Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Kjøpssignal er blitt utløst.

2 Likes

Leoløve: Det signalet traff bra, så langt. Får vi skikkelige nyheter i tillegg til godt teknisk signal, så blir det bra. En del aktiviteter som tidligere utmeldt, men ikke kommet eller matrialisert seg enda ! Men håper at det vil komme positive ting nå fremover. Har økt siste mnd. å som noen sier, de største eiere sitter i ro.

3 Likes

Velkommen Bergsmofs. Har lest alle innleggene dine på FA. Forumet og håpet du tok turen inn hit. Har trua selv👍

1 Like

Hei Bianchi
Takk for det. Ja har fulgt selskapet lenge. Lang tids venting å mye opp å ned med IOX. Men det kan skje at videre utvikling av IOX kommer nå fremover. Har trua på det.

Ja, muligens vil et taktskifte komme nå (er etterlengtet).
Ny aksjonærliste er lagt ut på (https://www.interoil.no/)
Per 03.01.22.
Er nr 19 (Saxobank) og 20 nye på listen… ?

1 Like

Det ser bra ut for kursutviklinga. I pluss etter litt motbør på morran. Det positive klimaet som nå har vært noen dager å som ser ut til å være bygd på at det nå kommer til å skje ting fremover. Spennende å se om vi kan få en liten reprising å at det kommer mld som gir næring til utviklingen å selskapet

Hvordan ser InterOil ut teknisk nå? Må da se bull ut

Det tekniske overlater jeg til de som kan det bedre enn meg. Leoløve har delt dette, dristet meg til å kopiere inn fra hans oppdatering :relaxed:Gikk forbi tak og brøytet seg opp forbi på kr 1.16 (Investtech. No).
Signaliserer nå Kraftig kjøpssignal på mange parametre.
Neste sperre/tak ligger rundt 1.80/2 Nok
Men vi venter på oppdatering av workovers både i C og i A. I C er det PuliC, få med Vikingo x1 brønnen som har vært uten prod. Å A er det MMO og 8,34 % av Santa Cruiz . Så det er positive signaler at den rører på seg. Vært solgt ned i lang tid.

2 Likes

Production report for December 2021

Bond interest payment confirmed

1 Like

Production report for January 2022

Report for the fourth quarter and the twelve months of 2021

Iox er ikke omtalt her siden 6.1 og kursen var 1.18
Idag 8. mars er kursen tredoblet, eller 300% med 3,60

Uten grunn, bortsett fra krigen i Ukraina og gassprisen

Børspauset på 3,9
Bare pga 30% opp idag, fremdeles uten grunn

Tradere som pumper.

Hei…
IOX opp ganske mye torsdag og fredag forrige uke.
Startet mandag opp til over 5, før et ordentlig fall !
Årsaken til dette, og tror dere den vil gå noe opp igjen ?

Tok noen stikk her med snitt 1.56 for en stund tilbake som jeg gikk ut med rett over 2kr. Som var en fin trade bortsett fra at den fortsatte til 5kr :laughing:

Nå har jeg gått inn igjen (litt mot bedre vitende) med et snitt på ca. 2,78 og venter på videre retning. Den virker å være veldig sensitiv for tradere og oljepris (og aksjeanalyser.com’s skriblerier) og akkurat nå prøver den å finne et slags fotfeste over 2kr. Om det blir 2 eller 2,50 er uvisst. Så lenge oljeprisen holder seg høy så virker den som et interessant og spekulativt bet.

Lest litt (med filter briller på) på FA / HO og fundamentalt virker det som det også er noe i “emning”. Men! fra min egen tid i IOX (“back in the days”) så var det “alltid” noe i emning i IOX og en konstant strøm av uventede problemer osv. Av det jeg kan se har ingenting av dette egnetlig materialisert seg og produksjonstallene virker å ha holdt seg relativt stabile i lang lang tid.

Kortsiktig trigger er først og fremst produksjonstall (mest sanns. til uken) og deretter Q1 update. Oljeprisen er ellers en driver for dag-til-dag kursutvikling slik jeg ser det. Kursen har ellers ligget vesentlig høyere tidligere (pre-pandemi) på langt lavere oljepris så spennende å se nå hvordan denne utvikler seg.

Lykke til! :cowboy_hat_face:

Production report for February 2022

Ai ai … ingen topp prod-oppdatering det der. Kursen er nå sub-2kr - ikke helt det jeg så for meg :slight_smile: Kjøpte siste post i dag på 1,97 så får vi se hva som skjer. Teknisk gap fra ca. 4.mars ble tettet idag. Kan hende vi skal få en liten bottom på ca. 1,80-1,85 før vi evt begynner å tusle oppover.

Min tanker at så lenge oljeprisen holder seg så høy som nå og det kommer positivt fundamentale signaler fra IOX (godkjenninger osv.) så prøver jeg å sitte rolig her som en av mine “olje-bets”.

Tidlig å blåse av faren enda, men IOX er igjen i bevegelse oppover. Korreksjonen ble spesielt dyp og vi var nesten nede på 1.5X tallet…! Hadde jeg ikke forventet :cowboy_hat_face: Fikk handlet snittet ned til ca 2.65 men fortsatt altfor høyt.

Sitter litt roligere her nå som vi igjen er over 2kr og oljeprisen virker å vise tegn til stabilisering rundt 100USD. Var småsvett der en stund og rimelig oppgitt over valget om å gå inn såpass høyt…! :persevere: En rolig oppgang i oljeprisen (som refekterer en gradvis tilstramming og ikke slik fryktbasert spekulasjon (som drev den til 130+) er det beste for alle. Forventet kommunikasjon fra IOX i nær fremtid (vedr. myndighetsgodkjenning) kan være en interessant og potent trigger i markedet og den generelle energisikkerhetspolitiske hverdagen vi nå er på vei inn i. IOX har ligget vesentlig høyere tidligere når oljeprisen lå vesentlig lavere. En reprising kan ligge i kortene dersom selskapet får flere ben/lisenser å stå på fremover. Spennende!

1 Like