Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Jeg er selv tungt inne i IOX, og kjøpte ytterligere på tirsdag. Det er nå slik at det forventes noen godmeldinger om ikke lenge fra IOX- som de selv har meldt. Dette er utrolig spennende! Jeg ser at det nå ligger noen drøye åpne volum inne på kjøpersiden. I langt større grad enn tidligere.

Ryker 2.25-2.30 på rimelig bra volum så blir dette fort spennende.

Ser ikke helt feil ut dette

Nå tenker jeg at det i utgangspunktet bare er å klore seg fast. Oljen fått en fin opptur idag også som hjelper på. Neste motstand av vesentlighet (som vi brukte noe tid på både opp- og nedturen) ligger rundt 3kr en plass.

Helt enig! Dette lover bra.

Teknisk så ser faktisk denne aksjen nær perfekt ut. Så sånn sett ser jeg for meg at denne fort skal høyt, høyt opp.

Vi får se. Har faktisk ikke sett noe på det tekniske her enda - mye gut-feeling bak handlene mine her :crazy_face::cowboy_hat_face:

Men tiltakende volum opp mot 2.50 og avslutning på dagens høy gir iaf en pekepinn om hvor vi skal starte imorgen (2.60-2.70).

Det eneste jeg irriterer meg over ved denne oppgangen er at den samme «magefølelsen» fikk meg til er snitt på 2.65 ish :stuck_out_tongue_closed_eyes:. Trøsten er at det er enklere å sitte nå som jeg har vært gjennom et fall som tok meg 1-1,5kr ned fra der jeg begynte å kjøpe. #hardenedIOXTrader

1 Like

Ja, jeg kjenner til følelsen. Selv så sitter jeg med et veldig høyt volum med snitt på rundt 1,77 - var med på turen opp til 5,15 men tok tidlig et valg om å ikke selge. Det kommer jeg ikke til å gjøre nå heller - ikke før vi eventuelt får kurs på nærmere 10, så skal jeg heller vurdere å selge ned noe.

Jeg har stor tro på casen, og det har vel aldri vært mer aktuelt å få gjennom disse “ventesakene” som virkelig kan gi voldsomme inntekter på blant annet Altair og LLA-47. I tillegg åpner jo nå MMO opp igjen med 15-19 brønner. Så ble det også nevnt i guiding 14. Mars at det jobbes med ytterligere utvidelser.

Blir spennende i morgen. Sterk avslutning som du sier, og her var det kø på slutten. Det fundamentale er ikke på plass helt enda, men det bør ligge på lur nå i disse dager - noe annet ville kanskje vært rart? Men igjen, teknisk har jeg knapt sett en mer perfekt aksje - der skal det gå bare en vei nå, og motstanden er minimal oppover. Dette kan bli bra :slight_smile:

1 Like

Har en liten følelse på at vi kan klare 3-tallet i dag. Blir spennende avslutning her.

Ingen topp avslutning men vi avslutter iaf over 2.25-2.30, volum er høyt og gap fra gårsdagen er omhyggelig lukket. Vil tro oljeprisens utvikling betyr mest for åpning og utvikling på mandag. :+1:

God helg!

4 Likes

Helt sant. Men fortsatt må jeg gni meg litt i øynene når jeg ser på denne teknisk. Akkurat der ser den bortimot perfekt ut. Så kan vi jo håpe at det også kommer noe fundamentalt til uken som vi venter på. Kan jo også se ut som vi får en ganske mye høyere oljepris kommende uken. Uansett, dette blir høyst interessant å følge til uken,

God helg til deg også! :smiley:

1 Like

Denne ble akkurat delt på et annet forum:

«Colombia is set to stage a new bidding round for oil and gas drilling rights as a crude price surge sparks demand for new projects»

Da er spørsmålet; logisk så vil jo dette bety at Colombia må og vil prioritere felt som allerede ligger til godkjenning for oppstart. Altså Altair og gigantiske LLA-47? Når målet nå er å øke produksjonen kraftig.

Dette ser jo nesten for godt ut til å være sant. Men det ser ut til at det var dette markedet responderte på på torsdag som gav 32% stigning. Her ser det ut til at det kanskje kan skje ting veldig raskt.

Hva tenker dere?

2 Likes

Høy oljepris, politisk velvilje med å igangsette nye lisenseunder, potensiell fortgang i eksisterende søknader/prospekter, osv vil være positivt all den tid IOX sikter seg inn på å bli en «major player» i latin/sør Amerika. :+1::sunglasses:

2 Likes

Energiministeren i Colombia bekreftet på lørdag levering av olje til USA, og at produksjonen skal økes kraftig.

