Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Integrum

Alright boys n gals, på tide med ett nytt case. Dette er ett selskap jag har hatt øyene på lenge og har begynt å bygge en større posisjon. Mitt mål er 30% av porteføljen, hvilket også gjør det til mitt største innehav. Men det begynner ta fart for selskapet nå så tenkte jag vill dele det med dere.

Litt info om selskapet:

8.3 miljoner aktier
BV 223 MSEK
~70% insider holdings
~30% free-float
Potentiell marked: $680 MUSD
Mål: 150 MSEK/2020

Selskapet regner med att gå med vinst om 1 - 1.5 år, selv tror jag det kommer gå meget mye raskere. Nettop utført IPO og det finnes ingen emissjons risk de neste 2 åren. Og de har allerede ett fint kassa fløde.

De driver med Osseointegrasjon og neuroprostethics - Tankestyrte proteser.
De har klinisk evidens fra 2014 hos 51 patienter og har frem til nå 400 lyckade operationer

Integrum1

Hovedfokus er:

-Transhumeral
-Transradial
-Finger/tomme
-Transfemoral
-Transtibial

Integrum2

De er en del av EU programmet Horizon 2020 og har støtte derifra.

Tidligere ble det annonsert av FDA att Integrum er første selskapet på den amerikanske markedet som har tillatelse å drive med osseointegrasjon,

Richard Brånemark som er grunder og har drevet selskapet framover de siste 15 åren har nettop fått en posisjon i US som professor på universitet i San fransisco for å drive dette fremover.

Ellers har selskapet avtal med flere flotte universitet, slik som USCF Medical center, University of California, San diego, Northwestern, Chicago, Massachusetts, Harvard medical school, John hopkins med flere.

Militærsykehuset Walter Reed National Military Medical center har søkt om finansiering fra det amerikanska førsvaret og er godkjent for 20 lårbeinspasienter hvorav førsta ordern på fem system har kommit inn.

Allting finansieres av forsikrings selskap, så pasientene står ikke for hele operasjonen selv.

Gjennom amerikanska markedet har de Ottobock som distributør, de er verdens største ortopedtekniske selskap og har en årlig omsettning på rundt $1b.

Selskapet har ett avtal med US Department of Defence samt Pentagon, og har IDE-godkjennelse fra FDA.

De er på vei med Kina, og de 5 første pasientene har blitt godkjent av Kinesiske CFDA.

Her er litt intressant informasjon for folk som ønsker se litt mer bak tekniken:

TedTalk i Göteborg:

Mye mer interessant er dette som ble publisert igår fra twitter gjeldene Sverige og Frankrikes innovasjons avtal de neste 2 åren:

Idag kom nyheter om att Richard Brånemark har solgt 750.000 aksjer på fredag på en kurs 22.80 kr. Aksjen stengte på 27.90 i fredags.

21

Jag tror dette er en placing till en fond, og vi burde få rede på hvilken fond det er imorgen!

Om dere har lest min strategi er enn av de viktigaste tingene for en massiv oppgang på 1000 - 10.000% att det finnes ett lavt antall aksjer ute tillgjenglig, og att fonder kjøper på seg så mye de kan, og jag tror det er dette vi ser nå! Tidligere har Swedbank Robur Teknik allerede en fin post i Selskapet.

Selv tror jag dette blir mitt beste case i 2018 og 2019, og på grunn av det lave antall aksjer som er ute tror jag vi får en skikkelig domino effekt. Burde bli en meget fin reise åren fremover!

Det var en kort introduksjon, men gjør litt research og kommentere gjerne hva dere synes! =)

18 Likes

Hvordan er volumet i aksjen? Interessant case.

1 Like

Her er den tekniske bilden. Vi kan se en meget høy volum dag på rundt 4.2 milioner i Oktober. Ingen større kurs effekt, og dette var mitt første tegn på att fonder begynt å handle. VD’s salg i fredag burde være en placing till en fond, 750.000 aksjer er maksimalt antall han får selge i en order. Kan godt tenke meg de vill ha flere fremover, og da VD sitter på nærmere 60% av aksjene så finnes det gode muligheter till å selge rundt 7-8% til for att han skal beholde 51% av røstene.

2 Likes

skal ta noen lodd her imorgen :slight_smile: Hvordan er det med konkurrenter i denne tankestyrte “protese industrien”?

1 Like

Det finnes ett mindre antall, men ingen som har kommet like langt i utviklingen. De har også en sterk patent portfølge, så det burde bli vanskelig å bryte inn. Men i min mening er det å være først på markedet med denne tekniken det som er viktigt.

