Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Innsidehandler

Tenkte at det passet med en tråd om innsidekjøp og salg.

Kan starte med denne i Norske Skog:

Styreleder Jon-Aksel Torgersen har gjennom sitt heleide selskap Fiducia AS i dag kjøpt 500.000 aksjer i Norske Skog til kurs 1,90 kroner, går det frem av en børsmelding.

Torgersen, som dermed betalte 950.000 kroner for aksjene, eier etter dette 3.486.644 aksjer i selskapet.

Samtidig har toppsjef Sven Ombudstvedt kjøpt 300.000 aksjer i Norske Skog til kurs 1,925 kroner, tilsvarende et utlegg på 577.500 kroner.

Han har nå 2.012.149 aksjer i selskapet, hvorav 1.000.000 er eid av Ombudstvedts heleide selskap Elle Holding.

Synes ikke det ser ut som småpenger heller. Kursen i Norske Skog er nede i gjørma. Ledelsen tror tydligvis på at dette kan snu.

7 Likes

Nå, to dager etter, står NSG i 2,20. opp 15% fra innsidekjøpet.

2 Likes

Opus group har hatt mye kjøp: http://insynsok.fi.se/SearchPage.aspx?bolagid=857&reporttype=0&culture=sv-SE&fromdate=2015-07-01&tomdate=2015-09-24

Noen spekulerer i at de kan tjene litt på vw skandalen

1 Like

Kjøp i AQ…et ganske stabilt og fint selskap som har hatt en fantastisk kursutvikling og samtidig lave P/E tall.

Johan Hagberg köper fler aktier i AQ Group (Finwire)
2015-09-25 14:09
Johan Hagberg har den 23 september köpt 3.000 aktier i AQ Group där han sitter i valberedningen. Det här var hans tredje köp i september och han äger nu knappt 362.000 aktier i bolaget. Det framgår av Aktietorgets insynsrapportering.
Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/09/25/johan-hagberg-koper-fler-aktier-i-aq-group.html

1 Like

Innsideporteføljen til Hegnar har ofte mange gode tips for de av dere som liker innside handler:

Har selv brukt tips herifra tidligere. Blant annet Hexagon Composites har jeg tjent noen høvdinger på :smile:

1 Like

Ser at innsidere har bommet mye i år

Minus 14,1 prosent så langt i år - mot børsens oppgang på 1,3 prosent.

Men det kanskje lønner seg i lengden. Jeg har fulgt innsidere i Natto og det har heller ikke lønnet seg enda, men tror det er en god strategi på sikt.

Kom meg ut med god gevinst fra eolus etter at innsiderne solgte, det er minst like viktig å følge med på

3 Likes

Vardia

Espen Husstad, CEO in Vardia Insurance Group ASA from 1
October 2015, has today 30 September 2015, bought 806,738
shares in Vardia Insurance Group ASA at a price of NOK
1.2009 per share over Oslo Børs.

After the transaction, Mr. Husstad has a total holding of
806,738 shares in Vardia Insurance Group ASA and 3,000,000
options, each option, on certain terms, giving the right
to subscribe for one share.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=386343

3 Likes

Opus Inspection identifierade höga utsläppshalter av Volkswagens och Audis dieselbilar i USA redan under 2014 genom Opus Inspections Remote Sensing teknologi. Resultaten av testerna har tidigare presenterats i USA.

Denne har steget +11% i dag

1 Like

Gammel nyhet, men kombinasjon av innsidehandel og tekniske signaler ser litt interessant ut i REC

Innsiderne i Rec Silicon viser at de tror den fine kursutviklingen aksjen har vist siden slutten av august, vil fortsette. Den fjerde november meldte både selskapets administrerende direktør Tore Torvund og Recs finansdirektør James A. May II at de hadde kjøpt aksjer i selskapet. Torvund og May II kjøpte Rec Silicon-aksjer for henholdsvis 317.000 kroner og 408.000 kroner, og økte sin eksponering mot selskapet med 38 og 48 prosent. To dager senere kjøpte selskapets styreleder, Jens Ulltveit-Moe, aksjer for over 2,4 millioner kroner gjennom sitt selskap Kagra Gruppen as. Sammen med nærstående, kontrollerer Jens Ulltveit-Moe over 23 prosent av aksjene i Rec Silicon. Etter disse handlene er aksjen maksimalt positiv på Investtechs innsiderangering.

3 Likes

Følger med Rec litt, men er litt for mye " styring " av kursen der for min del, men eg prøver sikkert på en trade ettervert dersom den ikke faller gjennom gulvet.
Venter til den viser oppadgående trend igjen

1 Like

Sikkert lurt, pw kom i dag

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=394346

1 Like

Kanskje det blir en fin dag å prøve seg med en inngang ?
Kommer til å følge ekstra godt med på Rec dei nærmeste dagene nå

1 Like

interressant melding.
Produksjon går bedre enn guidet, og med lavere kost enn tidligere guidet. Det er salgsvolumene som ødelegger.

Hvis det kommer en melding om positivt utfall av forhandlingene mellom US og Kina, så har vi en kraftig kurstrigger.

On that note, noen som har en link til litt info om denne “Solar trade war” som meldingen refererer til?

1 Like

Av, havde et køb liggende sidste uge på 1,19 men slettede den i sidste øjeblik, heldigt for tror den bliver væsenlig billigere i dag

1 Like

Blodig auksjon ser det ut som

Tar seg opp litt… volatile greier :slight_smile:

sjekka noen auto-analysesider som mente at motstand lå ved 0,98. vi var nede på 0,89.

Ligger og lurer med en lav kjøpsordre :slight_smile:

1 Like

ATL er vel 0.6 noe? Tror du den kommer ned dit?

ja, rundt det. 0,63 i November 2012 såvidt jeg kan se.
Nå fulgte ikke jeg REC så tett den gangen, ikke nå heller forsåvidt. Men selskapet var vel i en mye mer utsatt posisjon den gangen?
Nå tenker jeg mer at det er en reaksjon på børsmeldingen, som ikke utelukkende er av negativ art…

1 Like

Trading range for øyeblikket er mellom 0,89 og 0,9 så det virker å være tungt å bryte igjennom 0,89