Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InsuLife - Småprat

2 Likes

Regner med andre aksjonærer også har fått tilsendt epost om emisjon, 3 MNOK a 5,- / aksje. Samtidig jobber de / skal de jobbe med en større emisjon på 10 MUSD a 6,- / aksje.

Tegning per nå ca 34%. Satser på å delta med lignende beløp som i fjor på Folkeinvest. Hva tenker andre her?!

Her tenker jeg at dette er et «penger ut av vinduet» prosjekt.

1 Like

Har skumlest tråden… hvordan tenker man skal klare å dosere riktig ved bruk av en spray? :thinking:

1 Like

Er korrekt dosering av insulin noe viktig da? :crazy_face:

Vet ikke altså, tenker dette er et av de store utfordringene med ette. Vil tro verdens 3. største legemiddelselskap, Novo Nordisk som begynte å selge insulin for 100 år siden, og er verdens største på diabetes, har vært innom tanken.

Hehe, ikke sant :slight_smile:

Og såvidt jeg vet må insulin inn i kroppen (subkutant, intravenøst eller intramuskulært).
Klarer ikke helt å se for meg hvordan det skal komme seg dit det behøver med å spraye det på huden?

Får de dette til blir jeg imponert! :slight_smile:

1 Like

De kan sikkert pakke det inn i noen lipid nanokuler eller noe slikt, men doseringen blir jo veldig avhengig av hvor tykk huden er hvor man påfører og individuelt. Kan vanskelig forestille meg å være veldig presis. Ellers så har man også behov for insulineffekten for korttidsvirkende insulin relativt raskt så vet ikke helt PK/PD på dette opplegget.

Får O-fags følelse her også.

2 Likes

Bra å være kritisk, det er såklart mye risiko rundt dette og om de vil lykkes. At store selskaper ikke har “kommet på det selv” er ikke noe argument etter min mening. Det gjelder innen de fleste områder huh.

InsuLife har gjennomført prekliniske studier, og pilotstudie med mennesker, som viser at insulinnivået synker. Og de har også søkt patent på metoden i bl.a. USA.

Klinisk studie er forventet å starte i løpet av 2023. Det er litt interessant, og for min del, ny info rundt dette i presentasjonen som er delt på tegningssiden.

Ja, det står mye om spørsmålene i proapektene. De hadde en del soft comittment på den store. Emisjonen.

Så videoen hvor de forklarer leveringsmekanismen og det gir mening. Sier ingenting om dosering men regner med de har kontroll på dette om de har kontroll på hvordan de skal klare å få insulinet inn i kroppen.

Det sagt så sier han i videoen at det er typ 25 legemidler som er godkjent med transdermal levering. Det er et ufattelig lite nåløye å komme seg gjennom, men får de det til, så er teknologien alene nok verdt flere milliarder, og bruksområdene vil være ekstremt mange.

Igjen er det som Roc er inne på, hvis dette var så enkelt, ville ikke Pfizer, Merc og andre store alt ha forsøkt det?

Forhåndstegnet for 4000 aksjer til 3 pr stk i fjor. Morsomt å prøve bare. Enig at det er high risk x10

Ufattelig at noen vil bruke tid og penger på noe hvis det er et “ufattelig lite nåløye”?

Nei, det er ikke ufattelig, men det er verdt å tenke gjennom om man skal hive penger inn i dette.
Mtp. hvor langt unna de er kliniske studier – (de har ikke en fase I studie engang?), så kan man anta at det blir mange emisjoner på veien mot medisin, tatt de andre biotekene på børs i betraktning.
Mao. så er selskapet verdt å følge med på, men investere på nåværende tidspunkt? Not for me :slightly_smiling_face:

Eller hvis man har litt trua så kan man tenke at det er nå man skal satse noe få tusen kroner…:slight_smile:

1 Like

Jeg så videon nå jeg også. Bærer veldig preg av lekmansforklaring - nevner ikke noe om lipidprofil og det er dette som først og fremst gjør hudkremer hudpenetrable (for å bruke hans eksempel).

Finner ikke spesielt noen pubilkasjoner som viser hvor effektiv denne dipol mekanismen han snakker om kan være. Hvis de har funnet en mekanisme for å gjøre store peptider egnet for transdermal delivery via endring i “dipol”, hvorfor starter de med et hormon som trenger å ha en tight kontroll slik som insulin? Hvorfor ikke gå for noe feks GLP-1 analog som trenger å ha en dose i uka som subcutan sprøyte?

Det viktiste her er egentlig mangelen på data og referanser på hjemmesiden. Hadde i det minste forventet å se noe data på denne teknologien. Dose-responskurver, målinger noe som viser teknologien. De har derimot tatt trademark på navnet på legemidlet som er noe man typisk gjør veldig sent i utviklingen…fordi det ikke er det som har størt betydning for godkjennelse hos FDA/EMA

Bare generelt, når du er et biotek og må finansiere det via folkeinvest så tilsier det at du har forsøkt å finne finansiering fra 1) spesialister i form av venture fond og farma 2) formuende generalister, norske seed fond og institusjonelle 3) softfunding og deretter, uten å ha kommet igjennom nåløyet må ty til pengeinnsamling fra folk som ikke skjønne science.

Lykke til!

3 Likes

Jeg håper ingen “hiver pengene inn i dette” uten å tenke seg om. Nå er denne emisjonen rettet mot eksisterende aksjonærer, så de fleste har vel tidligere satt seg inn i caset. Så liten risiko for akkurat dette i denne omgang…

Klinisk fase IIa studie planlagt oppstart i år.
Kapitalbehov framover er beskrevet, som nevnt 10 MUSD i første omgang. Så får vi se om de klarer det…

Har de gjennomført klinisk fase I? Har de presentert data fra dette?

1 Like

Kan gjerne vise data på dyremodeller for det MÅ jo foreligge…hvis du ikke kan vise fase 1 altså

Skjønner at tox data ikke er noe problem, men spennende å se effektdata

All denne infoen finnes o tidligere investorpresentasjoner.

Det er blitt testet, nå må de gjennom studiene.

1 Like

OK - kunne du legge ut presentasjonen eller nøkkelslides her? Finner ikke dette på hjemmesiden.

1 Like