Selskapets mål er 150 MSEK i 2020, det er rundt 2-3% av totale marked. Det føles lavt.

4 Likes

Meget interessant case! Har en liste med kommende triggere for 2018/19? @babyrage

Nei har ingen direkt trigger liste. Men ting som jag kan komme på on top of my head er for eksempel:

Første operasjon i Kina
Første operasjon i US for Walter Reed
Regulatorisk godkjennelse for transradial og transtibial i EU
IDE godkjennende for transhumeral i US
Nye avtal med universitets sykehus både i US, Europa og Asien
Kommersialisering av Neuromotus
Initiere kliniske studier i US

I 2018 regner jag med att de klarer återgå til postitivt kassafløde. Selskapet har hentet in penger 1 gang på 15 år, og det var kun fordi de ønsket en aggressiv satsning på det amerikanske markedet. Så dette burde bli ett meget flott tilvekst selskap om ikke allt for mange måneder.

Nye samarbeid i EU og US
Lansere OPRA Next Gen

Finnes sikkert en hel del ekstra, men vi får se. Men spennende er det! :slight_smile:

4 Likes

Jag har selvfølgelig glemt å gå tilbake til siste rapporten. Kan presentere litt intressant informasjon fra den her.

Integrum befinner sig i en expansionsfas sedan HDE-godkännandet (Humanitarian Device Exemp on) från den amerikanska myndigheten Food and Drug Administra on (FDA). Vi har under det första kvartalet intensifierat våra satsningar för att bygga vår kommersiella organisation för ökad tillväxt.

Samarbetet med University of California San Francisco (UCSF) och militärsjuksjukhuset Walter Reed National Military Medical Center har fördjupats och vi förväntar oss en ökad försäljning under året. **Dessutom är ytterligare ett par stora, högt rankade sjukhus närmare en uppstart**

Förutom en god utveckling i USA är det också glädjande att vi nu har en rad nya förfrågningar från stora välrenommerade sjukhus runt om i världen som exempelvis i Kina vilket är ett bra betyg för Integrum.

Under resterande del av 2017 kommer vi att fokusera på certifiering av kirurger och förstärkning av Bolaget för fortsatt expansion. Jag är stolt över att vi redan ser goda resultat av vårt arbete och mer aktivitet än förväntat genom de satsningar vi gör för att bygga vidare på den starka grund som fi nns i Bolaget. Integrum tar nu på allvar steget från ett forskningsdrivet mindre bolag till att etablera Integrum som en större internationell aktör.

2 Likes

Inga fonder denne gangen.

1 Like

Kan ha vært den sykeste order boken jag noensinne sett i hele mitt liv.

56

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

3 Likes

En haug med tekinvestorer? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ser ut som den er frosset?

START OF VOLATILITY HALT AUCTION PERIOD: ORDER BOOK INTEG B IN MARKET FIRST NORTH STO AT 09:05:52.194

Jeg har ikke midler på Nordnetkontoen min…og aksjen er vel oppe i 50 før jeg får ført over :smile:

Lurte også på å se litt på denne, kanskje ta noen lodd mens man leser seg opp litt. Nå har jo @babyrage vært et unikum av info og tips da, så det er nok å begrave nesa i! :slight_smile: :+1:

1 Like

Ingen aning. Jag vet personligen om 3 tre større svenske aktører som har akkumulert nærmere 1 million aksjer siste ukene. Og de er ikke ferdige ennå. SEB har solgt flere hundre tusen aksjer siste ukene, disse har plukkets.

1 Like

Sikker på at den ordreboken ikke var pga. volatility halt auction? Ser sunnere ut nå :slight_smile:

image

Det var rett ved åpning, når de 15 blev kjøpt ble den stoppet. Var likt i fredag.

Med tallene over regner jeg med du er litt langsiktig i denne aksjen når du skal vekte deg opp mot 30%? (ref. diskusjonen vår om position size).

1 Like

Japp jag er long. Utover i mitt challenge konto hvor jag plukket litt få aksjer i callen på fredag, mest fordi jag tror vi kortsiktigt skal opp. Hadde håpet på større effekt etter VD salget. Nesten 100% det var fonder, men var noen eksterne investorer. I challenge kontoen kan jag tenke meg selge rundt 34-37 kr, eller +40 med tanke på spreaden som finnes i aksjen. Men resterende ska få ligge.

1 Like

Ser nå att jag har minus på mitt challenge konto etter kurtasje kostnader! :disappointed_relieved::joy:

1 Like