Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Tillater meg selv å låne litt tekst fra et annet forum angående nyhetene:

"Energiministeren i Colombia på Twitter: https://twitter.com/DiegoMesaP/status/1506050099625005059?ref_src=twsrc^tfw

Nå er det ikke snakk, nå er det beviselig skjedd noe. Colombia har fra perioden 11. til 17. mars 2022 høyeste oljeproduksjon siden 2020- og det gies klar beskjed om at den skal økes ytterligere, og at behandlingstiden hos ANH (byrået som forvalter/behandles IOX sine godkjenninger) kuttes kraftig ned, og at enkelte saker som tidligere tok 120 dager, nå er nede på 3 dagers behandlingstid. Effektiviteten på søknader og produksjonen skal kraftig videre opp. Da er det lett å forstå at IOX i børsmelding av 14. mars, meldte om at det nå jobbes med å få på plass nye felter i tillegg."

2 Likes

Snuser nok på 3-3.2 i dag

1 Like

Det ser ut som det er stille før stormen. Jeg blir ikke veldig overrasket om du har rett. Men vi skal nok over 3 som et minimum.

1 Like

Der har vi 3-tallet. Ser at noen forsøker seg med åpne og meget høye volum på salg.

Åpne / synlige volum = «vi kjøper»
Skjulte volum = «vi selger»

:nerd_face::pray:

Har lykkes godt i å presse prisen ned i dag. Hpbjorn; Kom du deg i inn igjen forresten?

Buy the dip i oljerelaterte aksjer har virkelig gitt god avkastning i år :smiley:

1 Like

Helt sant det. Jeg er spent på hvilken oppgang som ligger å lusker. Når kommer børsmeldingen? i morgen? Det er ikke lenge før hvertfall.

Hva tenker dere om kommende uke?

Jeg tenker at vi mangler nok «umph» til å knerte 3kr og at vi vil sige nedover - selv med høy oljepris. Evt fundamentale news fra Sør-Amerika kan selvsagt snu på dette bildet/scenariet.

Uten news vil 2-2,50kr raskt være i spill.

Umulig å spå hvor denne vil gå fremover🤔

Skal vi se på det kortsiktige bildet, så kan det nå se ut som oljeprisen skal opp/holde seg høy.

Der fikk vi touch på 2,50. Tenker at herfra vil tiden og evt. utslag på oljepris og/eller newsflow avgjøre videre retning. Har p.t. ikke gjort noen endringer selv - kjøper mer om vi får en undershoot ned til 2kr (+/- 10%).

Er det støtte på 2. 40 eller 2.10… uansett ikke store omsetning i dag…

Hvor vi ender i dag er jeg usikker på. Men vi får muligens en aldri så liten aksjon som tar oss til 2,8 2,95-nivået. Stureplan på vent.

Ser vel ut som 2.10 området skal testes.

Spennende i IOX nå. Andre gang vi er nede på MA200 (i hourly chart). Glidende snitt begynner å samles og jeg tipper vi vil pendle mellom 2,30 - 2,65 ish fremover med et krympende vindu til vi får en slags retning opp eller ned.

I dag-chartet har vi fortsatt rom å tumle på til nedsiden (ned mot MA50 og ca. 1,78) i første omgang. Ikke umulig at vi skal dit om oljeprisen faller videre og det ikke kommer noe fra IOX av positiv art.

Kjøpte selv litt på 2,20 og repeterer kjøpene ned mot 1,80. Lykke til!

HOURLY

DAILY

Er spent på videre utvikling , flere iox oppdateringer ventes. Håper et eventuelt fall stopper rundt 2kr…