“For å oppnå denne økningen bør investeringene i de 69 oljeblokkene som regjeringen har tildelt fremskyndes, og eventuelt gjennom den permanente prosessen med å tildele områder, kan landet fullføre de 100 kontraktene innen utgangen av året.”

Dette etter at det er meldt av media at det skal tildeles nye kontrakter (auksjon) for å øke produksjonen.

1 Like

Spennende dag for IOX. Ser virkelig frem til sluttauksjonen slik som det ser ut nå. Da skal det bli vanskelig for roboten å holde denne under 3.

1 Like

Bare å henge på så godt en klarer her…! :cowboy_hat_face::star_struck::sunglasses:

1 Like

Synes vi har et ganske spennende times-chart i IOX (bruker hourly fordi det jeg har relativt kort fokus og det er store / voldsomme svingninger). Vi kan vel si at MA200 tok greit imot (inkl en liten undershoot fra 1,80 → 1.55 ish) og at vi reagerte opp relativt kontant - dog sammen med oljeprisen.

Glidende snitt jobber med å finne sine respektive posisjoner og jeg håper selvsagt at vi får en “korrekt” stack med MA20, MA50, MA100 og MA200 pent og pyntelig oppå hverandre. Kun MA50 som skal over MA100 så er vi der. Nå som MA200 er testet ville jeg sett mest på MA100 for støtte (p.t. ca. ved 2.45-2.50).

Risk til nedsiden er i første omgang MA200 og deretter er det mer horisontale nivåer vi kan se etter under 2.00kr. Før der har vi også MA50 som p.t. befinner seg på ca. 2.20. Volum syns jeg ser noe dalende ut og dette tiliser at vi iaf er på vei inn i en roligere periode (= tradere finner seg andre objekter å herje med).

“Risk” til oppsiden tenker jeg er litt “blue sky”. Oljeprisen er på fart oppover og endel høyere enn ved OSE close. Og fundamentalt har vi fått gode signaler fra Colombianske myndigheter i helgen samt at det er nært forestående avklaringer på iaf 1 av lisensene til IOX. Kjenner ikke det fundamentale så altfor godt så dere får unnskylde min litt grove tilnærming til dette aspektet :slight_smile: Point being - det ser relativt positivt ut.

Sånn for morgendagen tenker jeg vi starter relativt høyt - gitt at oljeprisen fortsetter sitt sterke momentum - og så får vi se. Magefølelsen min sier at vi skal bruke endel tid på 3kr før denne fortsetter videre. Evt. litt mer omsetning mellom 2.50-3.00kr. Ser ikke for meg noe rykk slik vi hadde i forrige uke opp til 5.00+ kr. Men skal selvsagt ikke utelukke noe :cowboy_hat_face:

10% opp fra sluttkurs i dag (2.84) → 3.12
15% opp fra sluttkurs i dag (2.84) → 3,27
20% opp fra sluttkurs i dag (2.84) → 3,41
30% opp fra sluttkurs i dag (2.84) -->3,69

Jeg tror vi vil se kurs opp mot 3,25 imorgen.

#IOXergøy

1 Like

Ikke overrasket om vi ser minimum en reaksjon ned til 2.50-2.60 her på morgenkvisten. 3kr ser tøff ut å bryte opp gjennom.

Benyttet selv anledningen til å ta ut 10-15% rett over 3kr idag og kjøper ned mot nevnte område. Gjort kjøp på 2.85 og 2.75 så får vi bare se hvilken vei dette går :slight_smile: :cowboy_hat_face:

EDIT: Ser vi også fikk et plutselig dropp i oljeprisen (ca USD 5 fra nattens/morgenens topp til nå). Fortsatt er olje omtrent på nivå med gårsdagens close så hvis vi tenker at IOX er sensitiv for oljeprisen bør vi finne et nivå rundt 2.80 tenker jeg.

1 Like

Fornuftig det du skriver, og du treffer godt. Jeg synes også dette ser bra ut- og klart med det fundamentale på plass som nå ventes innen kort tid, så kan vi se en voldsom oppgang her.

Det er vel gjort et svært konservativt estimat på LLA-47, der det var beregnet til å inneholde 130 millioner fat med olje. Så en potensiell enorm oppside er det her, det er det hvertfall ingen tvil om.

Mange investorer i IOX har ventet på LLA47 i årevis uden yderligere fremskridt fra selskabet; husk dette, inden I sætter jer for mange positive tanker for dagen. Jeg tipper der ikke kommer gang i boreprogrammet på denne side af sommerferien og sandsynligvis først i 2023.

Jeg véd hvad jeg taler om her, for jeg sad som 7. største investor for nogle år tilbage og gik ud med gevinst efter afklaringen vedr. COR-6 blev annonceret.