Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ICE - Småprat

Ola Beinnes Fosse appointed as new CFO

Update on legal claim

Ice Group ASA: Invitation to the presentation of the Q2 2021 results

Ice Group ASA: Second quarter and half year 2021 results

Mandatory notification of trade primary insider

Update on legal claim

2 Likes

Ice Group ASA: Employee share ownership program

Mandatory notification of trade primary insider

Mandatory notification of trade - granting of stock options to new members of management

Ny rente

Ice Group ASA: Employee share ownership program

Ice Group awarded 3,600 MHz frequencies in Norway

Ice Group ASA: Employee share ownership program

Financial calendar - update

Launch of NiceMobil - a fully digital sub-brand

Ice Group ASA: Invitation to the presentation of the Q3 2021 results

Ice Group ASA: Third quarter 2021 results

Update on business plan, funding, capital structure and legal claim

Dette var jo ikke akkurat de beste meldingene ever, men er det dårlig nok til å rettferdiggjøre å sende aksjen ned til 8kr stk? Selskapet bedrer alle punkter; kostnader, abbonenter, inntjening, utbygging etc.

Den økonomiske disputten med GoldenTree var jo kjent, men markedet hadde kanskje håpet på en bedre løsning? Uavhengig av hvordan konkret løsningen blir, så blir jo resultatet et selskap med halvparten så mye låneutgifter og penger på bok for å pushe stadig flere abonnement på markedet.

Eller overser jeg noe vesentlig her?

Edit:
Utestående lånebeløp til GoldenTree var 1296 mill. NOK ved utgangen av sep. 2021. I tillegg var kravet fra GoldenTree på ytterligere ~1mrd. At de da nuller lån og krav til en kostnad av 1500 mill synes jeg ikke høres helt ille ut, da det innebærer at de kjøper seg ut av problemet for ca. 200 mill. Pengene må jo skaffes, og det kommer nok til å svi, men resultatet blir et mye mer solid selskap(?) er min påstand.

1 Like

Syns >40% ned her virker veldig overilt. Ser at de skriver breakeven på mellomlang til lang sikt. Noen tanker om hvilken tidshorisont de ser for seg dette?

1 Like