Hyggelig melding. Nå er vi enda et steg i riktig retning. Heller ikke lenge til november. Kommer nokk til å se flere ordre da
Aksjen er rimelig undervurdert i forhold til div kursmål.
Når/hvis det løsner, og kommer ordentlige ordre på plass, og når kapital etter hvert begynner å flyte ut igjen fra “sikre havner” og tilbake til mere risk-on bransjer og selskap, kan det bli en spennende reise…
Men også denne gangen en «positiv» melding uten noe som helst som påvirker inntjening. Kun forventninger om ordre. Jeg er lei og ekstremt skeptisk. Venter på ordre før jeg tror det skjer noe. Voldsom entusiasme for en liten opptur. For bare 30 dager siden var den høyere
Det stod i meldingen at det kom en ordre med sertifiseringen. Stod bare ikke størrelsen og hvem det var enda. De fleste ordrene kommer ikke før i november. Idemia mangler street trail på sin løsning som de fikk en systemfeil på i november 2022. Dette ble da fiksa og street trail-en er forventa ferdig nå i november. Først da vil ordene komme
Jeg tror de får break Even allerede i q4 om det ikke blir forsinkelser på denne street trailen og at den kommer nå i starten av november
Jeg tror som tidligere nevnt ikke at det finnes marked for dette produktet i den skalaen selskap og optimistene (jeg var en av de) har trodd på. Europeiske banker er tonet ned. Satser nå på India, Bangladesh og Tyrkia!!! Har snakket med de største norske. Ingen planer om å lansere dette. Tippet aksjen ned mot 0.2 for mange mnd siden. Kan for lite om teknologien til å ha noen ide om den er verdt noe for andre eventuelle oppkjøp. Noen som har ide? Tror det blir enden på eventyret
Er vel mer fokus på India, Bangladesh og Tyrkia siden de er store markeder. Har jo alt avtaler med de fleste europeiske banker fra før og vi vil se flere lanseringer snart. Eneste grunnen til det ikke har skjedd enda er fordi det ikke er klart og ferdig med hele godkjenningsprosessen. Om det finnes marked for dette produktet er det ingen tvil om
Ordre det refereres til på mandag var Ordre som kom 16 juli på 1 mill USD.
De har et titalls avtaler. Hva hindrer selskapet å få inn ordrer når de fikk en for 3 mnd. siden? Dette er et selskap som hauser avtaler og prognoser, og er verdensmestere i å komme med unnskyldninger og bortforklaringer som skal vedlikeholde interessen
Det er fordi banker ikke bestiller kort før alt er ferdig sertifisert. Det er sånn verden fungerer og ikke rart. Kan ikke selge kort som ikke er ferdig med alle tester. Idemia som har mange kunder har løsningen sin sertifisert og startet en street trail. Dette tar 1 år. De starta denne prosessen i nov i fjor og skal bli ferdig med den nå i løpet av november. Kan forvente en del ordre fra de etter det. Nå har også loa på idex sin egen løsning begynte å komme. I forbindelse med dette vil det komme flere ordre. Blir nokk en stor ordre når loa på linxens sin løsning kommer. De har bestilt 1 million software pakker. De brennes rett på sensorene.
24.10.2023 - Tadera unveils biometric access cards (Idex sensor)
Nå er vi på 0,3 tallet. Neste uke ser vi vel 0.2 tallet. Nesten ikke omsetning. Ingen interesse. Dersom noen virkelig trodde de ville få noen ordre, ville vel ikke aksjen falle så raskt og jevnt mot 0.
Show me the money
Rømme skuta eller snitte ned enda meir ned. Snart ikke verd en dritt lenger.
Kommer vell en revers splitt på 10-1 snart siden den begynner å bli ganske få ører igjen. Etter det så er det ikke mye verdier igjen av det man har innvistert.
Har ikke du solgt deg ut opptil flere ganger allerede?
Jo I grunna so skulle jeg ha gjort det for leeeenge siden. Men har liksom ikke fått gjort det da. Sitter bare å ser på store røde tall. Men trur det går opp igjen om det skulle komme gode nyheter. Blir liksom ikke klok på denne her.
Hva skjer torsdag? Er det kvartalsrapporten?