Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Innsidehandler

Knuste greit igjennom 0,89 ligger for tiden på 0,82.
får se hvordan dagen ender, og så vurdere om ATL er en mulighet igjen

1 Like

Ingen tegn til snarlig bedring for REC skal man tro fagfolket

ble en grisete dag for REC. Eneste lyspunktet jeg klarer å finne er at den virker å være oversolgt, og at MSI plukket drøye 5mill aksjer i sluttauksjonen

3 Likes

19:00:30#aksjelive

Hent siste meldinger
ca en time siden REC
Ulltveit-Moe kjøper i børstaper
Jens Ulltveit-Moes selskapet Kagra gruppen varsler mandag ettermiddag at det har kjøpt 25 millioner aksjer i Rec Silicon til 0,8028 kroner per aksje.

Etter kjøpet kommer Ullveit-Moe opp i et totalt aksjeinnehav, inkludert forward-kontrakter, på 622,7 millioner, hvilket tilsvarer 24,48 prosent.

Ulltveit-Moe er styreleder i Rec Siliocn som ble børstaper mandag med et kursfall på 30,7 prosent.

Det skjedde etter at selskapet varslet om svake resultater, milliardnedskriving og nedstengning av produksjon før børshandelen startet mandag morgen.

Også styremedlem Espen Klizing i Rec Silicon har kjøpt aksjer mandag. Han nøyet seg imidlertid med 250.000 til kurs 0,8248 kroner, hvilket bringer aksjebeholdningen opp i 450.000.

1 Like

Helt fantastisk. nå får jeg kansje sove inatt :slightly_smiling:

3 Likes

Hmm, jaja eg tok Rec inn i NM porteføljen så det var bra, men det var altså lov til å handle fra innsidere idag etter først å slengt enn bear mld ut ???
Skjønner mindre av børsen enn hva selv trudde eg gjorde eg…samme da, så lenge JUM er fornøyd

1 Like

så lenge de handler etter at informasjonen er kommunisert i markedet, så er det i prinsipp fritt frem for innsidekjøp.
Det Ulltveit Moe gjør nå er enten å signalisere at han mener markedet overreagerer, eller så prøver han å forsvare verdien på sine eksisterende aksjer.

1 Like

Ja, er vel egentlig eg som skrev før eg tenkte, men likevel burde det være karantene tid synst eg.
I forhold til dei som kjøpte igår, så satt Ulltveit på info igår som gjorde at han visste det ville være smartere å kjøpe idag, kontra igår.
Self det samme i alle andre selskap. ( men litt ekstra for JUM synst eg ) :slight_smile:

Okei, skjønner. Du mener han har fått billige aksjer.
Du har jo forsåvidt rett i det, men samtidig så er det vel kansje greit nok siden de 600M andre aksjene hans fallt med 30% over natten.

1 Like
1 Like

ser ikke ut som det blir en voldsom rekyl idag…

1 Like

Stig Myrseth er innsider i Panoro Energy, og anbefalte senest mandag denne i sin ukesportefølje.
Nå ble det postet varsel om mulig emisjon (private placement), i størrelsesorden 60-70MNoK.
Nåværende Marketcap er på ~134 MNoK, så det blir en ganske heftig utvanning for aksjonærene som ikke får delta.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=394507

1 Like

mulig jeg må moderere den litt… Han VAR innsider, men nå finner jeg han ikke igjen på listen (mener å huske han hadde styreplass og 500k aksjer, stod tidligere som disclaimer i ukesrapporten hans).
Anyways… noe ufint var det, men da passer det kansje ikke i denne tråden :smiley:

1 Like

Jeg husker det samme her Fenriz.

1 Like

Godt mulig han fortsatt sitter på de aksjene, men da er han for liten til å ligge på topp20 oversikten.
Er ikke helt komfortabel med hvordan han bruker posisjonen sin, vi ser jo at aksjene han tar inn i ukesporteføljen får et boost samme handelsdag

5 Likes

Er det ikke bare en fiktiv portefølje da ?

Jeg vet ikke hva de evt har i tillegg til de aksjene, og hva som er vektingen mellom dem. Men det blir presentert som en reell portefølje

Fra XI metarapport:

“Pareto øker kursmålet i Panoro Energy til NOK 0,75 (0,50) etter gårsdagens emisjon.”

Av en eller annen grunn gjør denne anbefalingen meg noe skeptisk…

Poenget er vel at han (kanskje?) anbefaler folk å kjøpe aksjer han selv eier.

2 Likes

Hvorfor ?