Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Nei var ikke helt det en ville se. Noen som vet om presentasjonen ble streamet?

Jeg reagerte litt pÄ nest siste slide. SkjÞnner ikke om de har som mÄl Ä produsere 6 mill kort i 24 eller om det er worst case senario. Synes 6 mill var litt lite.

Kanskje det er 6 mill kort per dag. He he. Det hadde vĂŠrt noe.

:joy::joy::joy::joy:

6 mill e bare payment . Access kommer utenom
har tro pĂ„ mer jeg om dette slĂ„r ann ,sĂ„ kommer alle og skal ha pĂ„ likt​:rofl::rofl:

1 Like

Ligger en ny short her ogsÄ.Slettes ikke bra. Holder ikke med nye avtaler uten substans hele tiden.Her mÄ det komme stÞrre salgsordre. Virker som de rigger seg for et marked som ikke eksisterer eller som ikke kommer til Ä eksistere. I tillegg trengs det cash.

Et fornuftig innlegg, blant hodelÞse Þnsker. Det er nÄ bevist at det ikke finnes noe sÊrlig marked for dette produktet. Idex har i flere Är presentert det vanlige syn pÄ markedsinngang. Ta alle kort i verden og beregn en liten andel til Idex. Det holder. I siste presentasjon antyder ledelsen 6 mill. kort i 24. Break Even mener jeg er ca. 10 mill. Det betyr flere emisjoner.
Ledelsen forlot «ekstremt spennende marked» i Europa og satser nÄ pÄ India, Tyrkia og Bangladesh. Burde fÄtt flere til Ä bli skeptiske. Jeg sier det igjen. Her ser vi 0,2 tallet i lÞpet av 24

Noen som har sendt noe Mail til ledelsen og fÄtt svar pÄ dette?

Takk for din interesse for IDEX og henvendelsen nedenfor.

Bildet du henviser til, var ikke en prognose, men et illustrativt eksempel – «dersom vĂ„re om lag 20 partnere har bare tre kunder hver med bare 100 tusen kort, sĂ„ blir det 6 millioner kort Ă„rlig». Vince Graciani viste og kommenterte dette bildet for Ă„ fĂ„ fram potensialet for skalering.

NÄr det gjelder Ärlig volum for Ä gÄ i null eller med overskudd, sÄ har vi ikke presentert tall for dette. Produksjonskostnad ved skalering og hvilke priser vi kan ta vil vÊre vesentlige faktorer i en beregning av dette.

2 Likes

Virker da som at det bare er Ă„ roe ned nervene. Var mest for Ă„ vise potensialet.

2 Likes

MĂ„ ikke bli forbauset over klagemafiaen. De er flinke til Ă„ snakke ned kursen.

1 Like

En kunne Þnsket at de ga en lyd i tider som dette nÄr kursen har falt en del. Grunnen til fallet de seneste dagene er nokk misforstÄelsen angÄende sliden i presentasjonen deres pÄ capital market day. Men det er noen ting det er hvert Ä merke seg. Fallet kommer bare av smÄaksjonÊrer som ikke har klart Ä holde nervene helt i sjakk og da kommer det en domino effekt. Det er ingen av de store gutta som har solgt, noe som er veldig betryggende.

Alle fÄr gjÞre opp sin egen mening, men om jeg hadde vurdert Ä selge hadde jeg stilt meg selv spÞrsmÄlet «hvorfor skal jeg selge nÄ?». De fleste idex aksjonÊrer har sittet i aksjen en stund og hatt stor tÄlmodighet. Ja, en hadde ventet at kortene skulle vÊrt i markedet en del tidligere, men det har kommet en del uforutsigbare hendelser som har forsinket prosessen, dette skyldes det makroÞkonomiske bilde og forsinkelser i sertifisering prosessen.

«Men hvorfor selge nĂ„?» spĂžr du meg sĂ„ ville jeg gitt tiltro til selskapet hvertfall 2 kvartaler til. Det vi vet er at det skal skje mange lanseringer i q1 og til og med hĂ„p om noen pĂ„ tampen av q4, dette vil igjen fĂžre til ordre. Selskapet har ogsĂ„ selv annonsert at de har tro pĂ„ break Even i starten av 24 men de ser ikke bort ifra at det er mulighet for at de klarer det i q4 ogsĂ„. Dette er noe de ikke kan garantere men om ikke flere forsinkelser oppstĂ„r og vi fĂ„r lanseringer i q4 sĂ„ er det store muligheter for dette. SĂ„ hvorfor skal en hoppe av toget nĂ„ som vi endelig har kommet til stykket der vi fĂ„r svaret pĂ„ om dette blir en suksess eller ikke? Husk ogsĂ„ om idex bare fĂ„r 1% av markedet sĂ„ tjener de masse penger. SpĂžr du meg sĂ„ ville jeg hatt litt is i magen😃

Vil bare nevne at en fÄr gjÞre egne meninger. Ville bare komme med noen betryggende ord og kanskje svare pÄ spÞrsmÄlet som mange kanskje stiller seg. «hvorfor faller det?». «Er det noe jeg ikke har fÄtt med meg?»

2 Likes

Det er vel videre finansiering som tynger kursen. De fÊrreste smÄaksjonÊrer Þnsker Ä vÊre emisjonsridder gang pÄ gang.

1 Like

Idex har vÊrt veldig aksjonÊrvennlige nÄr det gjelder emisjoner. Har som regel klart Ä hente penger tett oppunder kursen. Personlig tror jeg ikke det blir noen flere emisjoner. Kursen er nokk for lav til at de vil hente penger her nede. Tror de vil ty til andre virkemidler for Ä finansiere seg. Om de selv har troa pÄ lanseringer i slutten av q4/q1 og at de dermed vil nÄ break Even sÄ skal en ikke se bort i fra at de heller velger Ä ta opp et midletididlig lÄn for Ä finansiere generelle kostnader og produksjon konstanter som vil komme fra evt ordre.

1 Like

Dersom de skal ta opp lÄn mÄ det vÊre fra samarbeidspartnere. Ingen institusjon gir lÄn i dagens situasjon

Mulig Ä fÄ tak i lÄn flere steder. Skulle det vÊrt et lÄn med en hÞyere rente og relativ rask nedbetalingstid skal det mest sannsynlig gÄ helt fint. Noe som jeg tror idex helt fint skal klare Ä hÄndtere nÄ som lanseringene kommer

1 Like

IDEX Biometrics appoints new Chief Financial Officer

2 Likes

Han fÄr jo litt Ä drive med han her. Burde heller ansatt Harry Potter med tryllestaven sin.

Litt om idex og india satsingen. Financial Inclusion Series: Catharina Eklof, Chief Commercial Officer at IDEX Biometrics | Episode 261 – Leaders in Payments Podcast

1 Like

IDEX Biometrics enables rapid Mastercard certification with major card manufacturer

3 Likes