

3 Likes